Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΑθλησηςΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος: Πολυδιάστατη προβολή της Ελλάδας σε κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων
Ποδηλατικός τουρισμός

ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος: Πολυδιάστατη προβολή της Ελλάδας σε κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων

Εντυπωσιακά τα ευρήματα της έρευνας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για την αξία προβολής και το κοινωνικό αποτύπωμά του ΔΕΗ Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου, που παρουσιάστηκε στην απολογιστική συνέντευξη Τύπου της διοργάνωσης.

Ακριβώς ένα χρόνο μετά την αναγγελία της αναβίωσης του ΔΕΗ Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας από τον υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, (3 Νοεμβρίου 2021 στο ΟΑΚΑ), πραγματοποιήθηκε χθες η απολογιστική συνέντευξη Τύπου της διοργάνωσης, όπου ανακοινώθηκαν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της έρευνας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμά της.

Στην κεντρική αίθουσα Τύπου του Ολυμπιακού Σταδίου παραβρέθηκαν τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Cycling Greece, που «έχτισε» το περυσινό οικοδόμημα της αναβίωσης του Γύρου έπειτα από μία δεκαετία, τα στελέχη που εργάστηκαν επί σειρά μηνών για την ολοένα και αρτιότερη διοργάνωσή του, εκπρόσωποι φορέων, χορηγών, καθώς και των Περιφερειών και των Δήμων που φιλοξένησαν τα 5 ετάπ.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού, εμπνευστής και βασικός συντελεστής της υλοποίησης του ονείρου της αναβίωσης του Γύρου, αναφέρθηκε στα πολλαπλά οφέλη, οικονομικά, τουριστικά, κοινωνικά, εντός και εκτός συνόρων της χώρας μας από τη διοργάνωση, και ήταν σαφές το μήνυμά του για την συνέχεια: “Η Ελλάδα έκανε μία ποδηλατική επανάσταση. Βάλαμε τα θεμέλια και χτίζουμε τον επόμενο στόχο. Συνεχίζουμε την ορθοπεταλιά μας”.

Ο κ. Αυγενάκης υπογράμμισε:

  • το ιδιαίτερα απαιτητικό εγχείρημα της υλοποίησης του Γύρου,
  • τη στήριξη του Πρωθυπουργού και των υπόλοιπων υπουργών της Κυβέρνησης
  • τα εθνικά οφέλη από τη διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων, φιλοσοφία και πολιτική που συστηματικά εφαρμόζεται τα τελευταία 3,5 χρόνια και η χώρα αποκτά εκ νέου τη θέση που της αρμόζει στο παγκόσμιο αθλητικό γίγνεσθαι,
  • την πολύτιμη συνεισφορά των χορηγών, της αυτοδιοίκησης, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που βρίσκονται πάντα στο πλευρό τέτοιων αξιόλογων δράσεων,
  • τη συνεπή λογοδοσία για κάθε ευρώ που δαπανάται για τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που διεκδικεί και αναλαμβάνει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, τόνισε: “Δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωσή μας, από την αποτίμηση και τον απολογισμό του έργου μας. Να συζητάμε για το αποτύπωμα των αγώνων που διοργανώνουμε, να σκιαγραφούμε το μέλλον τους, αλλά και να μιλάμε αναλυτικά για τα κόστη των διοργανώσεων και για τα οφέλη τους.

Η διαφάνεια και η λογοδοσία, άλλωστε, αποτελούν ύψιστη υποχρέωση στη δημόσια σφαίρα και είμαστε απολύτως προσηλωμένοι σε αυτές τις Αρχές.

Το δικό μας όραμα, ήταν η επαναφορά του Ποδηλατικού Γύρου να είναι μεγαλειώδης. Όμως, καθώς δαπανώνται δημόσια χρήματα, πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι η απόδοση κάθε ευρώ που δαπανάται.
Πόσο δηλαδή αυτό υπεραποδίδει ή υποαποδίδει τη δαπάνη τους. Και στόχος μας ήταν και παραμένει να δώσουμε υπεραξία στο κάθε ευρώ. Διότι αυτό ακριβώς είναι το μέτρο της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας στη δημόσια διοίκηση. Γνωρίζαμε τις ανηφοριές και τα “κακοτράχαλα” μονοπάτια, αλλά οπλιστήκαμε με θάρρος και ζήλο για να δώσουμε και αυτόν τον αγώνα μας.

