Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

2. Αναλυτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων

30 Νοέμβριος -1, 00:00

2. Αναλυτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων

2.1 Δημογραφικά χαρακτηριστικά των τουριστών στην Ρόδο Εθνικότητα: Το δείγμα έχει σταθμισθεί με βάση την εθνικότητα και συνεπώς η κατανομή των εθνικοτήτων είναι ανάλογη των πραγματικών αφίξεων στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου. Πιο συγκεκριμένα, οι `Αγγλοι αποτελούν το 28,1%, οι Γερμανοί 20,3% και οι `Αλλες εθνικότητες το 51,6%. Ηλικία: Το 11% των τουριστών είναι κάτω των 24 ετών, 53% από 25 έως 44 ετών, 31% είναι από 45 έως 64 και 4% 65 και άνω.

Μορφωτικό Επίπεδο: Σχεδόν τέσσερις στους δέκα (44%) είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (κολέγιο, πανεπιστήμιο, μεταπτυχιακά). Επαγγελματική Κατάσταση: Το 73% είναι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης , το 13% εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης, 9% συνταξιούχοι και 5% άνεργοι. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στους Γερμανούς το ποσοστό των συνταξιούχων ανεβαίνει στο 14%. Οικογενειακό Εισόδημα για το έτος 2003: Το 8% των τουριστών διαθέτει εισόδημα κάτω των 15.000 €, 21% από 15.000 € έως 29.000 €, 32% από 30.000 € έως 49.000 €, 25% από 50.000 € έως 69.000 € και 15% διαθέτουν ετήσιο εισόδημα άνω των 70.000 €. 2.2 Αγοραστική Συμπεριφορά Κατά την επιλογή του τόπου των διακοπών του το 50% των ερωτώμενων απάντησαν ότι αναζητούν ένα συνδυασμό καλής τιμής και ποιότητας. Το 36% απάντησαν ότι αναζητούν υψηλή ποιότητα σε μία κατάλληλη τιμή. Οι τουρίστες ρωτήθηκαν πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξαν συγκεκριμένοι παράγοντες κατά την επιλογή της Ρόδου ως τόπο των διακοπών τους. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει την σημαντικότητα του κάθε παράγοντα:

Μέση

Σημαντικότητα

(κλίμακα 0-100)

ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΩΡΑΙΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ

84,4

ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ

83,2

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

75,6

ΦΥΣΙΚΕΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

71,2

ΤΙΜΗ

71,0

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ

70,8

ΤΟ ΝΗΣΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

55,3

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ & ΝΥΧΤΕΡΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

49,2

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΔΙΑΜΟΝΗΣ

48,1

Κλίμακα: 100 = αρκετά σημαντικό, 75 = σημαντικό, 50 = ούτε σημαντικό ούτε ασήμαντο,

25 = ασήμαντο 0 = εντελώς ασήμαντο.

