Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Γ’ Μέρος:

30 November -1, 00:00

Γ’ Μέρος:

  • Ηλεκτρονική βιτρίνα
  • Μυστικά για πετυχημένα web sites
  • Τα ταξιδιωτικά "portals" αλλάζουν την αγορά
  • Πέμπτος tour operator της Βρετανίας το Expedia
  • "Ανταρτοπόλεμος" κατά των portals
  • Ταξιδιωτικοί σύμβουλοι γίνονται τα γραφεία ταξιδίων
  • "Παχές αγελάδες" τέλος για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες

Ηλεκτρονική βιτρίνα TravelDailyNews: Αρα, το web site θα πρέπει να θεωρείται ως ένα μέρος του απαραίτητου εξοπλισμού μιας επιχείρησης, ιδιαίτερα σε επίπεδο μάρκετινγκ; Δημήτρης Μπούχαλης: "Προφανώς. Το web είναι η online interactive μπροσούρα μιας τουριστικής επιχείρησης. Είναι αυτό που του δίνει τη δυνατότητα να προβάλει τη διαφοροποίησή του και να προσκαλέσει τον κόσμο να αγοράσει το προϊόν. Είναι η ηλεκτρονική του "βιτρίνα". Ταυτόχρονα, όμως, είναι μέσο-υποδομή για επικοινωνία. Το βασικότερο, όμως, είναι ότι αυτή η online παρουσία της επιχείρησης είναι πάρα πολύ ευέλικτη και άρα μπορεί να επικαιροποιείται και να αλλάζει συνεχώς. Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να εμφανίζεται σε διαφοροποιημένες αγορές με διαφοροποιημένη παρουσία, να απευθύνεται στους υποψήφιους πελάτες σε πάρα πολλές γλώσσες και, ταυτόχρονα -και για πρώτη φορά- της δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε όλους τους πελάτες, σε όλο τον κόσμο συνεχώς. Κάτι που δεν συνέβαινε ποτέ στο παρελθόν". Μυστικά για πετυχημένα web sites TDN: Ποιά είναι τα μικρά μυστικά για να είναι ένα επιτυχημένο web site; Δ.Μ.:"Κατ' αρχάς θα πρέπει να έχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση, τόσο για την επιχείρησή και το προϊόν που πουλάει κανείς, όσο και την περιοχή, τον προορισμό.

