Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

3η Ενότητα: Η Στατιστική στον Τουρισμό

30 Νοέμβριος -1, 00:00

3η Ενότητα: Η Στατιστική στον Τουρισμό

Πάντα «υποψιαζόμουν» και δυστυχώς επιβεβαιώθηκα όταν για δεύτερη φορά διάβασα σε έγκυρη εφημερίδα πανελλήνιας εμβέλειας αυτή τη φορά το δημοσίευμα ήταν του Στάθη Κουζούνη (Η Καθημερινή, Κυριακή 26/02/2006), ότι τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και χρησιμοποιώντας τη στατιστική διοχέτευαν στοιχεία αφίξεων συμπεριλαμβάνοντας και τις εισόδους οικονομικών μεταναστών από την Αλβανία παρουσιάζοντας μια εικονικά καλή εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό. Παραχωρώντας δε ο ΕΟΤ τα στοιχεία αυτά στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, στη συνέχεια ο εκάστοτε υπουργός τα αξιοποιούσε ως επίσημα προκειμένου να αποδείξει ότι οι αφίξεις ξένων τουριστών εμφανίζουν αύξηση!!! Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι όταν η Ελληνική Ξενοδοχεία και γενικά όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στο χώρο του τουρισμού, περνούσαν δύσκολες χρονιές η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού παρουσίαζε αύξηση!!! Το τελευταίο που ενδιαφέρει είναι εάν οι εξ’ Αλβανίας ερχόμενοι οικονομικοί μετανάστες ήταν λίγοι ή πολλοί. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η ουσία: δηλαδή η σκόπιμη αλλοίωση – παραποίηση των πραγματικών στοιχείων με σκοπό την δημιουργία «απατηλών παραδείσων». Τα «παραμύθια» των στατιστικών με τους «αλλοδαπούς» από την Αλβανία ξεκίνησε από το 1994 οπότε η καταγραφή έδειξε 238.453 αφίξεις για να φθάσουμε το 2002 στις 1.255.738 αφίξεις. Το 1994 το σύνολο των αφίξεων – αφαιρουμένων των επισκεπτών από τις κρουαζιέρες – έφθανε σε 10.641.942, ενώ το 2002 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία έτους) το σύνολο των έφθασε τις 14.179.999. Οι αφίξεις από την Αλβανία τελικά έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτήν την «άνοδο», καθώς έφθασαν να καλύπτουν, σχεδόν, το 10% του συνόλου των αφίξεων ξένων που καταγράφονται στη χώρα μας. Σας αφήνω να βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας …. Μια και μιλάμε για στατιστική θα ήθελα να αναφέρω κάποιες προσωπικές μου σκέψεις: Μεταξύ όλων των επιστημών επιτάσσεται να είναι η πιο ΗΘΙΚΗ. Μα θα μου πείτε ακόμα και από την ΓΕΝΕΤΙΚΗ ; Θα τολμούσα να πω εξ’ ίσου ΝΑΙ Κάνω αυτή την υπέρβαση – υπερβολή γιατί οι καιροί που ζούμε σήμερα είναι ΑΡΙΘΜΟΠΛΑΝΟΙ μια και κάθε μέρα που περνά, διαπιστώνουμε αυτό όχι μόνο στον δημόσιο τομέα, αλλά και δυστυχώς και στον ιδιωτικό. Θέλει μεγάλο βάθος ΨΥΧΗΣ και γενικά μεγάλο προσωπικό «ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ», αλλά προφανώς και γνώσεις για να μην ασελγεί κανείς «στα νούμερα». Το παρακάτω παράδειγμα είναι πολύ χαρακτηριστικό: Όταν 5 άτομα πέθαναν επειδή ο ένας έφαγε 5 κοτόπουλα και «έσκασε» και οι υπόλοιποι 4 πέθαναν της πείνας, ο ΑΡΙΘΜΟΠΛΑΝΟΣ το παρουσιάζει σαν ΓΗ της ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ όταν το ερμηνεύει ότι «ευημερούν» αφού 5 τα άτομα και 5 τα κοτόπουλα. `Αρα ο καθένας τρώει ένα κοτόπουλο. Για σταθείτε όμως, δεν πρέπει να ισοπεδώνουμε τα πάντα και ιδιαίτερα το χώρο των επιστημών μια και η στατιστική είναι μια καταξιωμένη επιστήμη. Μάλλον οι καλύτεροι στατιστικολόγοι θα έπρεπε να ήταν οι μαθητές του Χριστού, αφού είχαν ακούσει τόσα λόγια περί ΗΘΙΚΗΣ. Αλλά δυστυχώς και αυτοί σήμερα, ας μου επιτραπεί να πω, τα πράγματα θα τα «έβλεπαν» διαφορετικά. Προ ημερών διάβασα ότι ο Γκάντι έχει γράψει περί ΗΘΙΚΗΣ στο εμπόριο. Κατά τον Μαχάτμα Γκάντι, «ανήθικος είναι αυτός που έμαθε να έχει πλούτο χωρίς μόχθο, πολιτική χωρίς αρχές, απόλαυση χωρίς συναίσθημα, γνώση χωρίς χαρακτήρα, εμπόριο χωρίς ήθος, επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, λατρεία χωρίς θυσία». Μέχρι το 1993 ένας αυτοδίδακτος «κοσμικός» (δηλαδή όχι ακαδημαϊκός) είχε την έδρα της ΗΘΙΚΗΣ των Επιχειρήσεων στο Χάρβαρντ, του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ, του πιο καταξιωμένου Business school του κόσμου. Στο πρόσφατο βιβλίο της Naomi Klein με τίτλο “No Logo – Η Βίβλος του Αντιεταιρικού Ακτιβισμού» που μεταφράστηκε μόλις πρόσφατα στα ελληνικά από τις εκδόσεις Λιβάνη, η δημοσιογράφος Λώρη Κέζα (Το Βήμα της Κυριακής, 19/03/06) αναφέρει ότι το πνεύμα του βιβλίου αποδίδεται κάλλιστα με μια παραποίηση του σλόγκαν της Nike. Αντί για “Just do it” (απλώς κάνε το), οι ακτιβιστές προτάσσουν το “Do it just” (κάνε το δίκαια)

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top