Από τον παραπάνω πίνακα φαίνεται ότι ο καιρός και οι ωραίες παραλίες καθώς επίσης και η ηρεμία και η ξεκούραση παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Ρόδου ως τόπο διακοπών τους, ενώ αντίθετα η απόσταση της Ρόδου από τον τόπο διαμονής τους και οι επιλογές της νυχτερινής διασκέδασης φαίνεται ότι δεν είναι ούτε σημαντικά αλλά ούτε και ασήμαντα στην επιλογή της Ρόδου ως τόπος των διακοπών τους. Σημαντικές διαφορές στις απαντήσεις της παραπάνω ερώτησης έχουμε μεταξύ των Γερμανών και των `Αγγλων. Για παράδειγμα ο καιρός και οι ωραίες παραλίες είναι σημαντικότερος παράγοντας στους `Αγγλους από ότι στους Γερμανούς (80 σε σχέση με 85), οι επιλογές νυχτερινής διασκέδασης είναι σημαντικότερης στους `Αγγλους σε σχέση με τους Γερμανούς (56 σε σχέση με 38). Στην ερώτηση «Ποιος είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας για να επιλέξετε την Ρόδο», το 24% απάντησε η μπροσούρα του tour-operator (Χώρες Benelux 41%), 23% η σύσταση ταξιδιωτικού γραφείου (`Αγγλοι 18%), 30% η σύσταση από συγγενείς και φίλους (`Αγγλοι 35%, Ελβετοί & Αυστριακοί 40%) η διαφήμιση, τα άρθρα σε ΜΜΕ 15%, και άλλοι λόγοι στο 9%. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην ερώτηση «Πως κλείσατε το ταξίδι σας για την Ρόδο» το 15 % ανέφερε ότι έκλεισε μόνο την πτήση και αναζήτησαν την διαμονή από μόνοι τους ενώ αντίθετα το 85% αγόρασε το κλασσικό τουριστικό πακέτο που περιλαμβάνει την πτήση και την διαμονή. Όσο αφορά την ερώτηση «Πότε αποφασίσατε να επισκεφτείτε την Ρόδο» οι Γερμανοί απάντησαν ότι πήραν αυτοί την απόφαση κατά μέσο όρο 124 μέρες πριν, οι `Αγγλοι 111 μέρες και οι άλλες εθνικότητες 81 ημέρες πριν την άφιξη τους στο νησί. Αντίστοιχα στην ερώτηση «Πότε πραγματοποιήσατε την κράτηση για το ταξίδι σας στην Ρόδο» οι Γερμανοί απάντησαν κατά μέσο όρο 106 μέρες πριν, οι `Αγγλοι 100 μέρες πριν και οι υπόλοιπες εθνικότητες 73 ημέρες πριν την άφιξη τους στο νησί. Ομαδοποιώντας τις απαντήσεις της παραπάνω ερώτησης φαίνεται ότι 41% των τουριστών έκαναν την κράτηση τους σε λιγότερο από 1 μήνα πριν την άφιξη τους στο νησί της Ρόδου. Ομαδοποιώντας περαιτέρω τις απαντήσεις στην παραπάνω ερώτηση μπορούμε να πούμε ότι το 27% των τουριστών έκαναν κράτηση σαν Last minute (21 ημέρες ή λιγότερο πριν την άφιξη τους) και 17% σαν early birds (άνω των 165 ημερών πριν την άφιξη τους στο νησί). Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Ιταλών όπου κατά 51 % είναι Last minute και οι πρώην ανατολικές χώρες κατά 53%. Στην ερώτηση πως επέλεξαν το κατάλυμα της διαμονής τους, 45% ανέφεραν μέσω του προσπέκτους του Τουr-Operator, 17% μέσω σύστασης του προσωπικού του ταξιδιωτικού γραφείου, 14% μέσω Internet, 8% από σύσταση συγγενών και φίλων, ενώ ένα 7% ανέφερε ότι αγόρασε πακέτο διακοπών χωρίς να γνωρίζουν το ακριβές κατάλυμα της διαμονής του (unspecified offers). 2.3 Ο Ρόλος του Internet To 55% των τουριστών ανέφερε ότι χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι τους στην Ρόδο πριν από την κράτηση τους. Ανά εθνικότητα παρατηρείται ότι το 64% των Ιταλών και ισόποσο ποσοστό των Σκανδιναβών χρησιμοποίησαν τον Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι τους στην Ρόδο πριν την κράτηση τους. Από όσους έψαξαν πληροφορίες στο Internet, το 74% ανέφεραν ότι έψαξαν πληροφορίες γενικά για το νησί και τις δραστηριότητες, 43% για την διαθέσιμη διαμονή και 30% γα διαθέσιμη πτήση. Σχεδόν ένα στους πέντε τουρίστες (22%) ανέφερε ότι χρησιμοποίησε το Internet για να κάνει κάποια On-line κράτηση για το ταξίδι στην Ρόδο. Πρώτοι στην on-line κράτηση έρχονται οι Σκανδιναβοί με 36%. Από το σύνολο όσων έκαναν κάποια on-line κράτηση το 72% ανέφερε ότι αγόρασε όλο το πακέτο των διακοπών. 