Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Β’ Μέρος

30 November -1, 00:00

Β’ Μέρος:

  • Στην ανεπαρκή σύνδεση με τους Αγώνες οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η φετινή αρνητική εξέλιξη της τουριστικής κίνησης
  • Αλλού επιδοτούνται οι πτήσεις τσάρτερ
  • Ίδια θα ήταν η εικόνα και χωρίς τους Αγώνες
  • Μείωσαν τα προγράμματα οι Τ.Ο.
  • Πολλές κενές θέσεις στα αεροπλάνα
  • Συνταγές "άμυνας" για ξενοδόχους
  • Ειδική υπηρεσία για τους repeaters
  • Απ' ευθείας επαφή με τα ξενοδοχεία αναζητούν οι πελάτες
  • Πως φθάνει κανείς στους πελάτες

Στην ανεπαρκή σύνδεση με τους Αγώνες οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η φετινή αρνητική εξέλιξη της τουριστικής κίνησης TravelDailyNews: Η άσχημη εικόνα της φετινής τουριστικής κίνησης στην υπόλοιπη Ελλάδα, πλην της Αθήνας, σχετίζεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το φόβο των υψηλών τιμών; Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: "Απολύτως. Σχεδόν παρακαλάμε να αποδεσμευτούμε, ως τουριστικό προϊόν, από την έννοια των Ολυμπιακών Αγώνων. Αν οι Αγώνες πάνε καλά, ενδεχομένως αυτό να λειτουργήσει θετικά για τον τουρισμό μας και για το σύνολο της χώρας. Αρκεί να μην αρχίσουν οι επιχειρηματίες να... φαντασιώνονται και πάλι υψηλές τιμές. Κι Στη Γαλλία όπου βρέθηκα πρόσφατα μου έλεγαν: «εμάς μας λένε ότι δεν είστε έτοιμοι για τίποτα κι ενώ ισχύει αυτό οι τιμές είναι «στο...θεό». Αυτό το μήνυμα λαμβάνουμε». Ιστορικά, κανένας ολυμπιακός προορισμός δεν πήγε πολύ καλά κατά την ολυμπιακή χρονιά εκτός από τις περιπτώσεις που οι επισκέπτες θέλουν να πάνε για να παρακολουθήσουν τους Αγώνες. Ως τουριστικό προϊόν, καμία χώρα δεν είχε σημαντικές μεταβολές προς τα πάνω". Η δική μας περίπτωση βέβαια είναι, μακράν, η χειρότερη, με το τουριστικό ρεύμα να έχει μειωθεί σοβαρά. Αλλού επιδοτούνται οι πτήσεις τσάρτερ TDN: Ας μην μεμψιμοιρούμε, όμως. Η φετινή Ολυμπιακή χρονιά δεν μπορεί να αποτελέσει το μέτρο σύγκρισης γιατί αυτό περίπου συνέβη και στις υπόλοιπες χώρες. Α.Α.: «Δεν έχει να κάνει μόνο με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εμείς οι ίδιοι δεν βοηθάμε να κρατήσουμε στραμμένο το ενδιαφέρον των τουριστών στη χώρα μας. Είναι θέμα τιμής, είναι θέμα προϊόντος αλλά και οι T.O. είναι επιχειρήσεις και πρέπει να κοιτάξουν το συμφέρον τους. Ο T.O. που έχει υπογράψει συμβόλαια μαζί μας γνωρίζει ότι δεν είμαστε ακριβότεροι γιατί οι περισσότεροι επέγραψαν με μειώσεις ή τις ίδιες τιμές. Θα μπορούσε λοιπόν να διατηρήσει περισσότερα αεροπλάνα στον προορισμό Ελλάδα αφού οι όροι είναι ευνοϊκοί. Απλώς εξασφάλισε ακόμη χαμηλότερες τιμές από τις ανταγωνίστριες χώρες και άρα έστρεψε προς εκεί τους πελάτες του. Επιπλέον δεν είχε βοήθεια από μας σε επίπεδο μάρκετινγκ, συνολικής διαφήμισης της χώρας ή επιδοτήσεων διαφόρων προγραμμάτων. TDN: Αλήθεια πως είναι η κατάσταση των μεγάλων Τ.Ο.; Α.Α.: "Κάθε χρόνο μειώνουν προσωπικό ενώ βγάζουν διαρκώς ταξιδιωτικά γραφεία από το δίκτυό τους προσπαθώντας να έχουν όσο γίνεται μικρότερη ιδιοκτησιακή σχέση με αυτά. Τελικά καταλήγουμε ότι οι T.O. είναι πάνω απ΄ όλα επιχειρήσεις και δεν έχουν κανένα λόγο να μας υποστηρίξουν από τη στιγμή που εμείς δεν τους δίνουμε κανένα αντάλλαγμα". Ίδια θα ήταν η εικόνα και χωρίς τους Αγώνες

