Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Απόσπασμα απο τα αποτελέσματα της έρευνας

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Απόσπασμα απο τα αποτελέσματα της έρευνας

Δημογραφικά χαρακτηριστικά των τουριστών Το 48% των τουριστών που επισκέφθηκαν το νησί το δίμηνο Σεπτεμβρίου & Οκτωβρίου 2003 έχει ηλικία 25-44 ετών, ενώ το 36% έχει ηλικία 45-64 ετών. Ανω του 50% έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση, ενώ το 61% δηλώνουν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης. ΟΙ πλειοψηφία των τουριστών (71%) χαρακτήρισε το εισόδημά τους σαν «Μέσο», ενώ 21% το χαρακτήρισαν «Υψηλό». Οι Δανοί, Νορβηγοί, Ελβετοί, Σουηδοί, και Αυστριακοί χαρακτήρισαν το εισόδημα τους σαν «Υψηλό» σε ποσοστά μεγαλύτερα από αυτά των υπολοίπων εθνικοτήτων. Αγοραστική συμπεριφορά Από όσους ήρθαν για πρώτη φορά στη Ρόδο, το 45% έμαθαν για την Ρόδο είτε μέσω της μπροσούρας του Tour Operator (26%), είτε μέσω σύστασης το τουριστικό γραφείο (19%). Από σύσταση φίλων ή συγγενών έμαθε για την Ρόδο το 29%, ενώ από το internet το 11% και από διαφήμιση και εκθέσεις τουρισμού το 3 και 2% αντίστοιχα. Την Ρόδο επέλεξαν κυρίως για τον ήλιο και τις παραλίες της (70%), ενώ λιγότεροι για ηρεμία και ξεκούραση (31%), και πολιτισμό και ιστορία (28%). Τουλάχιστον το 71% των τουριστών έκλεισαν τις διακοπές τους μέσω αγοράς ενός πακέτου διακοπών. Η απόφαση επιλογής της Ρόδου σαν τόπου διακοπών τους έγινε κατά μέσο όρο 114 ημέρες πριν την άφιξη τους, και η πραγματοποίηση της κράτησης έγινε κατά μέσο όρο 89 ημέρες πριν την άφιξη. Ενδεικτικό είναι ότι όσο μειώνεται η ηλικία τόσο πιο κοντά στην άφιξη πάρθηκε η απόφαση και πραγματοποιήθηκε η κράτηση. Σημαντικά επίσης είναι ότι:

  • Το 47% των τουριστών έκλεισαν το ταξίδι τους 1 μήνα ή λιγότερο πριν την άφιξη τους
  • Το 30% των τουριστών έκαναν την κράτηση τους λιγότερο από 21 ημέρες πριν την άφιξη (last minute booking), το 48% έκανε την κράτηση του από 21 – 165 ημέρες πριν την άφιξη (κανονική κράτηση) και το 22% πρίν από 165 ημέρες (early booking).
Οι τουρίστες επιλέγουν την διαμονή τους κυρίως μέσα από την μπροσούρα του Tour Operator (47%), ενώ μετά από σύσταση του προσωπικού του τουριστικού πρακτορείου το 29%. Ενδεικτικό είναι ότι 10% έρχονται στη Ρόδο χωρίς να γνωρίζουν σε ποιό συγκεκριμένο ξενοδοχείο ή επιχείρηση διαμερισμάτων παραμείνουν (unspecified), ενώ μέσω σύστασης συγγενών και φίλων επιλέγει τη διαμονή του το 7%. Ο ρόλος του Internet Ποσοστό 42% των τουριστών έψαξαν πληροφορίες για τη Ρόδο στο internet πριν πραγματοποιήσουν την από την κράτηση τους: Από αυτούς 70% αναζήτησαν πληροφορίες για το νησί, 24% για τη διαμονή τους, και 6% για διαθέσιμη πτήση (6%). Κράτηση μέσω internet πραγματοποίησε το 13% των τουριστών, αγοράζοντας είτε όλο το πακέτο (62%), είτε μόνο την πτήση (31%), είτε το ξενοδοχείο (3%). Από όσους έκαναν κράτηση για το ξενοδοχείο, το 70% έγινε από site κρατήσεων, ενώ το 30% μέσα από το siteτου ξενοδοχείου. