Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

1. Συνοπτικά συμπεράσματα της ερευνάς (Μάιος – Ιούνιος 2004)

30 Νοέμβριος -1, 00:00

1. Συνοπτικά συμπεράσματα της ερευνάς (Μάιος – Ιούνιος 2004)

Οι tour-operators επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή προορισμού των τουριστών. Σχεδόν ένας στους δύο τουρίστες απάντησε ότι είτε η μπροσούρα είτε η σύσταση του προσωπικού των ταξιδιωτικών γραφείων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να επιλέξουν την Ρόδο ως τόπο των διακοπών τους. Ταυτόχρονα, σχεδόν ένας στους τρεις, ανέφερε τη σύσταση των συγγενών και φίλων ως τον πλέον καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της Ρόδου.Οι μισοί από τους ερωτώμενους τουρίστες αναζητούν ένα συνδυασμό καλής τιμής και ποιότητας όταν επιλέγουν τον τόπο των διακοπών τους.

Ο καιρός και οι ωραίες παραλίες καθώς και η ηρεμία και η ξεκούραση αποτελούν τους δύο σημαντικότερους παράγοντες που έκαναν τους τουρίστες να επιλέξουν την Ρόδο ως τον τόπο των διακοπών τους. Αντίθετα η διασκέδαση και οι νυχτερινές επιλογές καθώς και η απόσταση από τον τόπο διαμονής τους έπαιξαν ουδέτερο ρόλο. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι περισσότεροι από ένας στους τέσσερις τουρίστες έκαναν κράτηση ως Last – minute (λιγότερο από 21 ημέρες πριν από την άφιξη τους στην Ρόδο). Σε κάποιες εθνικότητες, όπως στους Ιταλούς και στους πολίτες των πρώην Ανατολικών χωρών το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 50%. To Internet φαίνεται να αποκτά αυξημένο ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά των τουριστών: Περισσότεροι από τους μισούς τουρίστες χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι στην Ρόδο πριν από την κράτηση τους. Ταυτόχρονα, σχεδόν ένας στους πέντε τουρίστες έκανε κάποια on-line κράτηση για το ταξίδι τους στην Ρόδο μέσω του Internet. Περίπου ένας στους τέσσερις τουρίστες έχει ξαναέρθει στο νησί στο παρελθόν. Η μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών είναι κάτω από εννέα νύχτες (8,95) με τους Γερμανούς να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής από ότι οι `Αγγλοι. Χαρακτηριστικό είναι ότι περισσότεροι από έξι στους δέκα τουρίστες έχουν διάρκεια παραμονής έως και 7 νύχτες. Η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (9 στους 10) ήρθαν στην Ρόδο για διακοπές ενώ το μέσο μέγεθος της ταξιδιωτικής ομάδας ανέρχεται σε 3,4 άτομα. Τα ζευγάρια και οι οικογένειες αποτελούν την πλέον συνηθισμένη σύνθεση της ταξιδιωτικής ομάδας. Στην επιλογή του καταλύματος, καθοριστικό ρόλο παίζει ο tour-operator αφού έξι στους δέκα τουρίστες απάντησαν ότι επέλεξαν τη διαμονή τους είτε μέσω της μπροσούρας του tour-operator είτε μέσω σύστασης του προσωπικού του ταξιδιωτικού γραφείου. Επτά στους δέκα τουρίστες έμειναν σε ξενοδοχείο και οι υπόλοιποι σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, με εξαίρεση ένα πολύ μικρό ποσοστό (2%) που έμεινε σε σπίτια συγγενών και φίλων. Από όσους επέλεξαν το ξενοδοχείο, το ένα τρίτο έμεινε με συμφωνία ημιδιατροφής (half board), ενώ ένας στους τρεις έμεινε σε ξενοδοχείο all-inclusive. Η φιλική εξυπηρέτηση (service) και η καθαριότητα είναι τα δύο χαρακτηριστικά των καταλυμάτων τα οποία συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης από τους τουρίστες. Αντίθετα τον χαμηλότερο βαθμό ικανοποίησης σημείωσε η διασκέδαση εντός του ξενοδοχείου. Η συμπεριφορά και η φιλικότητα των ντόπιων, τα ιστορικά – φυσικά αξιοθέατα του νησιού και το αίσθημα ασφάλειας είναι τα χαρακτηριστικά του νησιού που συγκεντρώνουν βαθμό ικανοποίησης άνω του 80 (στην κλίμακα 0-100). Αντίθετα οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και τα δημόσια λεωφορεία έχουν το χαμηλότερο βαθμό ικανοποίησης. Δυο στους τρεις τουρίστες απάντησαν ότι έκαναν κάποια ψώνια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, ενώ οι 8 στους 10 απάντησαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον μία φορά την Μεσαιωνική Πόλη τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια παραμονής τους. Η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (οκτώ στους δέκα) χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού και ποτού στη Ρόδο φθηνότερες ή ίσες, σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής τους. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό ισχύει και για τις τιμές της νυχτερινής διασκέδασης. Ο μέσος τουρίστας δαπανά € 33,3 ανά ημέρα παραμονής του στο νησί, ενώ η μέση κατά κεφαλή δαπάνη (average) ανέρχεται σε € 43,1. Τα μεγέθη αυτά διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με τη συμφωνία διατροφής των τουριστών στο κατάλυμα τους.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top