TDN: Αφού λοιπόν οι Τ.Ο. γνωρίζουν ότι οι τιμές μας είναι χαμηλότερες ή ίδιες με πέρυσι αυτό σημαίνει ότι οι Αγώνες δεν ευθύνονται για το γεγονός ότι μας στέλνουν φέτος λιγότερους τουρίστες. Ακόμα κι αν δεν υπήρχαν οι Αγώνες δηλαδή θα συνέβαινε το ίδιο στην υπόλοιπη, πλην Αθήνας, Ελλάδα. Α.Α.: "Θα είχαμε πάλι πτώση. Το ποσοστό ενδεχομένως θα ήταν μικρότερο αλλά θα είχαμε και πάλι πτώση". TDN: Έχουμε αυτή τη στιγμή περίπου 8.300 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα και η κατάσταση είναι τόσο άσχημη όσο την περιγράψατε προηγουμένως. Τι μπορεί να κάνει ένας ξενοδόχος ώστε, τουλάχιστον, να ελαχιστοποιήσει τις απώλειές του για τη φετινή χρονιά και να αρχίσει σιγά σιγά να βρίσκει νέα "κανάλια" διανομής του προϊόντος του; Α.Α.: "Αν ήθελα να φανώ πεσιμιστής θα έλεγα ότι θα πρέπει να κάνει υπομονή. Ωστόσο, υπάρχουν και τώρα κινήσεις που μπορούν να γίνουν. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, δεν θα είναι το αναμενόμενο επειδή οι Τ.Ο. έχουν μειώσει φέτος τα προγράμματά τους προς τη χώρα μας". Μείωσαν τα προγράμματα οι Τ.Ο. TDN: Έχετε μια εικόνα για το πόσο έχουν μειώσει τα φετινά τους προγράμματα προς Ελλάδα οι Τ.Ο.; Α.Α.: "Θα ήταν παρακινδυνευμένο να αναφερθώ σε αριθμούς. Μπορώ να πω χαρακτηριστικά ότι ο μεγαλύτερος, η TUI, έχει μειώσει νομίζω τα προγράμματά της για την Κρήτη φέτος κατά 20% και κάτι ανάλογο σκοπεύει να κάνει και την επόμενη χρονιά σε σχέση με φέτος. Κι αυτό είναι μια αναγκαστική κίνηση γι' αυτούς. Έχουν τα αεροπλάνα και πρέπει να τα γεμίζουν γιατί από αυτά προέρχεται το μεγαλύτερο κόστος των Τ.Ο.. Ως εκ τούτου, θα πάνε εκεί που θα γεμίσουν περισσότερο τα αεροπλάνα τους κι εκεί που θα έχουν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Υπολογίστε ότι και στις υπάρχουσες πτήσεις, τα αεροπλάνα εξακολουθούν να έρχονται με άδειες θέσεις. Στον αντίποδα, αυξάνουν τις κλίνες τους στην Τουρκία, εφόσον αυτές πουλιούνται. Πολλές κενές θέσεις στα αεροπλάνα TDN: Έχετε εικόνα για τις πληρότητες των αεροπλάνων που έρχονται; Α.Α.: "Σε κάποιες περιπτώσεις η πτώση της πληρότητας φθάνει ακόμα και το 40%. Κι αυτό είναι πολύ ανησυχητικό. Συνταγές "άμυνας" για ξενοδόχους TDN: Οι τιμές που προσφέρουν οι ξενοδόχοι στους Τ.Ο. έχουν μειωθεί σε οριακό σημείο. Πιθανώς, οι τιμές δεν έχουν πολλά περιθώρια περαιτέρω μείωσης. Πως θα μπορούσε να αντιδράσει ένας ξενοδόχος για να ανασχέσει την πτώση και να ανακάμψει στη συνέχεια; Α.Α.: "Αυτή τη στιγμή γίνονται ad hoc κινήσεις οι οποίες, όμως, έχουν ως αποτέλεσμα μικρό αριθμό κρατήσεων. Γι' αυτό και οι κινήσεις αυτές πρέπει να είναι μαζικές. Το internet, για παράδειγμα, από μόνο του μπορεί να συνεισφέρει έναν αριθμό κρατήσεων. Ο αριθμός αυτός δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι πάρα πολύ μεγάλος εκτός αν κάποιος έχει επενδύσει συστηματικά στο internet κι εμφανίζεται ποικιλοτρόπως αλλά και μέσω πολλών διαφορετικών δικτύων. Να καταφέρνει δηλαδή να τον "βλέπουν" όσο γίνεται περισσότεροι άνθρωποι. Αυτό είναι μια κίνηση. Ένα δεύτερο σχετίζεται με τα δίκτυα πωλήσεων. Οι άνθρωποι που στελεχώνουν τα δίκτυα πωλήσεων πρέπει να κινούνται συνέχεια στην αγορά και να ενημερώνονται διαρκώς για τις εξελίξεις σε αυτήν. Η ενημέρωση είναι η αρχή και το τέλος μιας επιτυχημένης πορείας. Το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος, ωστόσο, είναι να φεύγει ο πελάτης ευχαριστημένος από τις διακοπές του. Να γυρίζει στην πατρίδα του, με την επιθυμία να ξαναγυρίσει πάλι για τις διακοπές του αλλά και να μιλήσει για αυτό στον κύκλο του. Στην Aldemar τα ποσοστά των επαναλαμβανόμενων πελατών αλλά και εκείνων που έρχονται σε εμάς μέσω της δια στόματος διαφήμισης είναι ολοένα αυξανόμενα". Ειδική υπηρεσία για τους repeaters TDN: Έχετε κάποιο μηχανισμό με τον οποίο να εξυπηρετείτε συστηματικά τους λεγόμενους repeaters; Α.Α.: "Προβλέποντας αυτά που έρχονται δημιουργήσαμε ένα τμήμα "customer relations management" το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη προσωπικής επαφής με τους πελάτες μας, ευχαριστημένους και δυσαρεστημένους. Τα αποτελέσματα είναι, ήδη, πάρα πολύ καλά". TDN: Ποιό είναι, δηλαδή, πρακτικά το αποτέλεσμα; Α.Α.: "Θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Πελάτης του ξενοδοχείου που αντιμετώπισε πρόβλημα με τη διαμονή του, επανήλθε ως πελάτης απλά και μόνο επειδή επικοινωνήσαμε μαζί του και αφού τον ακούσαμε και λύσαμε τις απορίες του, του δώσαμε τη προσοχή που ζητούσε. Ο πελάτης πρέπει να μένει πάντα ικανοποιημένος. Απ' ευθείας επαφή με τα ξενοδοχεία αναζητούν οι πελάτες TDN: Από αυτά που λέτε, όμως, προκύπτει ότι ολοένα περισσότεροι πελάτες αναζητούν άμεση επαφή με τα ξενοδοχεία, παρακάμπτοντας τους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Α.Α.: "Ναι γιατί παρά το γεγονός ότι στις δυτικές αγορές οι Τ.Ο. κατευθύνουν σε μεγάλο βαθμό τους τουρίστες, ωστόσο, αυτοί δεν παύουν να έχουν βούληση. Υπάρχουν αυτοί που σκέφτονται ότι με τα λεφτά που έχουν θα πάνε όπου τους προτείνει ο μεγάλος Τ.Ο. επειδή τον εμπιστεύονται. Υπάρχουν, όμως, και αυτοί που βρίσκουν την επικοινωνία με το ξενοδοχείο πιο άμεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα κινηθούν αργότερα μέσω ΤΟ.". Πως φθάνει κανείς στους πελάτες

