Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Γ’ Μέρος

30 November -1, 00:00

Γ’ Μέρος:

  • Οι επιχειρηματίες και η Πολιτεία πρέπει να πάρουν μέρος του ρίσκου για τα τσάρτερ
  • Μεγάλη ελπίδα η ρωσική αγορά
  • Τα "παζάρια" στέλνουν λάθος μηνύματα στη ρωσική αγορά
  • Η κρίση μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενο "ντόμινο"
  • Πρόβλημα στελεχών
  • Αισιοδοξία και χαμόγελο
  • Τιμές για Έλληνες

Οι επιχειρηματίες και η Πολιτεία πρέπει να πάρουν μέρος του ρίσκου για τα τσάρτερ TravelDailyNews: Τι γίνετε, όμως, με τους μικρούς "specialists" που είναι εξαρτημένοι από τους μεγάλους Τ.Ο. για το αν θα έχουν ή όχι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για Ελλάδα; Έχει η Ελλάδα τη δυνατότητα να προσφέρει θέσεις σε αυτούς τους Τ.Ο.; Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: "Δυστυχώς πρέπει να ελπίζουμε μόνο στη δυνατότητα "seat only" που προσφέρουν οι Τ.Ο. ή στις τακτικές πτήσεις. Όσο υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις αυτού του τύπου , τα ανεξάρτητα ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να τις δεσμεύουν και στη συνέχεια να τις συνδυάζουν με ξενοδοχείο που είτε το έχει διαλέξει ο ίδιος πελάτης είτε το έχουν κρατήσει οι ίδιοι για λογαριασμό του. Το πράγμα γίνεται πιο δύσκολο όταν οι διαθέσιμες θέσεις είναι περιορισμένες. Η Ελλάδα, ωστόσο, θα έπρεπε να είναι σε θέση να προσελκύσει εταιρείες τσάρτερ χαμηλού ναύλου στη χώρα μας ή και να δημιουργήσει-ιδανικά- στο πρότυπο ανάλογων εταιρειών που ισχύει στην Τουρκία ή την Ισπανία. Τόσο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές όσο η Aegean αλλά και η Hellas Jet διαθέτουν κάποιες περιόδους τα αεροπλάνα τους για πτήσεις τσάρτερ. Ο αριθμός τους, όμως, είναι πολύ μικρός ενώ χρειαζόμαστε κάτι μαζικό, οργανωμένο. Θα πρέπει να υπάρξουν συμφωνίες με τη Πολιτεία και τους ξενοδόχους οι οποίοι θα αναλάβουν ένα μέρος του ρίσκου ώστε να δημιουργηθούν τακτικές πτήσεις από και προς συγκεκριμένους προορισμούς". Μεγάλη ελπίδα η ρωσική αγορά TDN: Υπάρχουν φέτος αγορές που δείχνουν να πηγαίνουν καλύτερα από τις υπόλοιπες; Α.Α.: "Λίγες, μια εκ των οποίων όμως εξαιρετικά σημαντική: Η Ρωσία. Η Ρωσία, όμως, δεν μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω αν εμείς δεν της δώσουμε τη δυνατότητα να το κάνει. Το θέμα της βίζας Σέγκεν πρέπει να λυθεί άμεσα. Έχουμε μια αγορά σε ανάπτυξη η οποία στέλνει 2 εκατ. τουρίστες στην Τουρκία κι εμείς ακόμα "χαροπαλεύουμε" με 90-95.000 Ρώσους τουρίστες. Αυτή η αγορά έχει τη δυνατότητα να καταγράψει κίνηση 250.000 επισκεπτών μέσα σε μια χρονιά αν εμείς τους λύσουμε με κάποιο τρόπο το θέμα της βίζας. Πρέπει, προφανώς, να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά, στο μεταξύ, χάνεται πολύτιμος χρόνος. Τα "παζάρια" στέλνουν λάθος μηνύματα στη ρωσική αγορά Α.