Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Δ’ Μέρος

30 November -1, 00:00

Δ’ Μέρος
  • Ολυμπιακοί Αγώνες και ακτοπλοΐα
  • 5% αύξηση της κίνησης στην Αδριατική
  • Όχι τώρα στις κρουαζιέρες

Ολυμπιακοί Αγώνες και ακτοπλοΐα TravelDailyNews: Οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι η φετινή δεν θα είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Αλέξανδρος Παναγόπουλος: "Υπάρχουν πολλές οπτικές γωνίες από τις οποίες μπορεί κανείς να εξετάσει τα πράγματα. Η μια είναι τα έσοδα, μια άλλη οι διανυκτερεύσεις, μια άλλη ο αριθμός των αφίξεων. Αυτό που εμείς κοιτάζουμε είναι ο αριθμός των αφίξεων κι εκεί δεν περιμένουμε πτώση. Τουναντίον θα σας έλεγα ότι αναμένουμε μια μικρή άνοδο αφίξεων. Εμείς είμαστε μεταφορείς και οι πελάτες μας μπορούν να κάνουν μόνο μια διανυκτέρευση πάνω στα πλοία μας. Δεν μας ενδιαφέρει πόσες νύχτες θα παραμείνει στην Ελλάδα. Εμείς, λοιπόν, βλέπουμε ότι θα έχουμε αύξηση αφίξεων στα πλοία μας. Αν ήμασταν ξενοδόχοι πιθανότατα θα τη βλέπαμε αρνητικά". 5% αύξηση της κίνησης στην Αδριατική TDN: Πως κινούνται οι ευρωπαϊκές αγορές φέτος για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία της αναμενόμενης κίνησης στην Αδριατική; Α.Π.: "Οι δικές μας αγορές είναι οι γερμανόφωνες Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία και λίγο Πολωνία. Αυτές οι αγορές της κεντρικής Ευρώπης υφίστανται ένα σοκ αυτή τη στιγμή. Όμως, αυτό το σοκ δεν αντικατοπτρίζεται απόλυτα στην Ελλάδα επειδή ένα 75% των γερμανόφωνων τουριστών που μεταφέρουμε εμείς έχουν εξοχικό στην Ελλάδα-κυρίως στην Πελοπόννησο- κι έρχονται ούτως ή άλλως". TDN: Πως εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί φέτος η κίνηση στην Αδριατική; Α.Π.: "Πιστεύω ότι θα έχουμε μια αύξηση της τάξεως του 5%. Υπολογίστε ότι στο σύνολο των γραμμών της Αδριατικής διακινούνται περί τα 3,5 εκατ. επιβάτες" TDN: Η ανάπτυξη των γραμμών της Αδριατικής προέκυψε σε μεγάλο βαθμό επειδή έκλεισε η οδική δίοδος μέσω της Γιουγκοσλαβίας μετά τον πόλεμο. Α.Π.: "Μπορεί κανείς να το ισχυριστεί αυτό για την αρχή. Μπορούμε ίσως να πούμε ότι πριν δέκα χρόνια η ανάπτυξη των γραμμών της Αδριατικής ήταν ανάγκη. Τώρα είναι επιλογή του κοινού". TDN: Ο οδικός δρόμος στο βορρά έχει ανοίξει και πάλι. Εκτιμάτε ότι αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην κίνηση της Αδριατικής; Α.