TDN: Κι όχι μόνο αυτό. Πια έχουμε διαφορετικές επιδιώξεις των Τ.Ο., των ξενοδόχων, των πελατών. Πιθανώς οι πελάτες χαμηλότερου εισοδηματικού επιπέδου να βασίζονται περισσότερο στους Τ.Ο. για να εξασφαλίζουν χαμηλές τιμές. Οι πιο "ψαγμένοι", όμως, δείχνουν να αναζητούν την απ' ευθείας επαφή με τον ξενοδόχο. Οι ξενοδόχοι έχουν τη δυνατότητα να φθάσουν σε πολλούς μεμονωμένους πελάτες; Α.Α.: "Στους πελάτες ναι. Γιατί οι πελάτες παραμένουν, ταυτόχρονα, πελάτης και του Τ.Ο. και του ταξιδιωτικού γραφείου που μεσολάβησε αλλά και του ξενοδοχείου. ¶ρα μπορείς να τους προσεγγίσεις". TDN: Αυτό συμβαίνει με τους παλιούς πελάτες. Πως φθάνει, όμως, κανείς στους "δυνητικούς" πελάτες; Α.Α.: "Στους δυνητικούς είναι πιο περίπλοκο. Κατ' αρχάς ο δυνητικός πελάτης μπορεί να είναι γνωστός ενός παλιού σου πελάτη οπότε σ' αυτή την περίπτωση τα πράγματα λύνονται εύκολα. Τον πελάτη, όμως, με τον οποίο δεν έχεις καμιά επαφή, κοστίζει πολύ να τον φέρεις. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να αποτρέψουμε τον πελάτη να κινηθεί όπως θέλει. Εκεί που δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι είναι με τα ταξιδιωτικά γραφεία. Κι αυτό επειδή πολλά απ αυτά είναι μέρος ενός δικτύου και υποχρεώνονται να ακολουθούν τις επιλογές του, είτε η σχέση τους με αυτό είναι ιδιοκτησιακή είτε franchise. Όσο περνούν τα χρόνια πάντως, όλο και πιο πολλά γίνονται πάλι ανεξάρτητα επειδή οι μεγάλοι Τ.Ο. δεν έχουν πια την οικονομική δυνατότητα να τα συντηρούν.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top