Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΟι παγκόσμιες τάσεις στο ευρωπαϊκό business traveling θα εξεταστούν στο 100% Ηotel Show 2015
Εκθέσεις

Οι παγκόσμιες τάσεις στο ευρωπαϊκό business traveling θα εξεταστούν στο 100% Ηotel Show 2015

Τα 10 γραφεία που εκπροσωπούν οι hosted buyers που έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν στο 100% Ηotel Show 2015 έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των ξενοδόχων αλλά και των τουριστικών πρακτόρων με τους οποίους έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε ειδικό χώρο στο 100% Ηotel Show 2015.

Σε συνέντευξη Τύπου που παρατέθηκε στο ξενοδοχείο Electra Palace, στην Αθήνα, έγινε μια συνοπτική παρουσίαση όλων των θεμάτων, που αφορούν στη δεύτερη διοργάνωση της έκθεσης 100% Ηotel Show 2015. Η κα Μαργαρίτα Μανούσου, υπεύθυνη των εκδηλώσεων και των φιλοξενούμενων επισκεπτών (Hosted Buyers) για την έκθεση 100% Ηotel Show 2015, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους και επιχειρηματίες του ευρύτερου τομέα του τουρισμού, για την πορεία της έκθεσης.

Όπως χαρακτηριστικά είπε, “τα ξενοδοχεία της Αθήνας γνωρίζουν τώρα την έκθεση και την υποστηρίζουν είτε με παροχή δωματίων για τη διαμονή των φιλοξενούμενων επισκεπτών είτε με την παροχή άλλων υπηρεσιών υποστήριξης.Η  Aegean airlines, που είναι και ο πλατινένιος χορηγός, στήριξε σημαντικά τη διοργάνωση με την παροχή των εισιτηρίων για τους hosted buyers”.

Τα 10 γραφεία που εκπροσωπούν οι hosted buyers που έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν στο 100% Ηotel Show 2015 έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των ξενοδόχων αλλά και των τουριστικών πρακτόρων με τους οποίους έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε ειδικό χώρο στο 100% Ηotel Show 2015.

Ο εμπνευστής και οργανωτής της έκθεσης, κ. Δημήτρης Αντωνάκος, αναφέρθηκε στην ιδέα και τη φιλοσοφία της έκθεσης, που ξεκίνησε με στόχο να καλύψει το κενό πληροφόρησης για τους ξενοδόχους τόσο σε προϊόντα όσο και σε υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν και να ενισχύσουν την εικόνα του στη διεθνή αγορά ενισχύοντας και τις πωλήσεις του, που είναι και το ζητούμενο. Όπως είπε ο κ. Αντωνάκος, από την πρώτη διοργάνωση του 2014, σημαντική καινοτομία αποτέλεσε η εκθεσιακή δομή, που αναπτύσσεται σε 6 στάδια-βήματα, οδηγώντας τον επισκέπτη σε ένα ταξίδι στην πορεία ανάπτυξης του ξενοδοχειακού και τουριστικού προϊόντος, ξεκινώντας από την αρχή. Από την απόφαση επένδυσης μέχρι και την τελική τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότατα να περιηγηθεί και να μιλήσει με εταιρείες σε κάθε στάδιο δημιουργίας ενός ξενοδοχείου, αφού η κατανομή των εκθετών γίνεται σύμφωνα με τα βήματα ανάπτυξής του.

Η καινοτομία του 100% Hotel Show είναι το γεγονός ότι τοποθετεί τον επισκέπτη, ξενοδόχο-επιχειρηματία-επαγγελματία του τουρισμού, στο επίκεντρο της διοργάνωσης. Ο επισκέπτης αποτελεί τον πυρήνα της επιτυχίας. Το 100% Hotel Show, έρχεται να καλύψει τις δικές του ανάγκες και στην ενημέρωση και στην επικοινωνία. Οι επισκέπτες καταθέτουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια, αλλά και πριν από τη διοργάνωση και “υποχρεώνονται” να συμμετάσχουν σε δράσεις, που θα επιλέξουν, με στόχο τη δικτύωση και την επαγγελματική εξέλιξη – ανάπτυξη (Networking και Business Development). Η δικτύωση αυτή δεν αφορά μόνο στις συνέργειες με τους εκθέτες, αλλά και με τους υπόλοιπους επισκέπτες.