Π.: "Οπωσδήποτε επηρεάζει αλλά δεν μπορεί πλέον να οδηγήσει τις εξελίξεις. Η Αδριατική έγινε πλέον επιλογή των επιβατών. Πάρτε την οδική σύνδεση Ελλάδας Αυστρίας. Από τα σύνορα είναι περί τα 1.300 χλμ. οδήγησης. Δεν μπορείς να τα διανύσεις μεμιάς. Πρέπει να διανυκτερεύσεις κάπου. ¶ρα, έχεις φθορά, χρόνο, κόπωση και κόστος. Αν αυτά τα συγκρίνει κανείς με τη θαλάσσια σύνδεση είναι, πλέον, πολύ πιο συμφέρουσα η επιλογή του θαλάσσιου δρόμου. Πριν έρθουν τα Superfast συγκρίναμε τις δύο διανυκτερεύσεις που έπρεπε να κάνει κανείς, μια στο πλοίο και μια στην Ιταλία ή δύο στο πλοίο και καμία στην Ιταλία με τη μια διανυκτέρευση που θα μπορούσε κανείς να κάνει αν προσπαθούσε να οδηγήσει όλη αυτή την απόσταση με το αυτοκίνητο. Τώρα πια συγκρίνεις τη μια βραδιά που περνάς στο πλοίο είτε πας στο Βορρά είτε στο Νότο, με τη μια βραδιά σε κάποια χώρα της πρώην Γιουγκοσλαβίας". Όχι τώρα στις κρουαζιέρες TDN: Στο παρελθόν ήσασταν βασικοί "παίκτες" στην αγορά της κρουαζιέρας. Είναι αυτό που ξέρατε να κάνετε καλά... Α.Π.: "Που ξέραμε. Το τονίζω. Δεν σημαίνει ότι το ξέρουμε πια..." TDN: Αυτή τη στιγμή οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρων ελληνικών συμφερόντων η Royal Olympia Cruises και η Festival Cruises έχουν πτωχεύσει. Εξετάζετε το ενδεχόμενο να εισέλθετε και πάλι σ' αυτή την αγορά; Α.Π.: "Οι στρατηγικές επιλογές που έχουμε κάνει είναι-αυτή τη στιγμή- να μην εξετάζουμε το ενδεχόμενο επαναφοράς μας σ' αυτή την αγορά. Σ' αυτή τη φάση. Γιατί όπως είπα προηγουμένως τίποτα δεν είναι στατικό. Έτσι ενώ οι στρατηγικές μας επιλογές μας οδηγούν σε χώρους εκτός της κρουαζιέρας, τίποτα δεν αποκλείει να μας ξαναδεί και πάλι η αγορά σ' αυτό το χώρο". TDN: Ο ανταγωνισμός με τις αεροπορικές εταιρείες είναι πλέον ευθύς. Α.Π.: "Όχι στην Ελλάδα. Κι ο λόγος είναι ότι υπάρχει η Ολυμπιακή. Μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι ευθύς αλλά ανταγωνιζόμαστε μια κρατική επιδοτούμενη εταιρεία η οποία κάνει price dumping. Έτσι, το δημόσιο ανταγωνίζεται τον ιδιωτικό τομέα με το χειρότερο τρόπο. Προσδοκούμε ότι αυτό θα αλλάξει". TDN: Θα ενδιαφερόσασταν να μετάσχετε σε κάποια αεροπορική εταιρεία; Α.Π.: "Όχι, σε καμία περίπτωση". TDN: Από τον ανταγωνισμό των ακτοπλοϊκών εταιρειών με τις αεροπορικές εκτιμάτε ότι θα πληγούν οι ακτοπλοϊκές; Α.Π.: "Αυτό έγινε σε άλλες χώρες. Στην Κρήτη, εμείς με τα πλοία Blue Star έχουμε κερδίσει μερίδιο αγοράς από τις αεροπορικές. Και στις υπόλοιπες γραμμές, όμως, έχουμε αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τις αεροπορικές". TDN: Τα προβλήματα με τους tour operators εντείνονται χρόνο με το χρόνο. Εσείς αντιμετωπίζετε προβλήματα μαζί τους; Α.Π.: "Όχι, κανένα πρόβλημα. Έχουμε ένα προϊόν που τιμολογείται εκεί που θα έπρεπε να τιμολογείται. Η αγορά σε τιμολογεί, πάντα, εκεί που θα έπρεπε να σε τιμολογήσει. Η προσφορά και η ζήτηση ορίζει τις τιμές σου τελικά".

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top