Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Β’ Μέρος:

30 November -1, 00:00

Β’ Μέρος:

  • Οι τουρίστες του μέλλοντος
  • Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  • Τουρισμός και οικονομία
  • Το "εργαλείο" του Internet

Οι τουρίστες του μέλλοντος TravelDailyNews: Ποιό νομίζετε ότι θα είναι το "προφίλ" του τουρίστα του μέλλοντος. Κι επιπλέον, ποιό νομίζετε ότι πρέπει να είναι το προφίλ του τουρίστα που εμείς πρέπει να επιδιώξουμε να προσελκύσουμε στην Ελλάδα; Δημήτρης Μπούχαλης: "Θα έχουμε μια αγορά με πολλές διαφορετικές ομάδες υποψήφιων πελατών. Από τη μια μεριά θα υπάρχουν μαζικοί τουρίστες οι οποίοι θα ενδιαφέρονται μόνο για φθηνό τουρισμό και θα πηγαίνουν εκεί που θα βρίσκουν την καλύτερη τιμή. Από την άλλη μεριά -κι αυτή η ομάδα υποψήφιων πελατών διευρύνεται ραγδαία- θα υπάρχουν τουρίστες οι οποίοι θα χρησιμοποιούν ολοένα περισσότερο τον ελεύθερο χρόνο τους για να μάθουν κάτι και να βελτιώσουν την παιδεία τους. Ο τουρίστας του μέλλοντος θα είναι πιο "γέρος"- αφού οι δυτικές κοινωνίες θα αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από πολίτες μεγάλης ηλικίας- οπότε θα έχει μεγαλύτερα προβλήματα υγείας, άρα θα αναζητά υποστήριξη σε θέματα υγείας. Παράλληλα, θα είναι τουρίστας που θα αναζητά τη δράση και θα του αρέσει να κάνει δραστηριότητες στο βουνό, τα ποτάμια, τις λίμνες ή τη θάλασσα όπως αναρριχήσεις, rafting ή καταδύσεις. Αυτό μας δίνει αρκετές δυνατότητες να διαφοροποιήσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Αυτό που είναι σοβαρό να παρατηρήσουμε είναι ότι ο μελλοντικός τουρίστας θα είναι λιγότερο διατεθειμένος να καθίσει απλώς σε μια ξαπλώστρα για δύο βδομάδες όπως γινόταν πριν 10 χρόνια. Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλες δυνατότητες και αναρίθμητους πόρους ώστε να ικανοποιήσουμε αυτού του είδους τους τουρίστες. Ταυτόχρονα, όμως, δεν κάνουμε τίποτα για να προβάλουμε όλα αυτά τα πράγματα, οπότε δεν δίνουμε στους ξένους τουρίστες τη δυνατότητα να μας επιλέξουν γι' αυτούς τους λόγους". Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού TDN: Πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η συμβολή των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην προσπάθεια διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος και σε ποιές πιστεύετε ότι θα πρέπει να δώσουμε έμφαση; Δ.Μ.: "Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού δεν θα υποβαθμίσουν ποτέ το μέγεθος και την σημασία του μαζικού τουρισμού. Ο μαζικός τουρισμός, όμως, θα είναι πάντα κατευθυνόμενος, φθηνός και δεν σέβεται πολλές από τις ιδιαιτερότητες και τους φυσικούς, πολιτιστικούς και άλλους πόρους του εκάστοτε προορισμού. Αρα, θα πρέπει κανείς να διαφοροποιεί το προϊόν του με όποιον τρόπο μπορεί. Είτε φέρνοντας ανθρώπους στους οποίους για παράδειγμα θα μαθαίνει να μαγειρεύουν πιάτα της τοπικής κουζίνας, είτε θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να κάνουν καταδύσεις. Το να προσφέρει κανείς εναλλακτικό τουρισμό δεν αποτελεί την πανάκεια για να λυθούν όλα τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός. Δεν μπορεί, δηλαδή, να θεωρεί κανείς ότι θα λύσει όλα του τα προβλήματα δημιουργώντας, για παράδειγμα, ορειβατικό τουρισμό. Θα πρέπει, όμως, να καταλήξει κανείς ποιές είναι οι μορφές τουρισμού που θα πρέπει να αναπτύξει, και ποιες δεν θα πρέπει να αναπτύξει επειδή είναι επιβλαβείς. Χρειάζονται αρκετές εναλλακτικές, αμοιβαία αλληλοσυμπληρούμενες και αλληλοβοηθούμενες μορφές ώστε να προσφέρουν τη δυνατότητα να διευρυνθεί η τουριστική περίοδος. Επιπλέον, θα πρέπει να αποφασίσει κανείς ποιές είναι οι αγορές τις οποίες μπορεί να προσεγγίσει και να ικανοποιήσει". TDN: Αρα μιλάμε για εξειδικευμένο μάρκετινγκ και εξειδικευμένα δίκτυα διανομής του προϊόντος... Δ.Μ.: "Ακριβώς. Θα πρόκειται, όμως, για πελάτες οι οποίοι θα επιλέγουν να αγοράσουν ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν. Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο μπορεί να εξειδικευθεί σε τουρισμό οικογενειών. Αυτό δεν είναι βέβαια εναλλακτική μορφή τουρισμού αλλά εξειδίκευση στο να εξυπηρετείς ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Κάποιος μπορεί να εξειδικευτεί στην ποίηση και την λογοτεχνία, ενώ κάποιος άλλος στις καταδύσεις και τα θαλάσσια σπορ για παράδειγμα". Τουρισμός και οικονομία TDN: Ο Ντισραέλι έλεγε ότι υπάρχουν ψεύτες, μεγάλοι ψεύτες και στατιστικές. Η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ αποτιμάται σε 15-20%. Το ερώτημα είναι πόση αλήθεια λένε αυτοί η αριθμοί για τη σημασία του τουρισμού σε τοπικό επίπεδο, σε επίπεδο περιφερειών ή και νομών. Δ.Μ.: "Συνολικά τα στοιχεία πρέπει να είναι σωστά. Όμως σε Σεκάποια νησιά που ζουν χάρη κυρίως στον τουρισμό η συμβολή του πρέπει να είναι γύρω στο 80-90%. Κάτι τέτοιο ισχύει για νησιά όπου οι άνθρωποι δουλεύουν μόνο το καλοκαίρι και μετά ερημώνουν αφού εκτός της γεωργίας δεν υπάρχει το παραμικρό άλλο έσοδο. Πολλά από αυτά τα νησιά είναι παραμεθόρια, οπότε τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Το οξύμωρο είναι ότι ενώ κυρίως τα νησιά είναι που σχετίζονται με τον τουρισμό, όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται στην Αθήνα η οποία δεν είναι τόσο εξαρτημένη από τον τουρισμό, οπότε δεν είναι εύκολο να γίνουν αντιληπτά σε όλη τους τη διάσταση τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός ώστε να δοθούν και οι αναγκαίες λύσεις". Το "εργαλείο" του Internet TDN: Η εμφάνιση του Internet δημιούργησε σε πρώτη φάση την εντύπωση ότι όλα θα γίνονται πια μέσω του διαδικτύου. Πόσο αναγκαίο είναι σήμερα για μια τουριστική επιχείρηση να διαθέτει ιστοσελίδα (web site); Δ.Μ.: "Κατ' αρχάς ένα web site δεν είναι πανάκεια, δεν σου λύνει όλα τα προβλήματα. Το site θα πρέπει να περιλαμβάνεται σε μια μακροχρόνια στρατηγική μάνατζμεντ και μάρκετινγκ και θα πρέπει να επιτρέπει στην επιχείρηση να επικοινωνεί 365 μέρες το χρόνο με τους δυνητικούς της πελάτες σε κάθε γωνιά του κόσμου. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η επιχείρηση θα βγάλει "τρελά" λεφτά από το site. Σε πολλές επιχειρήσεις τα έσοδα που προέρχονται από πωλήσεις μέσω Internet αντιπροσωπεύουν ποσοστό μικρότερο του 10% των συνολικών τους εσόδων. Κάποιοι στηρίζονται πλέον στο Internet, όπως η easyJet, η οποία παίρνει το 95% των κρατήσεών της από το Internet. Η αύξηση είναι ραγδαία και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα των απευθείας κρατήσεων σημαντικά". TDN: Πόσο μπορεί να προσδοκά ένας επιχειρηματίας ότι θα αυξήσει το τζίρο του με πωλήσεις μέσω Internet; Δ.Μ.: "Εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης, από το που βρίσκεται, από το τι πουλάει και από το πόσο καλό είναι το site. Η εμφάνιση και κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι ένας πολύ σοβαρός παράγοντας πλέον". TDN: Ένα πετυχημένο site μπορεί να εισφέρει στις κρατήσεις ή τα έσοδα μιας τουριστικής επιχείρησης; Δ.Μ.: "Είναι πολύ δύσκολο να το προσδιορίσει κανείς αλλά φαντάζομαι ότι ένα 5% των συνολικών κρατήσεων ενός ξενοδοχείου μπορεί να προέρχεται από το Internet. Ιδιαίτερα για ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται σε πόλη με αεροδρόμιο. Για να είμαστε ειλικρινείς, κανείς δεν θα πρέπει να θεωρήσει ότι όλες του οι κρατήσεις θα προέρχονται από το site του στο Internet. Ο αριθμός των κρατήσεων που τελικά θα προέλθουν μέσω Internet εξαρτάται από την ποιότητα του site, την ποιότητα των πληροφοριών που δίνονται μέσω του site και, βέβαια, τις τιμές στις οποίες προσφέρεται το προϊόν της επιχείρησης. Παράλληλα, εξαρτάται από την περιοχή στην οποία βρίσκεται μια επιχείρηση. Ένα ξενοδοχείο, δηλαδή, στο οποίο για να φθάσει κανείς θα πρέπει να αλλάξει δύο αεροπλάνα θα έχει -ούτως ή άλλως- μεγαλύτερες δυσκολίες να προσελκύσει πελατεία σε σχέση με ένα άλλο ξενοδοχείο στο οποίο φθάνει κανείς με απευθείας πτήση. Παράλληλα, ένα σύνολο από νέους ηλεκτρονικούς διανομείς εμφανίζονται και προϋποθέτουν μια στρατηγική πολλαπλών καναλιών διανομής (multi-channel distribution strategies)". TDN: Η online παρουσία μιας επιχείρησης, δηλαδή, δεν εξαφανίζει τα εκτός διαδκτύου (offline) μειονεκτήματά της... Δ.Μ.: " Ίσα-ίσα τα κάνει ποιο εμφανή! Δεν υπάρχει online και offline. Στις κυριότερες αγορές μας όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία οι καλοί πελάτες μας χρησιμοποιούν και τους δύο τρόπους κάνοντας κρατήσεις online αλλά και με τον κλασικό τρόπο"

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top