Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Συμπεράσματα

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Συμπεράσματα

Η επιβατική κίνηση μειώθηκε σημαντικά το πρώτο χρόνο λειτουργίας των νέων αεροδρομίων, και στην περίπτωση της Αθήνας αυτός ο πρώτος χρόνος λειτουργίας συνέπεσε με τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου. Αυτή η μείωση μπορεί να αποδοθεί στην σημαντική αύξηση των τελών και φόρων του αεροδρομίου. Πολλές εταιρείες τσάρτερ, αλλά και εταιρίες τακτικών πτήσεων αποφάσισαν να σταματήσουν τις πτήσεις τους προς Αθήνα. Οι πτήσεις τσάρτερ προς το αεροδρόμιο της Αθήνας μειώθηκαν κατά 24% το πρώτο χρόνο λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Η αύξηση των τελών και των φόρων επηρέασαν επίσης αρνητικά την λειτουργία και δυνατότητα επιβίωσης των νεοσύστατων αερομεταφορέων. Μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου - που επηρέασαν αρνητικά την επιβατική κίνηση σε όλο τον κόσμο - η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας αποφάσισε να μειώσει τα τέλη του αεροδρομίου, κι αυτό το μέτρο συνέβαλε στη μικρή αύξηση της επιβατικής κίνησης το δεύτερο χρόνο λειτουργίας του αεροδρομίου. Τα αποτελέσματα από τη λειτουργία των τριών ετών επιβεβαιώνουν τις απόψεις εκείνων που υποστήριζαν ότι το αεροδρόμιο του Ελληνικού με σωστό εκσυγχρονισμό θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της Αθήνας. Το νέο αεροδρόμιο φαίνεται να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση από πλευράς ανταγωνισμού, σε σχέση με τα άλλα αεροδρόμια της περιοχής (π.χ. Κωνσταντινούπολη, Ρώμη). Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα για το μέλλον της Ολυμπιακής δεν επιτρέπει στο νέο αεροδρόμιο να αναπτυχθεί σε Νοτιοανατολικό κόμβο της Ευρώπης, καθώς για να μπορέσει να αναπτυχθεί ένα αεροδρόμιο πρέπει να αποτελεί τη βάση μιας αεροπορικής εταιρίας με σταθερή απόδοση. Η μετακίνηση του νέου αεροδρομίου του Όσλο κρίθηκε αναγκαία λόγω της έλλειψης χρονοθυρίδων (slots) στο Fornebu και της αδυναμίας του να υποδεχθεί Jumbo jets. Επομένως, ο αυξημένος αριθμός χρονοθυρίδων (slots) και η προσέγγιση μεγαλύτερων αεροσκαφών μπορεί να εξηγήσει την αρχική μικρή αύξηση της επιβατικής κίνησης παρά τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις. Αλλά η εξαγορά της Braathens από την SAS οδήγησε στην μείωση των προσφερόμενων αριθμών θέσεων στα δρομολόγια εσωτερικού. Γενικά, η μείωση της επιβατικής κίνησης, τόσο στο αεροδρόμιο του Όσλο, όσο και σε αυτό της Αθήνας, μπορεί να αποδοθεί σε τέσσερις βασικούς παράγοντες:

  • Η οικονομική ύφεση του 2000 και 2001.
  • Η μειωμένη επιρροή των «εθνικών» αερομεταφορέων. Η SAS θεωρεί το αεροδρόμιο Gardermoen κόμβο δευτερεύουσας σημασίας στο δίκτυο της και επικεντρώνει σχεδόν όλα τα δρομολόγια long haul στην Κοπεγχάγη, ενώ από την άλλη τα χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα που ταλανίζουν την Ολυμπιακή, εμποδίζουν την ανάπτυξή της.
  • Η μικρή ουσιαστική αγορά των δύο χωρών, που δεν μπορεί να στηρίξει την ύπαρξη πολλών εταιριών και αυτό το αδιαμφισβήτητο γεγονός στην εξαφάνιση όσων παικτών αποφάσισαν να εισέλθουν σε αυτές τις αγορές, και
  • η γεωγραφική θέση των δύο χωρών στην περιφέρεια της Ευρώπης.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top