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι και μετά την πραγματοποίηση της κράτησης (ανεξάρτητα με το πώς έγινε) 40% αναζήτησε πρόσθετες πληροφορίες από το internet, για το νησί (80%), το ξενοδοχείο (16%) ή ενοικιάσεις αυτοκινήτων (4%). Χαρακτηριστικά της παραμονής Το 32% απάντησαν ότι έχουν ξανάρθει στο νησί (επαναλαμβανόμενοι) με μέσο όρο επισκέψεων 4,8 φορές, ενώ παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα. Στο σύνολο των τουριστών Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2003, η μέση διάρκεια παραμονής είναι 9,7 νύκτες. Μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής (11,1 νύκτες) έχουν όσοι έκαναν την κράτηση τους αρκετά νωρίς (early booking), και μικρότερη οι last minute (8,6 νύκτες). Επίσης μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, σε σχέση με τον μέσο όρο, έχουν οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες (10,4 νύκτες) ενώ αυξάνεται όσο μεγαλώνει η ηλικία: Από 9,3 νύκτες οι «Έως 24 ετών», σε 11,2 νύκτες οι «Ανω των 65 ετών». Ταυτόχρονα φάνηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα. Το δείγμα την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου διέμεινε κατά ποσοστό 24% στο Δήμο Ιαλυσού, 22% στο Δήμο Καλλιθέας, 19% στην πόλη της Ρόδου, 17% στο Δήμο Λινδίων, 9% στο Δήμο Αφάντου, ενώ με μικρότερα ποσοστά ακολουθούν οι υπόλοιπες περιοχές. Ταυτόχρονα, φάνηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις προτιμήσεις των περιοχών ανά εθνικότητα. Το 43% των τουριστών επέλεξε ξενοδοχεία Α’ κατηγορίας, το 23% διαμερίσματα, το 14% ξενοδοχεία Πολυτελείας, ενώ μικρότερα ποσοστά εμφανίζουν οι μικρότερες κατηγορίες ξενοδοχείων, με σημαντικές διαφοροποιήσεις στις προτιμήσεις ανά εθνικότητα. Στο σύνολο του δείγματος, 43% επέλεξαν ημιδιατροφή, 23% διαμερίσματα και 15% ξενοδοχείο τύπου all-inclusive. Όσοι παρέμειναν σε ξενοδοχείο all-inclusive στο νησί, ρωτήθηκαν αν με βάση την εμπειρία τους θα επέλεγαν ξανά σε μελλοντικές διακοπές τους ένα ξενοδοχείο αυτού του τύπου: 87% των τουριστών απάντησαν ότι κάτι τέτοιο είναι Πολύ Πιθανό ή Πιθανό. Ακριβώς οι μισοί τουρίστες (50%) ενοικίασαν ένα αυτοκίνητο ή μηχανάκι. Από αυτούς, 83% ενοικίασαν αυτοκίνητο και το υπόλοιπο 17% μηχανάκι. Ποσοστό 70% απάντησε ότι έκανε Ψώνια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Το αν έκαναν ψώνια ή όχι στη Ρόδο δεν φαίνεται να επηρεάζεται από την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, το επάγγελμα, το χαρακτηρισμό εισοδήματος, την περίοδο κράτησης (last minute – early booking κτλ), από το αν έχουν ξανάρθει στο νησί, από την κατηγορία καταλύματος, ούτε από τη συμφωνία διατροφής (ημιδιατροφή – all inclusive κτλ). Αντίθετα, επηρεάζεται από την εθνικότητα. Από όσους έκαναν ψώνια, 69% αγόρασε Ενθύμια, 44% Ενδύματα, 37% Κοσμήματα, 20% Διακοσμητικά είδη σπιτιού, 17% Δερμάτινα- Γούνες και 12% διάφορα άλλα είδη. Απόψεις & Εντυπώσεις από το νησί Από τα χαρακτηριστικά και τις υπηρεσίες στο νησί, το μεγαλύτερο ποσοστό «Πολύ Ικανοποιημένων» και «Ικανοποιημένων» τουριστών παρατηρήθηκε στα «Ιστορικά & φυσικά αξιοθέατα» (98%), καθώς και στη «Συμπεριφορά & φιλικότητα των ντόπιων» (98%). Αντίθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό «Αρκετά Δυσαρεστημένων» και «Δυσαρεστημένων» παρατηρήθηκε στις «Εγκαταστάσεις & Υπηρεσίες Αεροδρομίου» (31%), στην «Καθαριότητα» (27%) και στα «Δημόσια Λεωφορεία» (19%). Όσον αφορά τη διαμονή (ξενοδοχεία & διαμερίσματα) 92% των τουριστών απάντησε ότι έμεινε «Πολύ Ικανοποιημένος» και «Ικανοποιημένος» τόσο από τις «Εγκαταστάσεις», όσο και από τις «Υπηρεσίες» και την «Αξία Χρημάτων», ενώ δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ όσων έμειναν σε ξενοδοχεία και όσων έμειναν σε διαμερίσματα. Ειδικότερα για τα ξενοδοχεία, 85% των τουριστών απάντησε ότι έμεινε «Πολύ Ικανοποιημένος» και «Ικανοποιημένος» από το «Φαγητό». Οι τιμές του Φαγητού & Ποτού στη Ρόδο, σε σχέση με τη χώρα τους, βρέθηκαν φθηνότερες από το 33% των τουριστών, και