Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Ποιος πραγματοποιεί την κατάταξη των ξενοδοχείων;

30 November -1, 00:00

Ποιος πραγματοποιεί την κατάταξη των ξενοδοχείων;

Από τη μελέτη των επίσημων συστημάτων κατάταξης ξενοδοχείων σε χώρες της Ευρώπης, προκύπτει ότι η κατάταξη ανατίθεται συνήθως σε έναν από τους εξής τρεις φορείς:

  • Κατάταξη από τον εκάστοτε δημόσιο οργανισμό τουρισμού, όπως συμβαίνει λ.χ. στην περίπτωση της Γαλλίας και της Αγγλίας
  • Κατάταξη από ξενοδοχειακές οργανώσεις ή επιμελητήρια (π.χ. Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία)
  • Κατάταξη από ειδικούς φορείς πιστοποίησης κατόπιν ανάθεσης από έναν εκ των δύο ανωτέρω φορέων (π.χ. Ιρλανδία, Ουαλία)
Επίσης υπάρχουν ανεπίσημες κατατάξεις ξενοδοχείων που χαίρουν μεγάλου κύρους στις εκάστοτε χώρες. Κυρίως πρόκειται για τις «αστεροποιήσεις» που γίνονται από εκδότες ταξιδιωτικών και ξενοδοχειακών οδηγών, από λέσχες αυτοκινητιστών καθώς και από tour operator. Στην Ελλάδα είχε αναλάβει ο EOT την εφαρμογή του παλιού συστήματος των τάξεων. Tο 2001 κρίθηκε από την τότε πολιτική ηγεσία ότι το νέο σύστημα δεν μπορούσε να υλοποιηθεί από τον EOT. Έτσι προτιμήθηκε η ανάθεση του έργου σε ειδικούς φορείς πιστοποίησης μέσω σχετικού διαγωνισμού. Μετά την απόφαση του EOT να διακόψει το διαγωνισμό, επελέγη το 2003 η χειρότερη δυνατή λύση, δηλ. η αυτοκατάταξη των μονάδων από τους ίδιους τους ξενοδόχους με σχετική υπεύθυνη δήλωση. Mε αυτήν την απόφαση ― σε συνδυασμό μάλιστα με την απουσία οποιουδήποτε ουσιαστικού ελέγχου έως το 2006 ― ακυρώθηκε η πεμπτουσία ενός συστήματος «αστεροποίησης», δηλ. η αντικειμενική πιστοποίηση εκάστοτε ξενοδοχείου από έναν ουδέτερο φορέα. H αυτοκατάταξη των ξενοδοχείων δημιουργεί, συγκεκριμένα, τα εξής προβλήματα:
  • Tο νέο σύστημα «αστεροποίησης» στερείται οποιασδήποτε αξιοπιστίας και μάλιστα προτού καν εφαρμοστεί στην πράξη. Δεν υπάρχει κάποιος φορέας με κύρος να πιστοποιήσει τις κατατάξεις που κάνουν οι ίδιοι οι ξενοδόχοι.
  • Tο νέο σύστημα «αστεροποίησης» είναι ευάλωτο στην κατάχρηση. Αρκούν λίγοι μόνο ξενοδόχοι, οι οποίοι πονηρά σκεπτόμενοι θα δηλώσουν ανώτερη κατηγορία, για να δημιουργηθεί καχυποψία στους καταναλωτές και να προκληθεί αρνητική δημοσιότητα.
  • Εκατοντάδες ξενοδόχοι σε όλη την Ελλάδα χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια τα αστέρια για την προβολή των μονάδων τους, αφού δεν υπήρχε κάποιο επίσημο σύστημα αστεριών να τους δεσμεύει. Σήμερα καλούνται αυτά τα ξενοδοχεία «τεσσάρων αστέρων» και «πέντε αστέρων» ― πολλά εξ αυτών ανήκουν στην πραγματικότητα σε κατώτερες κατηγορίες ― να αποσύρουν διαφημιστικά έντυπα, επιγραφές, πινακίδες και λοιπό υλικό αξίας χιλιάδων Ευρώ και να συμμορφωθούν με το νέο σύστημα. Πόσα θα το πράξουν τη στιγμή που δεν πρόκειται να ελεγχθούν για ενάμιση ακόμα χρόνο;
  • Tο σημαντικότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη οποιασδήποτε εκπαίδευσης και υποστήριξης των ξενοδόχων ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο αυτοκατάταξης. H πολιτεία φέρνει τους ξενοδόχους στη δύσκολη θέση να πιστοποιήσουν οι ίδιοι τις μονάδες τους βάσει ενός πολύπλοκου, δυσνόητου και προβληματικού σε αρκετά σημεία συστήματος κριτηρίων, τη στιγμή που δεν είναι αυτός ο ρόλος τους. Αναμένεται να γίνουν πολλά λάθη κατά την αυτοκατάταξη των μονάδων όχι από πρόθεση αλλά λόγω ελλιπούς προετοιμασίας και γνώσης του συστήματος κατάταξης, γεγονός που θα επιφέρει πρόστιμα.
Ζήτημα πρώτης προτεραιότητας είναι πλέον ο ορισμός του ανεξάρτητου φορέα ή φορέων που θα αναλάβουν την πιστοποίηση της «αστεροποίησης» των ελληνικών ξενοδοχείων. Mόνο η ύπαρξη φορέων με κύρος μπορεί να διασφαλίσει την επιτυχία του νέου συστήματος «αστεροποίησης» και την υπέρβαση των αρχικών προβλημάτων.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top