Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Η ταυτότητα και η μεθοδολογία της έρευνας

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Η ταυτότητα και η μεθοδολογία της έρευνας

Η έρευνα, και το ερωτηματολόγιο με το οποίο υλοποιήθηκε σχεδιάστηκε από την Επιστημονική Ομάδα Εργασίας Τουρισμού, στην οποία ανήκει και η πνευματική ιδιοκτησία της έρευνας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε στο αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου, στο διάστημα από 1/9 έως και 31/10/2003. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των προσωπικών συνεντεύξεων στην Αγγλική γλώσσα, βάση έντυπου ερωτηματολογίου, και εργάστηκαν 10 έμπειροι ερευνητές και 2 επόπτες. Τον σχεδιασμό και την ευθύνη της εργασίας συλλογής (fieldwork) είχε η Δωδεκανησιακή Εταιρεία Ανάπτυξης & Προόδου (ΔΕΤΑΠ). Το δείγμα της έρευνας είναι 1315 άτομα, άνδρες & γυναίκες, άνω των 18 ετών, αλλοδαποί τουρίστες που πέρασαν τις διακοπές τους στο νησί της Ρόδου. Χρησιμοποιήθηκε τυχαία δειγματοληψία από το χώρο check-in (αναχωρήσεων) του αεροδρομίου, με χρήση ποσόστωσης (quota) ως προς την κατανομή των εθνικοτήτων με αφίξεις charter της περιόδου Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου του έτους 2002. Εν συνεχεία, το δείγμα σταθμίστηκε ως προς την πραγματική κατανομή των εθνικοτήτων για το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2003, με βάση τα τελικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων καταχωρήθηκαν από ομάδα προσωπικού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Το μέγιστο μέγεθος του στατιστικού σφάλματος της έρευνας ορίζεται στο +/- 3,5% (στην περίπτωση βαθμού σημαντικότητας 99%) και σε +/- 2,7% στην περίπτωση που ο βαθμός σημαντικότητας μειωθεί στο 95%. Την ευθύνη της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων και της σύνταξης των αναφορών είχε το γραφείο συμβούλων marketing και έρευνας αγοράς Market Plan, (Αντρη Γεωργίου – Γιάννης Φώτης), το οποίο σαν μέλος της Πανευρωπαικής Συνομοσπονδίας Εταιρειών Ερευνών Αγοράς και Δημοσκοπήσεων (ESOMAR) τηρεί του κώδικες δεοντολογίας για τη διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων και η σύνταξη των αναφορών αποτελεί χορηγία της Market Plan. Περιορισμοί της έρευνας Α. Εξ’ ορισμού περιορισμοί Η παρούσα έρευνα αφορά αποκλειστικά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2003. Με δεδομένη την υπόθεση ότι οι τουρίστες της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου έχουν διαφορετικά δημογραφικά και ψυχογραφικά (lifestyle) χαρακτηριστικά, από τους τουρίστες των υπόλοιπων περιόδων, τα αποτελέσματα της έρευνας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να είναι αντιπροσωπευτικά του συνόλου των τουριστών που επισκέπτονται το νησί σε ολόκληρη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Η παρούσα έρευνα αφορά αποκλειστικά τουρίστες που ήρθαν στο νησί μέσω πτήσεων Charter και παρέμειναν στο νησί τουλάχιστον 1 νύκτα. Συνεπώς η έρευνα δεν περιλαμβάνει επισκέπτες του νησιού, σύμφωνα με τον ορισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, όπως για παράδειγμα επιβάτες κρουαζιεροπλοίων, ή άτομα τα οποία δεν έμειναν στο νησί τουλάχιστον μία νύκτα, ανεξάρτητα με το μέσο μεταφοράς τους. Β. Μεθοδολογικοί περιορισμοί Β1. Προγραμματισμένες πτήσεις: Η έρευνα δεν περιλαμβάνει αλλοδαπούς ή Έλληνες τουρίστες που ήρθαν στο νησί με προγραμματισμένες πτήσεις ανεξάρτητα με το λόγο επίσκεψης τους. Για παράδειγμα δεν συμπεριλαμβάνει τουρίστες που ήρθαν με σκοπό τη συμμετοχή σε συνέδριο ή σε άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις ή σε ταξίδια κινήτρων, όπως επίσης δεν συμπεριλαμβάνει Έλληνες που ήρθαν με σκοπό τις διακοπές. Β2. Νυκτερινές πτήσεις: Η έρευνα δεν περιλαμβάνει τουρίστες των οποίων οι πτήσεις αναχώρησης πραγματοποιήθηκαν από 23:00 έως 09:00. Β3. Διενέργεια συνεντεύξεων στην Αγγλική γλώσσα: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μόνο σε Αγγλόφωνους τουρίστες ανεξαρτήτου εθνικότητας. Ειδικά για τους Γερμανούς τουρίστες, χρησιμοποιήθηκαν κάρτες απαντήσεων (rating cards) μεταφρασμένες στη Γερμανική γλώσσα έτσι ώστε να εξασφαλισθεί η πλήρης κατανόηση των δυνατών απαντήσεων. Β4. Τα ξενοδοχεία Δ’ & Ε’ κατηγορίας: Στο δείγμα βρέθηκαν μόνο 6 πελάτες οι οποίοι απάντησαν ότι έμειναν σε ξενοδοχεία Δ’ ή Ε’ κατηγορίας. Συνεπώς η ανάλυση οποιασδήποτε μεταβλητής σε σχέση με την κατηγορία του καταλύματος, στο βαθμό που αφορά τις κατηγορίες Δ’ & Ε’ δεν θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top