Την παρουσίαση “έκλεισε” ο κ. Νίκος Μοράντης, υπεύθυνος για το marketing της έκθεσης, ο οποίος εξήγησε ότι η επικοινωνία είναι εξαιρετικά στοχευμένη και φαίνεται να έχει φέρει τα ζητούμενα αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύεται από την ενημέρωση που έχει η αγορά και από το μεγάλο αριθμό των ξενοδόχων, αρχιτεκτόνων και άλλων επαγγελματιών που άπτονται του τουριστικού τομέα που έχουν κάνει επώνυμη εγγραφή στους επισκέπτες της έκθεσης δηλώνοντας το ενδιαφέρον τους να την επισκεφθούν.

Ο Rob Davidson μιλά για το Business Traveling
O Rob Davidson, γνωστός ερευνητής και αναλυτής της Reed Exhibitions, για την επίδραση των παγκόσμιων τάσεων στο business traveling στην Ευρώπη, έκανε ενδιαφέρουσα παρουσίαση στην Αθήνα. Η παρουσίαση έγινε στο Electra Palace Hotel, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της έκθεσης 100% Hotel Show.

Η παρουσίαση του Rob Davidson, αφορούσε στο ελληνικό συνεδριακό προϊόν και αναφέρθηκε σε τρεις τομείς: Μια γενική αναφορά για την αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο και τα θετικά και αρνητικά για τη χώρα μας ως δυνητικός προορισμός για την προσέλκυση επιχειρηματικών ταξιδιών (συναντήσεων, συνεδρίων, ταξιδιών κινήτρων, πωλήσεων κ.λπ.). Η δεύτερη αναφορά αφορούσε στους τύπους των συνεδριακών αιθουσών και η τρίτη στη σημασία που έχει για την επιλογή διοργάνωσης η χώρα και το περιβάλλον που προσφέρει. Ανάμεσα στα πολύ ενδιαφέροντα σημεία που έθιξε αξίζει να αναφερθούν:

  • Οι συνεδριακοί χώροι που φαίνεται να προτιμούν οι νεώτεροι σύνεδροι σήμερα χαρακτηρίζονται από διαφορετικότητα. Για παράδειγμα ανέφερε ως επιτυχημένους συνεδριακούς χώρους (κάστρα, μουσεία, παλάτια).
  • Είναι ανάγκη οι αίθουσες να μπορούν να διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις ενός συνεδρίου. Σημείωσε ότι οι μεγάλες αίθουσες χρησιμοποιούνται ουσιαστικά σήμερα μόνο για την εναρκτήρια εκδήλωση και την τελετή λήξης. Στη διάρκεια ενός συνεδρίου χρειάζονται πολλές μικρές αίθουσες στις οποίες συνεδριάζουν οι σύνεδροι ως ομάδες για να αναλύσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
  • Μεγάλη σημασία θεωρεί ότι έχει η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Όπως είπε, η εικόνα της Ελλάδας είναι, όπως και των άλλων μεσογειακών χωρών, χαλαρή και αφορά κυρίως στην εικόνα ενός προορισμού διακοπών που παρουσιάζει αδυναμίες στη συνέπεια και στην ακρίβεια τόσο στην ώρα των συναντήσεων όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση για αλλαγές σε ωράρια που αφορούν παρεχόμενες υπηρεσίες κ.λπ.

Για την αλλαγή αυτής της εικόνας, κάτι που έχει πετύχει όχι μόνο η Βαρκελώνη, αλλά όλη η Ισπανία, χρειάζεται να γίνει δουλειά. Δουλειά που απαιτεί επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα ώστε να αλλάξει η εικόνα. Συγκεκριμένα απαιτείται:

