Τελευταία νέα
HomeΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΟργανωτές ΣυνεδρίωνΒάσω ΑλεξανδρίδουΔυναμική τακτική και στρατηγική για την ουσιαστική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων

Βάσω ΑλεξανδρίδουΔυναμική τακτική και στρατηγική για την ουσιαστική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων

Βάσω Αλεξανδρίδου
Δυναμική τακτική και στρατηγική για την ουσιαστική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων

H λήψη μέτρων από την Πολιτεία, στο πλαίσιο μιας στοχευμένης πολιτικής και κατάλληλης προβολής, που θα αναδείξει τα κάλλη και τις δυνατότητες της κάθε περιοχής της Ελλάδας, είναι το ζητούμενο από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στο χώρο του τουρισμού. H Βασιλική (Βάσω) Αλεξανδρίδου, υποψήφια βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ στο νομό Λάρισας, μιλά στο TravelDailyNews και αναλύει την τουριστική πολιτική του κόμματός της.

TravelDailyNews: Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για την τουριστική ανάδειξη και προβολή του νομού Λαρίσης;

Βάσω Αλεξανδρίδου: Ο τουρισμός στο νομό Λάρισας θα λέγαμε ότι ανθίζει κυρίως κατά τη θερινή περίοδο, και αυτό διότι διαθέτει πολλούς και ποικίλους παράκτιους οικισμούς, τους οποίους επισκέπτονται τόσο οι κάτοικοι του νομού, αλλά και όμορων νομών, καθώς και αλλοδαποί τουρίστες. Ωστόσο, ο νομός της Λάρισας περιβάλλεται και από τα υπέροχα βουνά μας, τα οποία δυστυχώς παραμένουν αναξιοποίητα τουριστικά. Ενώ γίνονται προσπάθειες τόσο από την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και από το κράτος για την περαιτέρω εκσυγχρόνιση των υποδομών τουρισμού, ο νομός παραμένει σε χαμηλά επίπεδα τουριστικής κίνησης. Με το πλούσιο φυσικό περιβάλλον που τον χαρακτηρίζει σε συνδυασμό με τους πολιτιστικούς πόρους και τους παραδοσιακούς οικισμούς, ο νομός, είναι ικανός να προσελκύει τουρίστες όλες τις εποχές του χρόνου.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ληφθούν μέτρα από την Πολιτεία στο πλαίσιο μιας στοχευμένης πολιτικής και κατάλληλης προβολής που θα αναδείξει τα κάλλη και τις δυνατότητες της περιοχής ενώ ταυτόχρονα θα σημάνει τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και όλων όσων εμπλέκονται με τον τουριστικό κλάδο. Έχουμε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους μοναδικής ομορφιάς και ιστορικής αξίας που οφείλουμε να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε κατάλληλα. ΣΆαυτήν την κατεύθυνση είναι ωφέλιμο να κινηθούν και τα τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με τις υπαίθριες δραστηριότητες. Όλες οι παραπάνω κινήσεις στόχο έχουν να φέρουν σε επαφή τους επισκέπτες του νομού με τις άγνωστες πτυχές της φύσης μέσα από τη διοργάνωση εξορμήσεων, περιηγήσεων και αναρριχήσεων στα μονοπάτια του Ολύμπου και του Κισσάβου, του Κάτω Ολύμπου, του Μαυροβουνίου και την κοιλάδα των Τεμπών, στα φαράγγια της υπέροχης Καρίτσας και του Ρακοποτάμου, καταβάσεις στο ποτάμι μας τον Πηνειό, και άλλες πολλές δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν με ασφάλεια και να προσφέρουν στους τουρίστες αξέχαστες εμπειρίες.

Ο τουρισμός αποτελεί για την Ελλάδα τη βαριά της βιομηχανία συνεισφέροντας το 18% του ΑΕΠ της χώρας. Η Ελλάδα διέθετε και διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό πεδίο του τουρισμού, τα οποία χρειάζεται η παγκόσμια αγορά, δυστυχώς όμως παραμένουν αναξιοποίητα. Για παράδειγμα, είναι αδιανόητο για μια χώρα, όπως η Ελλάδα, να μην ενισχύει τον Πολιτιστικό ή το Θαλάσσιο Τουρισμό, εφόσον είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που επιθυμούν να επισκεφθούν οι τουρίστες του κόσμου. Υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια που θα έπρεπε να υλοποιηθούν μέσω της Κεντρικής / Εθνικής Πολιτικής για τα ζητήματα αυτά, γιατί η Ελλάδα είναι στις προτιμήσεις των τουριστών του παγκόσμιου γίγνεσθαι αλλά δε φαίνεται να παραμένει αν δεν αλλάξουν οι πολιτικές που εξυπηρετούν προσωπικά συμφέροντα και δεν έχουν γνώμονα το κοινωνικό καλό.

TDN: Τα σχέδια αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν και νέες αγορές;

Β.Α.: Σαφώς και πρέπει να επενδύσουμε σε νέες αγορές και όχι μόνο στις παραδοσιακές, όπως η Ρωσία και τα Βαλκάνια που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τουριστικά και θα βοηθήσουν στην στήριξη του τουρισμού δραστικά.