16% την πτήση, 9% το ξενοδοχείο, και 4% για ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. 2.4 Χαρακτηριστικά παραμονής στο νησί Το 27% των τουριστών ανέφεραν ότι έχουν επισκεφθεί την Ρόδο στο παρελθόν (repeaters). Το αντίστοιχο ποσοστό στους `Αγγλους ανεβαίνει στο 37%. Αξίζει να αναφερθεί η περίπτωση των Ιταλών τουριστών αυτής της χρονικής περιόδου (Μάιος και Ιούνιος) από τους οποίους μόνο το 5% απάντησε ότι έχουν ξαναέρθει στο νησί της Ρόδου. Η μέση διάρκεια παραμονής στο νησί είναι 8,95 νύχτες. Οι Γερμανοί δείχνουν μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής με 10,6 νύχτες, ακολουθούν οι `Αγγλοι με 9,5 νύχτες και οι άλλες εθνικότητες με 8 νύχτες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Ιταλών με 6 νύχτες και των Σκανδιναβών με 7,9 νύχτες. Αναλύοντας περαιτέρω τις απαντήσεις στην παραπάνω ερώτηση προκύπτει ότι 63% των τουριστών έχουν διάρκεια παραμονής έως και 7 ημέρες, 33% από 8 έως 14 ημέρες και μόνο 2% από 15 ημέρες και άνω. Μεταξύ εθνικοτήτων παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές αφού 66% των `Αγγλων είχαν διάρκεια παραμονής έως και 7 ημέρες (σε σχέση με 45% των Γερμανών) ενώ αντίθετα 51% των Γερμανών παρέμειναν 8 έως 14 νύχτες, σε σχέση με 33% των `Αγγλων. Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών (93%) ήρθαν στην Ρόδο για διακοπές, σε σχέση με 2,4% για συνέδριο ή ταξίδι κινήτρου, 3% για επαγγελματικούς λόγους και 2% για επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς. Το μέσο μέγεθος της ταξιδιωτικής ομάδας ανέρχεται σε 3,4 άτομα και ενδεικτικό είναι το 11% των Γερμανών ταξιδιωτών έχουν έρθει μόνοι τους (singles). Από αυτούς που ήρθαν με 2 ή περισσότερα άτομα, 41% αποτελείται από ζευγάρια, 38% οικογένειες (με αντίστοιχο ποσοστό των Σκανδιναβών να αγγίζει το 51%), 18% φίλους και συγγενείς και 3% συνάδελφοι ή συνεργάτες. Το 50% των πολιτών των πρώην ανατολικών χωρών ταξιδεύει ως ζευγάρια. Χαρακτηριστικό είναι ότι στους `Αγγλους υπερτερούν τα ζευγάρια έναντι των οικογενειών (49% σε σχέση με 41%) ενώ στους Γερμανούς ζευγάρια και οικογένειες μοιράζονται από 40%. Από το σύνολο των επισκεπτών του νησιού το 73% έμεινε σε ξενοδοχείο, το 25% σε διαμερίσματα και 2% σε σπίτια συγγενών και φίλων. Χαρακτηριστικό είναι ότι η πλειοψηφία των Γερμανών προτιμά το ξενοδοχείο (88%) και μόνο 9% τα διαμερίσματα. Αντίθετα το 39% των `Αγγλων προτίμησαν διαμερίσματα και το 60% ξενοδοχεία. Από τους τουρίστες που επέλεξαν να μείνουν σε ξενοδοχείο, 36% ήταν με συμφωνία ημιδιατροφής, 33% all inclusive, 14% μόνο με πρωινό. Στο σύνολο των τουριστών, (ανεξάρτητα αν έμειναν σε ξενοδοχείο ή σε διαμερίσματα) προκύπτει ότι 27% έμειναν σε ξενοδοχείο με συμφωνία ημιδιατροφής, 26% έμειναν σε apartments και 25% σε ξενοδοχεία all inclusive. Οι δύο στους τρεις τουρίστες του νησιού (75%) απάντησαν ότι έκαναν κάποια ψώνια κατά την διάρκεια παραμονής τους στο νησί ενώ αντίθετα ένας στους τρεις (25%) απάντησε ότι δεν πραγματοποίησε καμία αγορά στο νησί. Ταυτόχρονα 84% απάντησε ότι επισκέφθηκε την Μεσαιωνική Πόλη τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια της παραμονής του στο νησί της Ρόδου. Το σχετικό ποσοστό για τους Γερμανούς είναι 90% και για τους `Αγγλους, Ελβετούς και Αυστριακούς 74% . 2.5 Ικανοποίηση από τα καταλύματα Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών από το κατάλυμα τους, ανεξάρτητα αν έμειναν σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενα διαμερίσματα:

ΒΑΘΜΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

(στην κλίμακα 0 - 100)

ΦΙΛΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

86,3

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

84,4

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

83,6

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

80,6

ΑΞΙΑ ΧΡΗΜΑΤΩΝ

79,2

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΦΑΓΗΤΟΥ

77,7

ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ-ΕΠΙΠΛΩΣΗ

74,8

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ

70,5

Κλίμακα: 100 = αρκετά ικανοποιημένος,
75 =ικανοποιημένος, 50 = ούτε ικανοποιημένος ούτε δυσαρεστημένος, 25 = δυσαρεστημένος 0 = αρκετά δυσαρεστημένος.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν παρατηρούνται στατιστικά σημαντικές διαφορές στην ικανοποίηση μεταξύ τουριστών που έμειναν σε ξενοδοχεία και όσων έμειναν σε διαμερίσματα, με εξαίρεση την αξία χρημάτων (79 στα ξενοδοχεία και 81 στα διαμερίσματα) και στην συνολική ατμόσφαιρα (81 στα ξενοδοχεία και 78 στα διαμερίσματα). 2.6 Βαθμός ικανοποίησης και εντυπώσεις από το νησί Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών από το νησί της Ρόδου:

ΒΑΘΜΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

(στην κλίμακα 0 - 100)

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΦΙΛΙΚΟΤΗΤΑ ΝΤΟΠΙΩΝ

86,1

ΙΣΤΟΡΙΚΑ-ΦΥΣΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

83,0

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ

81,2

ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

80,1

ΠΑΡΑΛΙΕΣ

78,8

ΤΑΞΙ

78,6

ΣΧΕΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ-ΤΙΜΗΣ

75,5

ΑΓΟΡΕΣ

75,5

ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

75,2

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΝΗΣΙΟΥ

74,8

ΣΠΟΡ-ΑΝΑΨΥΧΗ

73,6

ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ

73,0

ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

67,1

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

58,3

Κλίμακα: 100 = αρκετά ικανοποιημένος,
75 =ικανοποιημένος, 50 = ούτε ικανοποιημένος ούτε δυσαρεστημένος, 25 = δυσαρεστημένος 0 = αρκετά δυσαρεστημένος.

Στατιστικά σημαντικές διαφορές παρατηρούνται στον βαθμό ικανοποίησης μεταξύ των `Αγγλων , Γερμανών και άλλων εθνικοτήτων. Τις τιμές του φαγητού και ποτού στην Ρόδο σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών χαρακτήρισε φθηνότερες το 36% των τουριστών (50% των `Αγγλων) 46 % τις χαρακτήρισε ίσες και 18% ακριβότερες (26% των Γερμανών και το 69% των ανατολικών ευρωπαίων). Τις τιμές τις νυχτερινής διασκέδασης στην Ρόδο σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής των τουριστών χαρακτήρισε φθηνότερες το 39% των τουριστών (49% των `Αγγλων), ίσες το 44% και ακριβότερες το 17% (27% χώρες Benelux και 67% για τις πρώην ανατολικές χώρες). Κρίνοντας με βάση την συνολική εμπειρία από την παραμονής τους στην Ρόδο, 37% των τουριστών τις χαρακτηρίζει ανώτερη από τις προσδοκίες του (44% των `Αγγλων), 58% ίση με τις προσδοκίες του και 6% κατώτερη των προσδοκιών του. 2.7 Εκτίμηση της κατά κεφαλήν δαπάνης Ο μέσος τουρίστας δαπανά €33,3 ανά ημέρα παραμονής του (οι Γερμανοί €21,4 και οι `Αγγλοι €35,7) ενώ η μέση κατά κεφαλή δαπάνη (average) ανέρχεται σε € 43,1. `Αξια αναφοράς είναι η περίπτωση των Σκανδιναβών όπου ο μέσος τουρίστας δαπανά €41,7. Η μέση ημερήσια κατά κεφαλή δαπάνη μεταβάλλεται ανάλογα με την συμφωνία διατροφής όπως παρουσιάζει ο επόμενος πίνακας:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑ

ΜΕΣΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΑ

ΚΕΦΑΛΗ ΔΑΠΑΝΗ

(Διάμεσος - Median )

(Μέσος όρος - Mean )

ΜΟΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ (Ξενοδοχείο)

€ 42,9

€ 57,6

ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΠΡΩΙΝΟ (Ξενοδοχείο)

€ 42,9

€ 54,0

ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ

€ 38,1

€ 47,0

ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (Ξενοδοχείο)

€ 36,4

€ 49,4

ΗΜΙΔΙΑΤΡΟΦΗ (Ξενοδοχείο)

€ 33,3

€ 44,1

ALL INCLUSIVE (Ξενοδοχείο)

€ 17,9

€ 27,5

ΣΥΝΟΛΟ (Ανεξάρτητα συμφωνίας διατροφής)

€ 33,3

€ 43,0

Ταυτόχρονα για ψώνια στο σύνολο της παραμονής του ο μέσος τουρίστας δαπανά 75 € και για νυχτερινή διασκέδαση 100 €.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top