Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΑθλησηςΈνας στους τρεις Ευρωπαίους σχεδιάζει διακοπές αθλητικού τουρισμού το 2022
Αθλητικός τουρισμός

Ένας στους τρεις Ευρωπαίους σχεδιάζει διακοπές αθλητικού τουρισμού το 2022

Τα ζωντανά αθλητικά θεάματα έχουν αύξηση 60% στους νέους και παλιούς οπαδούς φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, παρά τους ποικίλους περιορισμούς λόγω COVID-19 σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε ως μέρος του Mastercard Sport Economy Index.

Έρευνα σε περισσότερους από 10.000 Ευρωπαίους διαπίστωσε ότι πάνω από τα 2/3 (67%) σχεδιάζουν να δουν ζωντανά μια αθλητική εκδήλωση το 2022 –από 42% το 2021– με το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και το τένις να είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Ωστόσο, με τους μισούς Ευρωπαίους να λένε ότι βρήκαν ένα νέο άθλημα να ασχοληθούν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, “η πόρτα είναι ανοιχτή” για τα ανερχόμενα αθλήματα με θεατές, όπως τα esports, που θα καλωσορίσουν νέους ακολούθους στον ζωντανό ανταγωνισμό τους επόμενους 12 μήνες.

Αυτό συμβαίνει μετά από δύο χρόνια περιορισμούς στη συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις, που, για πολλούς, σήμαινε ότι δεν μπορούσαν πλέον να παρακολουθούν ζωντανά αθλητικά γεγονότα στον ελεύθερο χρόνο τους. Η σωματική δραστηριότητα έγινε δημοφιλής εναλλακτική λύση και –σύμφωνα με ανάλυση του Mastercard Economics Institute– δαπάνες για εξοπλισμό και υπηρεσίες ποδηλασίας, τένις και γκολφ, όλα δηλαδή αθλήματα που συμμορφώνονται με τους κανόνες κοινωνικής απόστασης – ξεπέρασαν τα προ-πανδημικά επίπεδα δαπανών.

Η φυσικά άσκηση κυριαρχεί στην Ευρώπη
Συνολικά, ο δείκτης Mastercard Sport Economy Index υποδεικνύει μια ελπιδοφόρα χρονιά, για έναν τομέα που μάχεται τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της πανδημίας. Η ανάλυση του Mastercard Economics Institute δείχνει ότι η ευρωπαϊκή καταναλωτική δαπάνη μέσω καρτών για αθλητικά είδη, υπηρεσίες και εμπειρίες αυξήθηκε κατά 2,5% το 2021 σε σύγκριση με τα επίπεδα προ πανδημίας (2019), με τις λιανικές πωλήσεις αθλητικών ειδών -όπως μπαστούνια του γκολφ, μπάλες τένις και ποδήλατα- να έχει αυξηθεί κατά 14,6%.

Δεν αποτελεί έκπληξη – με πάνω από τους μισούς (51%) Ευρωπαίους να ασκούνται τώρα περισσότερο από ό,τι πριν την πανδημία και το 60% να προτιμά να ασκείται στο σπίτι ή σε εξωτερικούς χώρους παρά σε γυμναστήριο ή κέντρο αναψυχής– η ανάπτυξη του κλάδου των αθλητικών ειδών, που ξεπέρασε σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες συνολικά στην Ευρώπη.

Αυτό οφείλεται σε αθλήματα με κοινωνική απόσταση, τα οποία σημείωσαν διψήφια αύξηση μετά την άρση των περιορισμών το β’ εξάμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, όταν συγκρίνουμε το β’ εξάμηνο του 2021 με την ίδια χρονική περίοδο πριν από την πανδημία (2019), η ανάλυση δείχνει ότι η ποδηλασία σημείωσε τις μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών (πάνω από το 1/3), ακολουθούμενη από το τένις (αύξηση σχεδόν κατά 1/3) και το γκολφ (πάνω από το 1/5).

Οι Ευρωπαίοι είναι έτοιμοι με τα διαβατήρια ανά χείρας
Βάσεις καταναλωτικής ελπίδας, οι επόμενοι 12 μήνες θα φέρουν επίσης περισσότερες ευκαιρίες για ταξίδια, με το 1/3 των Ευρωπαίων να σχεδιάζει αθλητικές διακοπές το 2022, σύμφωνα με την έρευνα.

Το σκι αποτελεί τον “ακρογωνιαίο λίθο” του αθλητικού τουρισμού της Ευρώπης, με το 34% των ανθρώπων να ετοιμάζονται για τις χιονισμένες κορυφές της ηπείρου φέτος. Πέρυσι, καθώς οι πίστες του σκι άνοιξαν ξανά σταδιακά την άνοιξη και το φθινόπωρο, η Αυστρία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ελβετία απόλαυσαν διεθνή έσοδα από τους επισκέπτες του αθλητικού τουρισμού, που ξεπέρασαν τα επίπεδα προ πανδημίας. Ενώ οι μεταβαλλόμενοι περιορισμοί εξακολουθούν να επηρεάζουν τον κλάδο, η διάθεση των Ευρωπαίων για χειμερινό τουρισμό είναι εμφανής.

Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός χαλάρωσης των περιορισμών και των συσσωρευμένων οικονομιών των ανθρώπων θα ανοίξει την πόρτα στους Ευρωπαίους καταναλωτές για να απολαύσουν τις αθλητικές εμπειρίες που τους ενδιαφέρουν. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών βρίσκεται σε θετική ανάκαμψη και ότι τόσο οι νέοι και οι επιστρέφοντες οπαδοί είναι ενθουσιασμένοι που θα παρακολουθήσουν ζωντανά αθλητικά γεγονότα το 2022“, δήλωσε η Jeannette Liendo, Senior Vice President Marketing and Communications της Mastercard Europe. “Ο αθλητισμός είναι ένα κρίσιμο συστατικό του ευρωπαϊκού πολιτισμού –τόσο ως θεατής όσο και ως συμμετέχων– και είμαστε υπερήφανοι που χορηγούμε μερικούς από τους πιο συναρπαστικούς αθλητικούς αγώνες και γεγονότα της Ευρώπης για το 2022“.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών, η Mastercard είναι χορηγός μερικών από τους πιο δημοφιλείς αθλητικούς αγώνες της Ευρώπης, όπως το UEFA Champions League, το The Open, το Roland Garros, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι Γυναικών και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα League of Legends.

Η ανάλυση του Mastercard Economics Institute εξέτασε συγκεντρωτικά και ανώνυμα τις πωλήσεις στο δίκτυο Mastercard για Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σλοβακία , Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι απαντήσεις συλλέχθηκαν μεταξύ 24 Νοεμβρίου και 14 Δεκεμβρίου 2021.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024