TDN: Πώς βλέπετε τον Αγροτουρισμό ως αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού στην Ελλάδα;

Β.Α.: Μην ξεχνάμε ότι ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί και υπό άλλες μορφές πέραν των παραδοσιακών που προβάλλει τόσα χρόνια. Ο Αγροτουρισμός είναι μία από αυτές και είναι επιτακτική ανάγκη να παρθούν οι απαραίτητες αποφάσεις και να γίνουν πραγματικότητα σχετικές δραστηριότητες μέσω συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου, να δοθούν συγκεκριμένα κίνητρα που θα πριμοδοτούν τις σχετικές με τον αγροτουρισμό δράσεις και επενδύσεις και φυσικά να ενταχθεί ο αγροτουρισμός στο συνολικό σχεδιασμό της επικοινωνιακής προβολής του τουριστικού μας προϊόντος ως χώρα. Για εμένα, ως επιχειρηματία, αλλά και ως υποψήφια βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, θεωρώ ότι ο αγροτουρισμός είναι ένας προνομιακός τομέας που μπορεί να συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Οι λόγοι είναι ότι πρώτον μέσω του αγροτουρισμού υπάρχει δυνατότητα επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και δεύτερον δίνεται η ευκαιρία για την υλοποίηση της Βιώσιμης Πράσινης Ανάπτυξης του τουρισμού, που αποτελεί βασικό άξονα της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ. Προτεραιότητα της Πολιτείας επίσης πρέπει να γίνει και η ενίσχυση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, καθώς και του θρησκευτικού και συνεδριακού τουρισμού. Η Ελλάδα μπορεί με τις κατάλληλες μεθοδικές κινήσεις να υλοποιήσει αυτό το στόχο. Και εδώ θα ήθελα να αναφερθώ πιο συγκεκριμένα στον ιαματικό τουρισμό. Ενώ ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί από το 2005, μέχρι σήμερα η γραφειοκρατία έχει κρατήσει σε εμβρυακό στάδιο τις απαραίτητες υποδομές για την παροχή αυτού του είδους τουρισμού και την ορθή προώθησή του. Διότι τουρισμός δε σημαίνει μόνο παροχή υπηρεσιών. Σημαίνει και ποιότητα και υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες. Προερχόμενη από μια περιοχή που διαθέτει ιαματικό νερό και πηγές (η περιοχή Κόκκινο Νερό στα παράλια του νομού) δυστυχώς με λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι κωλύονται οι απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται για να αξιοποιηθούν κατάλληλα και να προσελκύσουν κόσμο που όχι μόνο μπορεί απλά να τις επισκεφθεί αλλά και να βρει θεραπεία σε προβλήματα υγείας που τον ταλαιπωρούν. Για να γίνουν όλα τα ανωτέρω πραγματικότητα και να αποκτήσει η Ελλάδα εν γένει και ο νομός μας ειδικά την εικόνα που του ταιριάζει πρέπει οι εθνικές μας καμπάνιες στα ξένα δίκτυα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης να προβάλλουν αυτές τις δυνατότητές μας καθώς επίσης και να παρέχονται ακριβείς πληροφορίες για τις υπηρεσίες μας.

TDN: Ποια θα είναι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ για την ουσιαστική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων;

Β.Α.: Η παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει πλήξει όλο τον κόσμο, έχει γίνει σήμερα η βάση στην οποία βαδίζουμε προκειμένου να βγούμε λιγότερο αλώβητοι από αυτή. Στόχος πρέπει να είναι για την ερχόμενη κυβέρνηση να κατευθυνθεί με δυναμική τακτική και στρατηγική για την ουσιαστική στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων έτσι ώστε να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας, να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ για τους ανθρώπους που παλεύουν και αγωνίζονται σε αυτό το δύσκολο τομέα. Ως υποψήφια βουλευτής του ΠΑΣΟΚ πιστεύω πως το κόμμα αυτό ως κυβέρνηση μπορεί να πραγματώσει αυτό το στόχο, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη που χρειάζεται και να αποκτήσουν οι κάτοικοι της Ελλάδας και οι φιλοξενούμενοί μας πραγματική ποιότητα ζωής και διαμονής αντίστοιχα. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να πάρει τις αποφάσεις που χρειάζονται με τόλμη και να επενδύσει στοχευμένα για την ενίσχυση του τουρισμού της Ελλάδας. Ως υποψήφια βουλευτής, υπηρετώντας από τη θέση μου ως επιχειρηματίας τον τομέα του τουρισμού και γνωρίζοντας βαθιά τα προβλήματά του, θεωρώ ότι αποτελεσματικότητα μπορεί να υπάρξει με συντονισμένες προσπάθειες και επαρκή μέτρα που θα υλοποιηθούν άμεσα δίχως να εμπλακούν για ακόμη μια φορά στον κυκεώνα της γραφειοκρατίας που μαστίζει τον κρατικό μηχανισμό της χώρας. Είναι απαραίτητο να κοιτάξουμε με ειλικρινή ματιά τα γεγονότα και τις ελλείψεις που έχουμε και να δραστηριοποιηθούμε ενεργά για την επίλυσή τους. Οι κάτοικοι του νομού Λαρίσης θέλουν να δούνε πως υπάρχει Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και πολιτική βούληση, έτσι ώστε ο ρόλος του τουρισμού να ισχυροποιηθεί και να αποφύγει την οικονομική κρίση με τις λιγότερες συνέπειες. Τοποθετώντας τον πήχη ψηλά για τον τουρισμό μας, οφείλουμε να εργασθούμε με συνέπεια και ευθύνη, έτσι ώστε ο νομός μας να αποκτήσει το προφίλ που του αρμόζει και που τόσα χρόνια δεν κατάφερε να αποκτήσει. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος σπατάλης. Πρέπει να γίνουμε ελκυστικοί αξιοποιώντας κάθε πτυχή μας, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο στους τουρίστες μας την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό, την ιστορία, τον τρόπο ζωής, τον πανέμορφο φυσικό πλούτο του νομού μας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/09/2022
23/09/2022
22/09/2022
21/09/2022
20/09/2022
19/09/2022