Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΣυνέδρια ΤουρισμούΝέα προσέγγιση για την βιομηχανία της φιλοξενίας

Νέα προσέγγιση για την βιομηχανία της φιλοξενίας

“Η βιομηχανία της φιλοξενίας κακώς θεωρείται ότι ανήκει στην παροχή υπηρεσιών. Οι τράπεζες παρέχουν υπηρεσίες, η βιομηχανία της φιλοξενίας παρέχει εμπειρίες. Μέχρι να αποδεχτούμε και να κατανοήσουμε αυτό το γεγονός […]

“Η βιομηχανία της φιλοξενίας κακώς θεωρείται ότι ανήκει στην παροχή υπηρεσιών<...>. Οι τράπεζες παρέχουν υπηρεσίες, η βιομηχανία της φιλοξενίας παρέχει εμπειρίες. Μέχρι να αποδεχτούμε και να κατανοήσουμε αυτό το γεγονός θα συνεχίσουμε να υποτιμούμε την βιομηχανία της φιλοξενίας και να αποτυγχάνουμε στην πλήρη εκτίμηση των αναγκών των πελατών της. Η βιομηχανία της φιλοξενίας έχει να κάνει με τη συμπεριφορά, όπου οι πελάτες περισσότερο από όλα `αγοράζουν εμπειρίες` παρά προϊόντα”. Στην πρόταση αυτή συγκεντρώνεται η φιλοσοφία της νέας προσέγγισης της έννοιας της βιομηχανίας της φιλοξενίας που παρουσίασε ο καθηγητής Nigel Hemmington, διευθυντής του School of Services Management του Πανεπιστημίου του Bournemouth στην πρόσφατη εσπερίδα του Alpine Centre.

Ο κ. Nigel δίνοντας έμφαση στην παραπάνω προσέγγιση τόνισε ότι στη βιομηχανία της φιλοξενίας οι εργαζόμενοι δεν παράγουν απλώς έργο αλλά `δίνουν παράσταση` μέσα σε μία επιχείρηση η οποία είναι η `σκηνή του θεάτρου` προσπαθώντας να προσφέρουν όχι υπηρεσίες αλλά εμπειρίες που θα μείνουν αξέχαστες στους επισκέπτες. Οι επιχειρήσεις πρέπει να ξεφύγουν από το καθαρά οικονομικό μοντέλο της φιλοξενίας όπου το αποτέλεσμα κρίνεται από το τι μένει στο ταμείο -που εξακολουθεί να είναι μεν το ζητούμενο- αλλά να θυμηθούν τις αρχές τις φιλοξενίας όπου ο πελάτης είναι ο φιλοξενούμενος και ο επιχειρηματίας είναι ο οικοδεσπότης ο οποίος απλόχερα κάνει το κάθε τι για να κάνει τον φιλοξενούμενό του να νιώσει σαν το σπίτι του.

Στην εσπερίδα, ο δρας Aρης Ίκκος, διευθύνων σύμβουλος της JBR Hellas παρουσίασε το προφίλ του τουρίστα πολυτελείας ο οποίος απαιτεί ειδική μεταχείριση που ξεφεύγει από το επίπεδο των υπηρεσιών που μπορεί να βρει σε ένα ξενοδοχείο, αλλά αποτελεί ένα σύμπλεγμα υπηρεσιών που παρέχονται από τον προορισμό και τις υποδομές του γενικότερα. Ειδικότερα, ο κ. Ίκκος ανέφερε ότι “σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν στην έκθεση τουρισμού πολυτελείας ILTM στις Κάνες, το πλουσιότερο 3% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί το 20% των ταξιδιωτικών δαπανών. Εφαρμόζοντας την αναλογία αυτή στον Ελληνικό εισερχόμενο τουρισμό, όπου η Μέση Δαπάνη για το 2000 ήταν $ 738, προκύπτει πως το 3% αυτό έχει μέση κατά κεφαλήν δαπάνη $ 4.920 έναντι $ 609 του υπολοίπου 97%”.

Ο καθηγητής Περικλής Λύτρας, διευθυντής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Τ.Ε.Ι. Αθηνών και αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Τουριστικών Ερευνών και Μελετών, αναφέρθηκε στις κοινωνιολογικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις του ποιοτικού τουρισμού στη σύγχρονη βιομηχανία της φιλοξενίας. Ο κ. Λύτρας τόνισε ότι ο σημερινός τουρίστας είναι έμπειρος και ενημερωμένος τουρίστας και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών πρέπει πλέον να εξειδικεύεται λαμβάνοντας υπόψη τα κοινωνιολογικά και ψυχολογικά δεδομένα της πελατείας που μας ενδιαφέρει να προσελκύουμε.

Στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Ακαδημίας Τουριστικών Ερευνών και Μελετών (ΑΤΕΜ) κ. Μάριος Βασιλόπουλος τόνισε ότι “καινούργιες συνθήκες αναδύονται μετά από την παγκοσμιοποίηση, τη χρήση προωθημένων τεχνολογιών και τις αλλαγές των προτιμήσεων του τουριστικού κοινού, οι οποίες καθιστούν αναγκαίες καινοτόμες μεθόδους, ενιαίες πλανητικές προσεγγίσεις και αμβλύνσεις των διαφορών νοοτροπίας”. “Με δεδομένα τα αιτήματα αυτά” συνέχισε ο κ. Βασιλόπουλος “είναι σαφές ότι απαιτούνται διαφοροποιήσεις των τουριστικών μοντέλων, μεγαλύτερη εξατομίκευση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των αναγκών των καταναλωτών, δημιουργία νέων παραμέτρων δράσης και διαχείρισης δικτύων, νέες βάσεις δεδομένων και νέα λογισμικά, μέσα σε μία καταιγιστική διακρατική μεταμόρφωση στρατηγικών και προτύπων”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024