  • Ουσιαστική εκπαίδευση προσωπικού που θα ασχοληθεί με αυτόν τον τομέα με συγκεκριμένους στόχους προς εκπλήρωση.
  • Η πρόσκληση δημοσιογράφων από το εξωτερικό που γράφουν σε έντυπα αυτού του χώρου, οι οποίοι θα έρθουν και δουν
  • στην πράξη πόσο σωστά και με συνέπεια μπορούν να λειτουργήσουν όλες οι αναγκαίες, για την επιτυχία ενός συνεδρίου, υπηρεσίες.
  • Να προσκληθούν επαγγελματίες οργανωτές εκδηλώσεων για να δουν τις πολύ καλές υποδομές που διαθέτει η χώρα και το εξαιρετικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν, και το οποίο αποτελεί δυνατό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που υπομονεύει την εικόνα της Ελλάδας, αλλά και δυσκολεύει την ικανότητά της να παρουσιάσει ένα προφίλ υψηλών προδιαγραφών που μπορεί να ικανοποιήσει αυστηρές απαιτήσεις στην ακρίβεια παράδοσης ενός έργου, είναι η  έλλειψη στατιστικών. Ένας αποτελεσματιός τρόπος για την ενίσχυση αλλά και την αλλαγή της εικόνας μιας χώρας είναι η συλλογή και παρουσίαση στατιστικών στοιχείων. Τα στοιχεία αυτά για τον επαγγελματικό τουρισμό αφορούν τόσο στον αριθμό των ξενοδοχείων, συνεδριακών κέντρων, αιθουσών και άλλων υπηρεσιών υποστήριξης που υπάρχουν.  Πολύ θετικά και αποτελεσματιά μπορεί να λειτουργήσει και η δημοσίευση δηλώσεων εταιρειών και προσωπικοτήτων που οργάνωσαν ή συμμετείχαν σε συνέδρια στην Ελλάδα.

Πλεονεκτήματα του ελληνικού συνεδριακού προϊόντος:

  • Ένα θετικό σημείο που έθιξε ο Rob Davidson, το οποίο θεωρεί σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, αφορά στα ελληνικά προϊόντα και το ελληνικό φαγητό που πρέπει να προβάλλεται και να παρουσιάζεται στα πλεονεκτήματα οργάνωσης συνεδρίων στην Ελλάδα, με αναφορές στις γαστρονομικές ιδιαιτερότητες της πόλης στην οποία θα γίνει το συνέδριο.
  • Άλλο πλεονέκτημα είναι και το ελληνικό φως που στην Ελλάδα θεωρείται δεδομένο αλλά είναι σημαντικό για τους σύνεδρους από τις Βόρειες χώρες.

Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου
Ο αποτελεσματικότερος και οικονομικότερος τρόπος για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η ανάπτυξη του συνεδριακού τομέα. Η παρουσία  αυτού του τουριστικού προϊόντος αφορά και στους 12 μήνες το χρόνο με τη μικρότερη ζήτηση στην περίοδο της μεγάλης τουριστικής κίνησης, δηλαδή στους μήνες αιχμής. Εφόσον μάλιστα οι σύνεδροι ή άλλοι επισκέπτες που έρχονται στην Ελλάδα για επαγγελματικούς λόγους, έχουν σωστή ενημέρωση και τους γίνει παρουσίαση και ξενάγηση στην πόλη που έρχονται είναι βέβαιο ότι θα επιστρέψουν ως επισκέπτες αναψυχής. Μία αποδοτική μέθοδος για την επιμήκυνση της περιόδου διαμονής των συνέδρων είναι η έγκαιρη ενημέρωση τους για σημαντικές διοργανώσεις που θα πραγματοποιηθούν πριν ή μετά το συνέδριο.  Στόχος αυτής της ενημέρωσης είναι η επιμήκυνση της διαμονής τους, που έχει αποδειχτεί ότι σε αυτήν την περίπτωση ο/η σύνεδρος θα συνοδεύεται από σύντροφο, ή/και παιδιά.

Αποτελεσματικά παραδείγματα
Μια άλλη πολύ καλή πρακτική που έχει εφαρμόσει η Γερμανία είναι η παραγωγή ενός χάρτη με αναφορά στα ισχυρά σημεία κάθε πόλης με στόχο την προσέλκυση ειδικού κοινού. Για παράδειγμα, η Φρανκφούρτη προβάλλεται ως πόλη κατάλληλη για τη φιλοξενία ενός συνεδρίου οικονομολόγων. Είναι η πόλη που χαρακτηρίζεται από την παρουσία πολλών οικονομολόγων και τραπεζών. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την προσέλευση σύνεδρων σε αυτό το οικονομικό συνέδριο που είναι άλλωστε και το ζητούμενο που θα καθορίσει την επιτυχία κάθε συνεδρίου.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024