Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Βασίλης Μπαρτζώκας, CartecoA.E.E.:
«Η πράσινη τεχνολογίαΆ είναι πλέον η κύρια προτεραιότητα για υπάρχουσες ή νέες επενδύσεις»

30 November -1, 00:00

Β. Μπαρτζώκας:
«Η πράσινη τεχνολογίαΆ είναι πλέον η κύρια προτεραιότητα για υπάρχουσες ή νέες επενδύσεις»

"Η περιβαλλοντική ευθύνη ξεκίνησε ακριβώς όπως ορίζεται, ως ευθύνη, μετά από αγώνες μερικών πιο ευαισθητοποιημένων ανθρώπων ως μονάδες, αλλά και οργανώσεων και ευτυχώς έγινε και μόδα, εργαλείο επικοινωνίας, marketing και δημοσίων σχέσεων για εταιρείες, μονάδες, οργανισμούς... Προτιμώ όμως έστω κι έτσι την ενασχόληση κάποιων ανθρώπων και κάποιων εταιρειών για τα ζητήματα που μας καίνε όλους και μας απασχολούν, παρά την αδιαφορία και την αποστασιοποίηση. Η μόδα προκαλεί μιμητισμό και έτσι αρκετά ξενοδοχεία ή άνθρωποι που ουδέποτε κατάλαβαν τη ζημιά που κάνουν με την όλη τους συμπεριφορά -ατομική και επιχειρηματική- τους βλέπουμε τώρα να ασχολούνται, να ενημερώνονται και να μαθαίνουν τι σημαίνει αυτός ο όρος και σιγά σιγά η ευθύνη να τους γίνεται και συνείδηση, αλλά και όφελος για τη Γη μας και την τσέπη τους». Αυτά υποστηρίζει ο Βασίλης Μπαρτζώκας, γενικός διευθυντής της Carteco A.E.E.

Ο κ. Μπαρτζώκας θυμάται ότι κάποτε η ενσωμάτωση της "πράσινης" τεχνολογίας απασχολούσε τους λίγους, τους πιο καινοτόμους, ίσως και αυτούς που έβλεπαν μία επιχειρηματική ευκαιρία πίσω από αυτό σε επίπεδο marketing, αλλά και τους πραγματικά ευαισθητοποιημένους, αυτούς που ήξεραν τι κάνουν και γιατί το κάνουν. "Τώρα νομίζω δε χωρά αμφιβολία ό,τι αφορά όλους τους νέους επιχειρηματίες στην τουριστική αγορά, ενώ είναι το σημείο εκκίνησης για τον ξενοδόχο και η κύρια προτεραιότητα για υπάρχουσες ή νέες επενδύσεις. Η βιοκλιματική αρχιτεκτονική δεν είναι τίποτα άλλο από το σωστό σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψιν τη γεωγραφική θέση του ξενοδοχείου και τον προσανατολισμό του, τις καλές μονώσεις για να μην σπαταλάται ενέργεια και να έχουμε ζέστη το χειμώνα και δροσιά το καλοκαίρι χωρίς να δουλεύουν επί 24ωρου βάσεως τα air-condition ή τα σώματα, τον φωτισμό με αυτό το ευλογημένο αγαθό της Ελλάδας μας, τον ήλιο... Επίσης μιλάμε για γαιωθερμία, για φωτοβολταϊκά, για αυτονομία σε θέρμανση και νερό και τόσα άλλα πράγματα που δε γίνονται μόνο για τη μόδα, αλλά οφελούν τη φύση, αλλά και την 'τσέπη' του ξενοδόχου. Η όλη επένδυση σε πράσινες λύσεις δεν κοστίζει ακριβά, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και τα κόστη πέφτουν, αλλά έστω πως η αρχική επένδυση είναι ακριβότερη κατά ένα ποσοστό, τα οφέλη είναι πολλά, καθώς έχουμε γρήγορη απόσβεση της επένδυσης και μακροπρόθεσμα οφέλη. Εδώ θα ήθελα να συγχαρώ τους πρωτοπόρους του χώρου στην πράσινη ξενοδοχειακή επιχειρηματικότητα την εταιρεία Aldemar και τον Αλέξανδρο Αγγελόπουλο για την εξαιρετική δουλειά που κάνει, καθώς και για τη βράβευσή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως η πιο πράσινη επιχείρηση στην Ευρώπη, καθώς και άλλους ξενοδόχους μικρούς και μεγάλους επώνυμους και ανώνυμους, οι οποίοι προσπαθούν με τη στάση τους και τη δράση τους να αλλάξουν τα πράγματα".

Σε ερώτηση για το ποιες τεχνολογίες είναι οι σημαντικότερες στην κατασκευή και ανάπτυξη ενός "πράσινου" ξενοδοχείου, ο κ. Μαρτζώκας λέει χαρακτηριστικά: "Από που να ξεκινήσουμε και πού να τελειώσουμε... Όπως είπα και πριν από τον αρχικό του σχεδιασμό, την κατασκευή του με 'πράσινες' τεχνικές, την σωστή μόνωση, το σωστό προσανατολισμό, την εκμετάλλευση του φυσικού φωτός για τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση ρεύματος, τα φωτοβολταϊκά, τη γαιωθερμία, το βιολογικό καθαρισμό, τα φωτοβολταϊκά και τόσα άλλα. Μέχρι και την επιλογή των πετσετών, οι οποίες δεν έχουν υποστεί επεξεργασία με χημικά για να ασπρίσουν, τα οργανικά υφάσματα, και άλλα...".

Τέλος, ο κ. Μπαρτζώκας αναφέρεται και στον παράγοντα "κόστος", σε συνάρτηση με το περιβάλλον. "Νομίζω πολύ, όλοι μας τον υπολογίζουμε, αλλά αυτό που πρέπει να δούμε είναι πέρα από το καλό που κάνουμε για το περιβάλλον, τη γενιά μας, αλλά και τις γενιές που έρχονται είναι να δούμε και τα μεσομακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη για την τσέπη μας και την καθημερινή λειτουργία του ξενοδοχείου όπου εξοικονομούνται πολλά χρήματα. Θα έλεγα λοιπόν ότι τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα από την όποια μικρή διαφορά στην επένδυση. Αυτή την στιγμή δραστηριοποιούνται στον κλάδο πολλές ελληνικές και διεθνείς επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να κατευθύνουν σωστά τον επιχειρηματία για να έχει τις καλλίτερες δυνατές αποδόσεις με πολύ λογικά κόστη. Η ενημέρωση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι, καθώς και η ανταλλαγή απόψεων μέσα από τον ΣΕΤΕ και τους άλλους συνδέσμους ή από τις διαπροσωπικές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των επιχειρηματιών για τις δικές τους εμπειρίες σωστά και λάθη".

 

Η μόδα προκαλεί μιμητισμό και έτσι αρκετά ξενοδοχεία ή άνθρωποι που ουδέποτε κατάλαβαν τη ζημιά που κάνουν με την όλη τους συμπεριφορά -ατομική και επιχειρηματική- τους βλέπουμε τώρα να ασχολούνται, να ενημερώνονται τι σημαίνει αυτός ο όρος ΕΚΕ και σιγά σιγά η ευθύνη να τους γίνεται και συνείδηση.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top