Α.: Αντιμετωπίζουμε όλους τους Ρώσους σαν οικονομικούς μετανάστες. Είναι μια αγορά με εξαιρετική δυναμική και την καταστρέφουμε. Ήδη, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται "παζαρέματα" μεταξύ ρωσικών ταξιδιωτικών γραφείων και ελληνικών ξενοδοχείων. Αν σε μια αγορά με μεγάλη δεν αυξάνει ο όγκος της για τεχνικούς λόγους, αρχίσεις να δημιουργείς θέματα "παζαρέματος" της τιμής για να προσελκύσεις περισσότερους τότε καταστρέφεις την αγορά. Οι έλληνες ξενοδόχοι θα πρέπει να σκέφτονται δυο φορές πριν κάνουν κάτι τέτοιο γιατί δεν είναι μόνο το δικό τους προϊόν στην αγορά. Αυτοί που το κάνουν θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υποθηκεύουν κατ' αρχήν το δικό τους μέλλον αλλά και έμμεσα του προορισμού στο σύνολό του. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενο "ντόμινο" TDN: Με αυτά τα δεδομένα ποιο μπορεί να είναι το μέλλον των ελληνικών ξενοδοχείων; Θα πρέπει να φοβόμαστε ότι θα κλείσουν μαζικά κάποια ξενοδοχεία, θα ανοίγουν άλλα; Α.Α.: "Σε περιόδους ύφεσης εμφανίζονται μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης. Σίγουρα θα κλείσουν ξενοδοχεία. Θα εκπλαγώ αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο. Και ξενοδοχεία θα κλείσουν και κόσμος θα μείνει χωρίς δουλειά. Σε επενδυτικό επίπεδο καλό είναι να σκεφτούμε το ενδεχόμενο ενός φαινομένου "ντόμινο". Όσο λιγότερα ξενοδοχεία λειτουργούν, τόσο λιγότερο δουλεύουν τα υποστηρικτικά επαγγέλματα. Οι συνέπειες είναι τεράστιες". Πρόβλημα στελεχών TDN: Μήπως πρέπει, τελικά, να οδηγηθούμε σ' ένα τέτοιο φαινόμενο για να συνειδητοποιήσει η ελληνική κοινωνία πόσα πράγματα περιστρέφονται γύρω από τον τουρισμό; Α.Α.: "Αυτό είναι βέβαιον ότι θα συμβεί. Ελπίδα μου είναι πως δεν θα φτάσουμε σε αυτό το σημείο και θα αντιληφθούν όλοι τη σημασία του τουρισμού για την Ελλάδα σύντομα- άμεσα. Ιδανικά θα έπρεπε να υπάρξει κάποια στιγμή μια κυβέρνηση η οποία θα αποφασίσει να ξαναχτίσει την ελληνική οικονομία γύρω από τον τουρισμό και όχι με τον τουρισμό στο περιθώριο. Επειδή, όμως, πρέπει να βλέπουμε και την αισιόδοξη πλευρά των πραγμάτων θα πρέπει να πούμε ότι από μια ύφεση, από τις στάχτες, μπορεί να προκύψει μια νέα ανάπτυξη. Εντελώς διαφορετική. Όχι όπως η πρώτη που βασίστηκε στη φαντασία 5-6 επιχειρηματιών και τις ορέξεις άλλων 10 αλλά, με μια δομή και ένα πλαίσιο. Είναι ευκαιρία τώρα που βλέπουμε το πρόβλημα να προσδιορίσουμε ένα νέο πλαίσιο ανάπτυξης. Προσωπικά ελπίζω και σε κάτι ακόμα. Να εμπλακούν όσο γίνεται περισσότερα νέα στελέχη καλού επιπέδου. Ένα στελεχιακό δυναμικό ότι οποίο θα μπορεί να συνευρίσκεται και να αποφασίζει, να δουλεύει κάπως συλλογικά. Αισιοδοξία και χαμόγελο TDN: Πως αντιμετωπίζουν οι μικρότεροι επιχειρηματίες την άσχημη φετινή κατάσταση; Α.