ακριβότερες από το 19%. Οι τιμές της Νυκτερινής Διασκέδασης στη Ρόδο, σε σχέση με τη χώρα τους, βρέθηκαν φθηνότερες από το 35% των τουριστών, και ακριβότερες από το 17%. Τέλος, οι τιμές για Ψώνια (γενικά και ανεξάρτητα με το τί αγόρασαν) σε σχέση με τη χώρα τους, βρέθηκαν φθηνότερες από το 46% των τουριστών, και ακριβότερες από το 10%. Στην αξιολόγηση των τιμών παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα. Τις διακοπές τους στη Ρόδο, σε σχέση με τις προσδοκίες τους αξιολόγησαν σαν «καλύτερες» το 35% των τουριστών, σαν «ίσες με τις προσδοκίες» τους το 62% και σαν «χειρότερες» το 3%. Όσοι ανάφεραν ότι βρήκαν τις διακοπές τους «χειρότερες», προσδιόρισαν σαν χειρότερα χαρακτηριστικά του νησιού την καθαριότητα (17%), τις τιμές (15%), την πολυκοσμία (9%) και με μικρότερα ποσοστά τη διαμονή, το αεροδρόμιο, τη συμπεριφορά, το θόρυβο και διάφορα άλλα. Με βάση την εμπειρία των διακοπών τους στο νησί, 91% θα επέλεγαν ξανά τη Ρόδο σ΄ένα μελλοντικό ταξί τους και 9% δεν θα την επέλεγαν. Σαν κυριότεροι λόγοι της μή επιλογής τους αναφέρθηκαν η πρόθεση τους να επισκεφθούν και άλλα μέρη (64%), κάποια αρνητική εμπειρία (21%), ενώ 12% απάντησαν ότι «είδαν τα πάντα». Εκτίμηση της κατά κεφαλήν δαπάνης Η μέση συνολική δαπάνη ανά άτομο (εκτός πακέτου) εκτιμάται στα € 35,71 ανά ημέρα παραμονής στο νησί. Παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανά εθνικότητα, τύπο διαμονής (Ξενοδοχείο: €33,41 - Διαμερίσματα: €36,03), συμφωνία διατροφής (Room Only: € 50,00 - Bed & Breakfast: €41,18 - Ημιδιατροφή & Πλήρη διατροφή: € 28,57 - All Inclusive €25,00) και χαρακτηρισμό εισοδήματος. Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανά ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, επαγγελματική κατάσταση και περίοδο κράτησης (early booking – last minute). Με βάση τα παραπάνω οι τουρίστες της περιόδου Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις ομάδες ανάλογα με την μέση κατά κεφαλήν ημερήσια δαπάνη τους: Αυτούς που έχουν μέση κατά κεφαλήν δαπάνη 26,77 € και οι οποίοι αποτελούν το 69% των τουριστών, αυτούς που έχουν μέση κατά κεφαλήν δαπάνη 66,67 € και οι οποίοι αποτελούν το 26% των τουριστών και τέλος σε αυτούς που έχουν μέση κατά κεφαλήν δαπάνη 142,86 € και οι οποίοι αποτελούν το 5% των τουριστών της περιόδου Σεπτεμβρίου -Οκτωβρίου. Η μέση δαπάνη για νυκτερινή διασκέδαση ανά άτομο εκτιμάται στα € 7,86 ανά ημέρα παραμονής στο νησί, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα. Η μέση δαπάνη για ενοικίαση αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας εκτιμάται στα € 45,00 ανά άτομο για το σύνολο της παραμονής, και η μέση δαπάνη για ψώνια εκτιμάται στα € 75,00 για το σύνολο της παραμονής, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα. Η Ρόδος σε σχέση με τον ανταγωνισμό Από όσους έχουν επισκεφθεί για διακοπές και άλλους τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο (82% του συνόλου των τουριστών), 26% χαρακτήρισαν τις διακοπές τους στη Ρόδο καλύτερες, 54% ίδιες, και 21% χειρότερες. Με την ίδια βάση, τις τιμές, γενικά, στη Ρόδο, σε σχέση με τον αγαπημένο τους προορισμό, χαρακτήρισαν σαν ακριβότερες το 30% των τουριστών, σαν ίδιες το 45% και σαν φθηνότερες το 25%. Σαν αγαπημένοι προορισμοί αναφέρθηκαν προορισμοί της Ελλάδας (42% του δείγματος), της Ισπανίας (24%), της Ιταλίας (11%) της Κύπρου (8%) της Τουρκίας (6%) και με μικρότερα ποσοστά προορισμοί σε άλλες χώρες.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top