Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Το Αεροδρόμιο του Όσλο

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Το Αεροδρόμιο του Όσλο

Το1998, το διεθνές αεροδρόμιο της πόλης μετεγκαταστάθηκε από το 59χρόνο Fornebu, που βρισκόταν κοντά στο κέντρο της πόλης στο Gardermoen, 47 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Όσλο. Το Fornebu αν και είχε το πλεονέκτημα της πολύ καλής τοποθεσίας, ήταν υπερκορεσμένο, αφού με μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών τα 5 εκατομμύρια, ουσιαστικά διαχειριζόταν διπλάσιο αριθμό επιβατών και 40 κινήσεις αεροπλάνων την ώρα. Το νέο αεροδρόμιο, αν και κρατικό, ακολουθεί στη διαχείριση του κριτήρια. ιδιωτικής επιχείρησης. Το νέο αεροδρόμιο μπορεί να δεχθεί Jumbo jets (wide-bodies), που δεν μπορούσαν να προσγειωθούν στο Fornebu – μεγαλύτερο σκάφος που μπορούσε να προσγειωθεί εκεί ήταν το Boeing 767. Το 2001 το νέο αεροδρόμιο χειρίστηκε 14 εκατομμύρια επιβάτες, έχει όμως την δυνατότητα να δεχθεί μέχρι και 18 εκατομμύρια, αριθμός που αναμένεται να επιτευχθεί το 2015. Αν αυτό γίνει, θα οφείλεται όχι στην αύξηση των διεθνών πτήσεων, αλλά στην αύξηση της εσωτερικής επιβατικής κίνησης. Αν όμως η επιβατική κίνηση συνεχίσει να αυξάνεται με το προβλεπόμενο ρυθμό του 3 με 4% ετησίως, το νέο αεροδρόμιο θα πρέπει να επεκταθεί άμεσα μέσα στα επόμενα χρόνια. Η κατασκευή δεύτερου τερματικού σταθμού θα αυξήσει την δυνατότητα υποδοχής επιβατών σε 25 εκατομμύρια. Το Gardermoen διαθέτει άριστο σύστημα χερσαίων μεταφορών με έξι υπερταχείες αμαξοστοιχίες την ώρα να πραγματοποιούν τη διαδρομή προς το κέντρο του Όσλο σε 19 λεπτά. Υπάρχουν ακόμα πολλές λεωφορειακές συνδέσεις με τις μεγαλύτερες πόλεις της Νορβηγίας ενώ νέα οδική σύνδεση συνδέει το αεροδρόμιο με το εθνικό οδικό δίκτυο. Στο αεροδρόμιο του Όσλο η επιβατική κίνηση δεν παρουσιάζει εποχικές διακυμάνσεις, γεγονός που βοηθά τη διοίκηση του αεροδρομίου να επιτύχει εύκολα υψηλό επίπεδο παραγωγικότητα της εργασίας. Πολλοί πιστεύουν ότι η τελική επιλογή της τοποθεσίας του νέου αερολιμένα ήταν πολιτική επιλογή, μέρος της ευρύτερης προσπάθειας να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής νότια του Όσλο. Οι ειδικοί ήταν αντίθετοι με αυτή την τοποθεσία επειδή έκριναν ότι ήταν στρατηγικά μη-ευνοϊκή, αφού το εσωτερικό της χώρας εκτίθεται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Αυτές οι κλιματολογικές συνθήκες απαιτούν την εκτεταμένη χρήση χημικών στους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης 80 ημέρες το χρόνο, ενώ πραγματοποιείται αποπάγωση 190 ημέρες το χρόνο. Επομένως, το μεγαλύτερο πρόβλημα, που αντιμετωπίζει είναι οι αυστηρές Νορβηγικές περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, που αναγκάζουν τις αρχές του αεροδρομίου να μειώσουν τη χρήση των χημικών. Την πρώτη χρονιά λειτουργίας του σημειώθηκαν πολλές καθυστερήσεις, που προκλήθηκαν κυρίως από τη τήξη της επιφάνειας των διαδρόμων και τις αδυναμίες των πληροφοριακών συστημάτων και τα προβλήματα στην μεταφορά των αποσκευών. Το ποσοστό των on-time αναχωρήσεων έπεσε κάτω από το 50% τους πρώτους μήνες λειτουργίας του Gardermoen, γρήγορα όμως οι συνθήκες αποκαταστάθηκαν και από το 2000 το Gardermoen είναι το πιο συνεπές αεροδρόμιο στην Ευρώπη. Πολλοί υποστηρίζουν επίσης ότι η τοποθεσία του αεροδρομίου προκάλεσε σημαντική μείωση στην κίνηση των επιβατών business, αφού τα επιχειρηματικά στελέχη έχουν στραφεί στις τηλεδιασκέψεις, καθώς δεν επιθυμούν να σπαταλήσουν δύο ώρες από και προς το αεροδρόμιο, ενώ το Fornebu ήταν μόνο 10 λεπτά από το κέντρο της πόλης. Σκοπός του Gardermoen είναι, προσφέροντας και καλή ποιότητα υπηρεσιών, να κερδίσει διεθνείς επιβάτες από το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης και να τους πείσει να πετούν από το Όσλο προς άλλους προορισμούς στην Ευρώπη. Στοχεύει περισσότερο στην προσέλκυση πελατών από την δυτική Σουηδία και τις χώρες της Βαλτικής.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top