Α.: "Πράκτορας της Κρήτης κάλεσε διευθυντές ξενοδοχείων έψησε ένα γουρουνόπουλο, το ονόμασε το "γλέντι του φτωχού" και μεταξύ άλλων τους είπε:η φτώχεια θέλει καλοπέραση. Να μην ξεχνάτε ότι αν φαινόμαστε "χτυπημένοι" από αυτή την ιστορία θα "χτυπηθούμε" κι άλλο. Μην ξεχνάτε να χαμογελάτε. Ο πελάτης που ήρθε εδώ δεν ενδιαφέρεται αν εσείς έχετε μόνο πέντε πελάτες κι όχι εκατόν πέντε στο ξενοδοχείο σας. Ήρθε για να περάσει καλά και σ' αυτή τη δύσκολη περίοδο χτίζουμε το αύριό μας. Του βγάζω το καπέλο γιατί όπως και να το κάνουμε όλα είναι θέμα ψυχολογίας γιατί το κλίμα είναι βαρύ στα ξενοδοχεία". Τιμές για Έλληνες TDN: Οι έλληνες τουρίστες θα χαμογελάσουν φέτος; Έχουν μισθούς Ελλάδας και κόστος ζωής Ευρώπης. Σκέπτεστε να κάνετε κάποιες καλύτερες τιμές στους Έλληνες φέτος; Α.Α.: Οι τιμές που κυκλοφορούν στα Ελληνικά τουριστικά γραφεία είναι σχεδόν ίδιες με αυτές που κυκλοφορούν στην υπόλοιπη Ευρώπη. TDN: Τι τιμές θα βρει δηλαδή; Αν, ας πούμε θέλει 250 ευρώ για μια βραδιά τότε μάλλον είναι ακριβά. Α.Α.: "Διακόσια πενήντα ευρώ έχει ένα δωμάτια μπροστά στη θάλασσα με δική του πισίνα, μοιραζόμενη με άλλα δύο δωμάτια τον Αύγουστο. Ένα απλό δωμάτιο σε πολύ καλό ξενοδοχείο πέντε αστέρων κοστίζει 70-80 ευρώ το άτομο. Τόσο αγοράζει και ο γερμανός τουρίστας. Αυτές βέβαια είναι τιμές Αυγούστου. Αν ο Έλληνας «μάθει» να ταξιδεύει και τον Σεπτέμβριο, τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο θα διαπιστώσει ότι οι τιμές έχουν σημαντικές διαφορές". TDN: Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να αλλάξουν αρκετά πράγματα στο καθεστώς αδειών στην Ελλάδα. Οι οικογένειες, για παράδειγμα δεν μπορούν να φύγουν για διακοπές πριν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις του Ιουνίου και πρέπει να βρίσκονται στο σπίτι τους στις αρχές Σεπτεμβρίου όταν ανοίγουν και πάλι τα σχολεία. Α.Α.: "Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένες, όμως, κατηγορίες ανθρώπων μπορούν να ταξιδεύουν και άλλες εποχές. Κι επειδή την ξέρουμε την Ελλάδα μας, η καλύτερη εποχή για να κάνει κανείς διακοπές είναι ο Σεπτέμβριος όταν έχουν περάσει οι μεγάλες ζέστες, έχουν πέσει οι πρώτες βροχές κι έχει καθαρίσει η ατμόσφαιρα και η θερμοκρασία είναι γύρω στους 30 βαθμούς αλλά το κλίμα είναι ξηρό κι έχει δροσιά. Θα πρέπει να καταλάβει κανείς πως όταν ένα ξενοδοχείο συνάπτει ένα συμβόλαιο που διαρκεί 6-7 μήνες είναι υποχρεωμένο να σεβαστεί αυτό το συμβόλαιο και να δώσει καλύτερες τιμές σε κάποιον που είναι διατεθειμένος να ταξιδέψει στο διάστημα μιας περιόδου εφτά μηνών. Κι είναι λογικό κάποιος που θέλει να ταξιδέψει μόνο στο διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου να μην μπορέσει να έχει εξίσου καλές τιμές".

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top