Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΜείωση ενδιαφέροντος και κρατήσεων το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος 2016 στον αγροτουρισμό
Αγροτουρισμός

Μείωση ενδιαφέροντος και κρατήσεων το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος 2016 στον αγροτουρισμό

Σε έρευνα του δικτύου αγροτουριστικών καταλυμάτων Guest Inn, οι ξενώνες απάντησαν ότι οι κυριότεροι λόγοι για τα αρνητικά αποτελέσματα είναι το μεταναστευτικό, η οικονομική κρίση, η ασταθής πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα, η τρομοκρατία και, τέλος, η κακή εικόνα της χώρας προς το εξωτερικό.

Αύξηση του ενδιαφέροντος για κρατήσεις από το εξωτερικό στους αγροτουριστικούς και παραδοσιακούς ξενώνες της χώρας για το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και τέλη Οκτωβρίου καταγράφει το δίκτυο Guest Inn.

Παρά την ενίσχυση των κρατήσεων για τους μήνες αυτούς και παρόλο που η σεζόν του 2016 ξεκίνησε με πολύ καλές προβλέψεις και δυνατή τάση για early bookings, παρατηρήθηκε γενικευμένα μείωση κρατήσεων για το διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο.

Ειδικότερα, το δίκτυο Guest Inn, μέσω έρευνας που διεξήγαγε προς τα καταλύματα-μέλη του από 16 έως 24/05/2016 σχετικά με την κινητικότητα και τις κρατήσεις που είχαν από όλα τα μέσα που προβάλλονται, διαπίστωσε ιδιαίτερη μείωση ενδιαφέροντος και κρατήσεων για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο του 2016.

Πιο συγκεκριμένα, στη έρευνα συμμετείχαν 96 ξενώνες του δικτύου από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας (εκτός Αττική και Θράκη) και το βασικό ερώτημα της έρευνας ήταν: “Πως εξελίσσεται μέχρι τώρα η σεζόν, σε σχέση με το 2015”.

Το 66,7% των ξενώνων δήλωσε ότι το ενδιαφέρον είναι μειωμένο, με τις κρατήσεις να είναι επίσης μειωμένες κατά 69,4% σε σχέση με πέρυσι. Οι κρατήσεις από τις OTA να είναι μειωμένες κατά 58,3%, ενώ παρότι το ποσοστό ακυρώσεων δεν ήταν πολύ μεγάλο, το 62,5% των ξενώνων δήλωσε λίγες ακυρώσεις, η πλειοψηφία των οποίων προερχόταν από το εξωτερικό (67,6%).

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, οι μισοί ξενώνες (51,4%) δεν συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία (ελληνικά ή ξένα), ενώ όσοι συνεργάζονται οι κρατήσεις τους ήταν επίσης μειωμένες κατά 38,9%.

Το 52,8% των ξενώνων δήλωσε ότι διατηρεί τις ίδιες τιμές με το 2015 και το 15,3% τις έχει μειώσει ή/και  λειτουργεί με ειδικές προσφορές. Με αυξημένες τιμές σε σχέση με πέρσι λειτουργεί το 27,8% των ξενώνων. Εδώ, αξίζει τον κόπο να υπογραμίσουμε ότι ορισμένοι ξενώνες που βρίσκονται σε ορεινούς-εναλλακτικούς προορισμούς είχαν αύξηση κρατήσεων παρά τις ταυτόχρονα αυξημένες τιμές τους.

Σύμφωνα με τους ξενώνες οι κυριότεροι λόγοι για τα αρνητικά αποτελέσματα είναι το μεταναστευτικό, η οικονομική κρίση, η ασταθής πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα, η τρομοκρατία και τέλος η κακή εικόνα της χώρας προς το εξωτερικό.

Όσο αφορά στη μειοψηφία των ξενώνων που είχαν θετικά αποτελέσματα, οι κυριότεροι λόγοι αναφέρονται στο γεγονός ότι οι λιγότερο τουριστικές και ορεινές περιοχές αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο γνωστές.

Γενικά στην αύξηση των κρατήσεων συνέβαλαν επίσης οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες, η μακρόχρονη παρουσία, το καλό όνομα στην αγορά και η αυξανόμενη τάση για εναλλακτικές διακοπές κοντά στη φύση.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι εκφράστηκαν σοβαρές ανησυχίες για τη μεγάλη φορολογία του κλάδου, για το επιθετικό μάρκετινγκ των πολυεθνικών, για τη μείωση των απευθείας κρατήσεων και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των παράνομων καταλυμάτων.

Το δίκτυο Guest Inn προβάλλοντας από το 2004 την όμορφη εναλλακτική Ελλάδα και τα μικρά οικογενειακά παραδοσιακά καταλύματα, προετοιμάζει ήδη ενέργειες με στόχο την αύξηση και ενίσχυση των κρατήσεων για τη χαμηλή περίοδο Σεπτεμβρίου έως μέσα Νοεμβρίου 2016 από τις ξένες αγορές, με στόχο την περαιτέρω την επέκταση της τουριστικής σεζόν των μικρών καταλυμάτων. Οι ενέργειες αυτές επικεντρώνονται κυρίως στην προβολή των περιοχών και των θεματικών δραστηριοτήτων τους δίνοντας βαρύτητα στις προσφορές, στη δημιουργία “μοναδικών-εναλλακτικών” πακέτων από τους ξενώνας καθώς και στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τους ταξιδιώτες τους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024