  • Θα πρέπει να έχει τιμολογιακή πολιτική ανάλογη με τα άλλα κανάλια διανομής ώστε κανείς να μπορεί να βρίσκει στην ιστοσελίδα τις τιμές που θα έβρισκε αν έπαιρνε τηλέφωνο ή αν πήγαινε στο γραφείο ταξιδίων. Όχι, δηλαδή ένα ξενοδοχείο να προσφέρει μέσω του web site του τις τιμές "πόρτας" ενώ στην υπόλοιπη αγορά να προσφέρει χαμηλότερες.
  • Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι ευέλικτη και εύχρηστη. Η σχεδίαση του site θα πρέπει να είναι φιλική προς το χρήστη και να μην περιέχει φωτογραφίες που είναι δύσκολο να "κατέβουν", να μην περιέχει αεροπλάνα ή ελικόπτερα που πετάνε. Να μην περιέχει εκτεταμένες εφαρμογές "flash", δηλαδή. Οποίος θέλει να δει ταινία πάει στο σινεμά, δεν χρειάζεται να μπει σε web site. Να μπορεί δηλαδή να κατεβάζει πληροφορίες χωρητικότηταςΜΒσε πολύ λίγο χρόνο.
  • να υποστηρίζεται με μάρκετινγκ. Όταν δηλαδή έρχεται ένα e-mail να μπορεί να απαντηθεί το αργότερο σε 3-4 ώρες.
  • να υπάρχει υποστήριξη με τηλέφωνα και φαξ. Η δημιουργία ενός web site σημαίνει ότι αναβαθμίζουμε πλήρως τον τρόπο επικοινωνίας με τον πελάτη. Δεν φτιάχνουμε απλώς ένα site".
Τα ταξιδιωτικά "portals" αλλάζουν την αγορά TDN: Υπάρχει η αίσθηση ότι τα μεγάλα ταξιδιωτικά "portals" όπως το Expedia ή το Travelocity τείνουν να ανταγωνίζονται, πλέον, τους μεγάλους παραδοσιακούς tour operators. Ισχύει κάτι τέτοιο; Δ.Μ.: "Βεβαίως, το κάνουν ήδη. Τα μεγάλα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά γραφεία, μάλιστα, όχι μόνο ανταγωνίζονται τους tour operators, αλλά αλλάζουν συνολικά την αγορά". Πέμπτος tour operator της Βρετανίας το Expedia TDN: Αν αξιολογούσατε την ισχύ τους στην αγορά που θα κατατάσσατε τα ταξιδιωτικά "portals"; Δ.Μ.: "Αυξάνουν συνεχώς τη δύναμή τους και αναγκάζουν τους παραδοσιακούς Tour Operators να από-πακετοποιήσουν το προϊόν τους και να φτιάξουν δικά τους portals. Το Expedia αυτή τη στιγμή είναι ο πέμπτος ισχυρότερος tour operator της Μεγάλης Βρετανίας". TDN: Είπατε ότι τα portals αλλάζουν συνολικά την αγορά. Με ποιό τρόπο; Δ.Μ.: "Επιτρέπουν στον καταναλωτή να κάνει αυτό που λέμε "dynamic packaging", να δημιουργεί, δηλαδή, μόνος του το "πακέτο" του. Οπότε κανείς μπορεί να αγοράσει κατάλυμα, αεροπορικό εισιτήριο ή rent a car, προσαρμόζοντάς τα στις δικές του απαιτήσεις και οικονομικές δυνατότητες. Αυτό προκαλεί μεγάλο "πονοκέφαλο" στους tour operators οι οποίοι έχουν προ-κρατήσει κλίνες σε ξενοδοχεία ή άλλα καταλύματα και έχουν προγραμματίσει πτήσεις τσάρτερ. Παράλληλα, αυτά τα portal είναι πολύ ευέλικτα στο να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς. Αν κάποιος θέλει να προβάλει μια περιοχή είναι πολύ εύκολο να "ανεβάσουν" την επόμενη κιόλας ημέρα μια ηλεκτρονική διαφήμιση με μια ειδική προσφορά. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να εκτυπώσει κανείς μια μπροσούρα η οποία θα κυκλοφορεί επί 12 μήνες. Από την πλευρά τους, όμως, και οι tour operator κινούνται ολοένα περισσότερο στην ενίσχυση της παρουσίας τους στο διαδίκτυο. Έτσι "τεμαχίζουν" οι ίδιοι τα πακέτα τους δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να κλείσουν "μόνο ξενοδοχείο" ή "μόνο αεροπορική θέση". Ήδη, η TUI στη Γερμανία άρχισε να προσφέρει τη δυνατότητα να κάνει κανείς κράτηση που αφορά "μόνο ξενοδοχείο". Μέχρι στιγμής τα portals έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες να προσφέρουν ταξιδιωτικές επιλογές, όχι τόσο για παραθεριστικό τουρισμό σε συγκεκριμένες περιοχές, αλλά κυρίως σε πόλεις και ταξίδια city breaks. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν μπορούν ακόμα να προσφέρουν μεγάλο αριθμό καταλυμάτων σε νησιά και τουριστικές περιοχές. Αυτό, όμως, άρχισε να αλλάζει και ήδη υπάρχουν συγκεκριμένες εταιρίες που προσφέρουν ακριβώς αυτό το πράγμα". TDN: Αυτοί οι ηλεκτρονικοί tour operators πιστεύετε ότι θα είναι οι επόμενοι "αναγκαστικοί" συνομιλητές, συνεργάτες ή συνέταιροι των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων; Δ.Μ.: "Στο βαθμό που θα θέλουν οι επιχειρήσεις μας να δουλέψουν με αυτούς". "Ανταρτοπόλεμος" κατά των portals TDN: Δεν θα είναι περίπου υποχρεωτική η συνεργασία μαζί τους αφού οι περισσότεροι που θα αναζητούν ταξίδια θα χρησιμοποιούν αυτά τα portals για να αναζητήσουν επιλογές; Δ.