Στόχος ήταν να κερδίσουμε ένα ακόμα στοίχημα. Η Ελλάδα άξιζε έναν Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο, στα πρότυπα των μεγάλων Γύρων που όλοι θαυμάζουμε.

Η χώρα των χρωμάτων και των εναλλαγών, του γαλάζιου ουρανού, του χρυσαφένιου ήλιου δεν γινόταν να απουσιάζει από τον χάρτη της αγωνιστικής ποδηλασίας. Δε γινόταν να μην είχε την ευκαιρία να διαλαλεί -μέσα από τη διεθνή τηλεοπτική προβολή- τις σπουδαίες ομορφιές της!

Στην προσπάθειά μας αυτή, βρήκαμε συμμάχους.

O EOT οραματίστηκε το μέλλον μαζί μας. Η ΔΕΗ και εταιρείες με μεγάλη δυναμική στον χώρο τους, όπως ο Κωτσόβολος και η Betsson, αλλά και η Τράπεζα Αττικής, η Garmin, τα Πλαστικά Θράκης, η X-Treme Stores, ο Σκλαβενίτης, τα Νερά Όλυμπος, η Jeep και, βέβαια, οι τοπικές αυτοδιοικήσεις, οι περιφέρειες και οι δήμοι, αγκάλιασαν το μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός.

Θέλω να κάνω μια ξεχωριστή αναφορά στη ζεστασιά με την οποία υποδέχθηκαν οι τοπικές κοινωνίες τον ποδηλατικό γύρο και τις παράλληλες δραστηριότητες που διεξήχθησαν. Ήταν κάτι που σχολιάστηκε πολύ θετικά από τα διεθνή μέσα και θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους εκπροσώπους των δήμων και των περιφερειών, τους αγαπητούς φίλους δημάρχους και περιφερειάρχες που βρίσκονται σήμερα μαζί μας, για την συνεργασία και το αγκάλιασμα αυτής της προσπάθειας.

Αποτελεί κοινή πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο πως μεγάλα αθλητικά event, με τα οποία επιτυγχάνονται οι υψηλοί στόχοι προβολής της χώρας στο εξωτερικό και ανάπτυξης των οικονομιών, μπορούν να γίνουν μονό με τη στήριξη του Κράτους. Και το λέω αυτό, διότι η συμμετοχή φορέων της Πολιτείας, δεν αποτελεί επιχορήγηση, αλλά αντιθέτως, επένδυση.

Με το βλέμμα στο επόμενο πετάλι μας, θέλω να διαβεβαιώσω ότι σε κάθε εγχείρημά μας, όσο παράτολμο και αν φαίνεται, στόχος μας είναι να διεκδικούμε το παραπάνω, το περισσότερο, ώσπου να φτάσουμε στο τέλειο, που είναι ο σκοπός μας.

Ο ΔΕΗ Ποδηλατικός Γύρος συνεχίζει να αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση. Στόχος να φτάσει να συναγωνίζεται τους μεγαλύτερους Γύρους του κόσμου. Θα δείτε και μόνοι σας ότι τα αποτελέσματα της Έρευνας είναι εντυπωσιακά.

Για εμάς οι διοργανώσεις αυτές είναι ευκαιρία να αναδείξουμε αξίες όπως ο εθελοντισμός, ο αλτρουϊσμός, η αλληλεγγύη, η συμπερίληψη. Ο αθλητισμός γίνεται όχημα προαγωγής της κοινωνίας, μέσο συνοχής της και αέναης βελτίωσής της. Ο αθλητισμός γίνεται πολιτισμός”.

Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο συντονιστής διευθυντής του ΟΑΚΑ, κ. Κωνσταντίνος Χαλιορής, ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Cycling Greece, κ. Γιώργος Λεβεντάκης και ο πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας, κ. Βασίλης Διαμαντόπουλος.

Η μελέτη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου εκπονήθηκε σε δύο μέρη ως εξής:

  • Το κοινωνικό αποτύπωμα του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου από τον Εμμανουήλ Χουστουλάκη, Επίκουρο Καθηγητή στο Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού (Μέλος Εργαστηρίου iSportManagement)
  • Η αξία της προβολής της διοργάνωσης από τον Χρήστο Κουτρουμανίδη, Μέλος Εργαστήριου iSportManagement, στο Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού (ιδιοκτήτης CK AGENCY)

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας:

  • καθίστανται η Ελλάδα και οι τοπικές κοινωνίες τουριστικοί προορισμοί για το διεθνές τουριστικό κοινό
  • άμεσα οικονομικά οφέλη εκατομμυρίων ευρώ στις τοπικές κοινωνίες
  • ανεκτίμητη και πολυδιάστατη προβολή της χώρας και των τοπικών κοινωνιών σε παγκόσμιο κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων
  • προσφορά υψηλού επιπέδου αθλητικού προϊόντος στο ελληνικό και διεθνές κοινό
  • εξαιρετικά υψηλά ποσοστά (πάνω από 60%) στην αποδοχή του Γύρου, αλλά και στις εντυπώσεις από τη διοργάνωση
  • αυξημένα ποσοστά στην τηλεθεαση του Γύρου, αλλά και μεγάλα ποσοστά στην εμπλοκή των πολιτών στις Παράλληλες Δράσεις
  • η διοργάνωση κόστισε 2,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 44% καλύφθηκε από χορηγίες, ιδιωτικούς φορείς και διαφημίσεις. Η συνολική υπεραξία της μιντιακής προβολής εκτιμήθηκε στα 8,2 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα:

  • το 85% του κοινού δήλωσε ότι o αγώνας αποτέλεσε ένα σημαντικό κοινωνικό γεγονός με σημαντικές προεκτάσεις για την καθημερινότητά τους,
  • το 95% του κοινού δήλωσε ότι o αγώνας στάθηκε αφορμή να γνωρίσουν καλύτερα το ποδήλατο και να ασχοληθούν περισσότερο με αυτό,
  • το 94% του κοινού δήλωσε ότι επιθυμεί να παρακολουθήσει ενεργά τον επόμενο αγώνα το 2023,
  • το 98% του κοινού δήλωσε ότι o αγώνας βελτίωσε σημαντικά την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό και μας αναβάθμισε στον παγκόσμιο ποδηλατικό χάρτη,
  • το 72,4% του κοινού δήλωσε ότι o aαγώνας τόνωσε οικονομικά τις περιοχές από τις οποίες πέρασε και βοήθησε τις τοπικές οικονομίες,
  • το 95% του κοινού δήλωσε ότι ο αγώνας έστειλε ένα θετικό μήνυμα στην κοινωνία και ότι βοήθησε να αναδειχθούν θετικά πρότυπα, αρχές και αξίες που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών
  • το 93,7% του κοινού δήλωσε ότι ο αγώνας ενίσχυσε σημαντικά την περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών.

Στη συνέντευξη Τύπου χαιρετισμό έκαναν και οι κ.κ.: Σοφία Δήμτσα, διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας ΔΕΗ, Κώστας Σταματάκης, Chief Marketing and Customer Κωτσόβολος Officer, Θάνος Μαρίνος, Managing Director Betsson.gr, Φάνης Σπανός, περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας,
Χάρης Λαζάνης, αντιπεριφερειάρχης Ηπείρου, Βασίλης Τσιάκος, δήμαρχος Καρδίτσας και δρ. Αντώνης Αυγερινός, πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Τέλος, βιντεομήνυμα απέστειλε ο δήμαρχος Λάρισας κ. Απόστολος Καλογιάννης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024