Μ.: "Όχι απαραίτητα. Αν είσαι καλός, έχεις καλό site, έχεις καλές τιμές, απαντάς γρήγορα στα e-mail, είσαι σε μια περιοχή με εύκολη πρόσβαση κι επιπλέον έχεις εξασφαλίσει να σε βρίσκει εύκολα ο πελάτης όταν χρησιμοποιεί κάποια μηχανή αναζήτησης, τότε μπορείς να απευθυνθείς απ' ευθείας στον πελάτη χωρίς τη "διαμεσολάβηση" αυτών των portals". TDN: Μπορεί δηλαδή να έχει ελπίδες ένας άτυπος "αντατροπόλεμος" κατά των portals εκ μέρους των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων... Δ.Μ.: "Βεβαίως και μπορεί, αλλά καλύτερα να βρούμε ποιοι είναι οι καλύτεροι συνεργάτες μας και να φτιάξουμε αμοιβαία χρήσιμες συνεργασίες". Ταξιδιωτικοί σύμβουλοι γίνονται τα γραφεία ταξιδίων TDN: Οι εξελίξεις στο Internet προδιαγράφουν την ισχυρότατη πίεση που θα δεχθούν τα γραφεία ταξιδίων τα επόμενα χρόνια αφού σε μεγάλο βαθμό ο ρόλος τους υποκαθίσταται; Δ.Μ.: "Υπάρχουν δύο τάσεις. Σύμφωνα με την πρώτη τα γραφεία ταξιδίων θα περιοριστούν σημαντικά αφού φεύγουν από την αγορά όλοι οι "ενδιάμεσοι". Σύμφωνα με την άλλη τάση, ωστόσο, τα γραφεία ταξιδίων αλλάζουν μορφή αφού βρίσκουν τρόπους να προσθέτουν νέες υπηρεσίες προς τους πελάτες τους. Επαναπροσδιορίζεται το προϊόν τους. Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, οι τουριστικοί πράκτορες αρχίζουν να χρεώνουν τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέρουν αφού οι προμήθειες που εισπράττουν από τις αεροπορικές εταιρίες έχουν μειωθεί σημαντικά φθάνοντας μόλις το 1%". TDN: Θα μετατραπούν, δηλαδή, σε ταξιδιωτικούς σύμβουλους. Δ.Μ.: "Αυτοί, όμως, που θα χρεώνουν τις υπηρεσίες τους θα πρέπει να προσφέρουν αξία υπηρεσιών πολλαπλάσια της χρέωσης που θα πληρώνει ο πελάτης. Αρα για να γίνει κανείς "σύμβουλος" θα πρέπει να μπορεί να έχει τη γνώση και τα εργαλεία ώστε να προσφέρει την αξία υπηρεσιών που θα αντιστοιχεί σε αυτό που θα χρεώνει τον πελάτη του. Αν δηλαδή, κάποιος αποφασίσει να χρεώνει, για παράδειγμα, 10 ευρώ τις πληροφορίες που θα παρέχει σ' ένα πελάτη ανά 15 λεπτά, τότε ο πελάτης θα πρέπει να αποφασίσει αν αυτό που προσφέρει ο ταξιδιωτικός πράκτορας είναι πράγματι χρήσιμο ή αν θα μπορούσε να αντλήσει ο ίδιος αυτές τις πληροφορίες μέσω Internet χωρίς να χρειαστεί να πληρώσει τίποτα. Για να γίνει τελείως κατανοητό, αν θέλουμε να πάμε ένα ταξίδι με αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψουμε αυθημερόν, είναι πιθανό ότι θα μπορέσουμε μόνοι μας να κλείσουμε ένα αεροπορικό εισιτήριο μέσω Internet. Εάν θέλουμε, όμως, να κάνουμε ένα πιο πολύπλοκο ταξίδι που θα περιλαμβάνει διάφορα πράγματα είναι πιθανό ότι θα συμφέρει να απευθυνθούμε σε έναν ταξιδιωτικό πράκτορα". "Παχές αγελάδες" τέλος για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες TDN: Αρα, τα απλά θα τα κάνουν μόνοι τους οι πελάτες ενώ για τα πιο πολύπλοκα θα απευθύνονται στα γραφεία ταξιδίων. Δ.Μ.: "Τι είναι απλό και τι πολύπλοκο είναι κάτι σχετικό, όμως. Κάτι που είναι απλό για μένα μπορεί να είναι πολύπλοκο για τη μητέρα μου. Οπότε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να αναζητήσουν τις κατάλληλες αγορές και τα προϊόντα που έχουν ζήτηση. Γενικά, πάντως, η εποχή των "παχέων αγελάδων" τελείωσε για τα ταξιδιωτικά γραφεία. Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά αφού λειτουργούν ακόμα τα δίκτυα κοινωνικών σχέσεων: να αγοράζουμε δηλαδή μέσω του γνωστού ή του συγγενή. Οι χώρες της νότιας Ευρώπης "αγοράζουν" πιο πολύ με βάση την "κουβέντα" ενώ στο βορρά πιο πολύ με βάση τα πραγματικά δεδομένα". TDN: Που δείχνουν οι τάσεις ότι θα οδηγηθεί στο μέλλον η αγορά; Δ.Μ.: "Η τάση δείχνει ότι και ο νότος, ιδιαίτερα οι άνθρωποι που ταξιδεύουν αφού αυτοί είναι που έχουν τα χρήματα, θα επιλέγουν ολοένα περισσότερο μέσω Internet. Κι αυτό επειδή είναι πιο εύκολο να βρουν αυτό που ψάχνουν αφού είναι μορφωμένοι και χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό το Internet. Αρα, θα είναι ολοένα πιο δύσκολο για έναν ταξιδιωτικό πράκτορα με περιορισμένες δυνατότητες να τους εντυπωσιάσει ώστε να γίνουν πελάτες του".

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top