Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Πώς θα εφαρμοστεί η κατάταξη στην πράξη;

30 November -1, 00:00

Πώς θα εφαρμοστεί η κατάταξη στην πράξη;

Υπό τη χρονική πίεση των Ολυμπιακών Αγώνων ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες η «αστεροποίηση» μέσω της αυτοκατάταξης των ξενοδοχείων. Ωστόσο, από οργανωτικής άποψης δεν είναι έτοιμο το νέο σύστημα κατάταξης:

  • Oι ξενοδόχοι, οι οποίοι καλούνται να κατατάξουν οι ίδιοι τις μονάδες τους σε κατηγορίες, δεν έχουν ενημερωθεί για τη φιλοσοφία και για τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος. Δεν υπήρξε πρόβλεψη για την εκπαίδευση των ξενοδόχων, π.χ. μέσω σεμιναρίων στις πρωτεύουσες νομών καθώς και στα τουριστικά νησιά.
  • Υπάρχουν αρκετά κριτήρια αξιολόγησης των ξενοδοχείων που χρήζουν διευκρινίσεων. Είναι εμφανής η ανάγκη για ένα εγχειρίδιο, το οποίο θα διανεμηθεί στους ξενοδόχους αλλά και στο προσωπικό του EOT και των Περιφερειών, στο οποίο θα παρέχονται αναλυτικές οδηγίες για την εφαρμογή κάθε σημείου του νέου συστήματος κατάταξης.
  • Δεν υπάρχει η κατάλληλη μηχανογραφική υποστήριξη της κατάταξης των ξενοδοχείων. Αφενός πρέπει να δημιουργηθεί ηλεκτρονική βάση δεδομένων όπου θα καταχωρηθούν απευθείας όλα τα αξιολογηθέντα ξενοδοχεία (αντί για το σύνηθες χαρτοβασίλειο με χιλιάδες φακέλους). Αφετέρου μπορεί μέσω ειδικής ιστοσελίδας να διανεμηθεί το απαιτούμενο υλικό στους ξενοδόχους (π.χ. ηλεκτρονικές φόρμες με τα κριτήρια για κάθε τύπο ξενοδοχείου).
Από την ανάλυση πολυάριθμων ξένων συστημάτων κατάταξης ξενοδοχείων καθώς και με βάση την προσωπική μου εμπειρία στην «αστεροποίηση» ξενοδοχείων για λογαριασμό του διεθνούς οίκου Star Service, μπορούν να προσδιοριστούν οι ακόλουθες οργανωτικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή του νέου ελληνικού συστήματος:
  • Βελτίωση των κριτηρίων αξιολόγησης: Διευκρίνιση αμφίσημων σημείων και προσθήκη κριτηρίων με έμφαση στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Ένα σύγχρονο σύστημα «αστεροποίησης» πρέπει να επιβραβεύει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, τις καινοτομίες, το τοπικό χρώμα και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία των ξενοδοχείων .
  • Επιλογή και εκπαίδευση επιθεωρητών: Πρέπει να προσδιοριστούν τα προσόντα των ατόμων που θα αναλάβουν τον επιτόπιο έλεγχο των ξενοδοχειακών μονάδων καθώς και η απαιτούμενη εκπαίδευσή τους. Tο κύρος του νέου συστήματος θα εξαρτηθεί από το επίπεδο των επιθεωρητών που θα το εφαρμόσουν στην πράξη.
  • Κανόνες δεοντολογίας και ποιοτικός έλεγχος: Για να διασφαλιστεί η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος, πρέπει να προβλεφθούν οι ενδεδειγμένοι κανόνες συμπεριφοράς των επιθεωρητών καθώς και ο έλεγχός τους.
  • Μέσα αξιολόγησης ξενοδοχείων, όπως λ.χ. φόρμες επιθεωρήσεων, λογισμικό και εξοπλισμός.
  • Πρόβλεψη για επαναληπτικές αξιολογήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Επικοινωνιακή υποστήριξη: Απαιτείται ευρεία προβολή του νέου συστήματος και των προδιαγραφών κάθε κατηγορίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αποδέκτες των επικοινωνιακών ενεργειών είναι αφενός το ταξιδιωτικό κοινό και αφετέρου οι τουριστικοί επαγγελματίες. Επίσης θα πρέπει να επιβραβεύονται μέσω εκτενούς προβολής τα ξενοδοχεία υψηλού επιπέδου (σε όλες τις κατηγορίες) καθώς και οι μονάδες με καινοτόμα χαρακτηριστικά, ιδιαίτερη φυσιογνωμία και τοπικό χρώμα.
Tα παραπάνω σημεία συνθέτουν τις παραμέτρους ενός επιχειρησιακού σχεδίου, το οποίο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχή εισαγωγή του νέου συστήματος. H επιτυχία του συστήματος θα εξαρτηθεί, επιπλέον, από τη συμβολή του στην αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών της χώρας. Για αυτό απαιτείται η σε τακτά διαστήματα επαναξιολόγηση των κριτηρίων κατάταξης και η προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών καθώς και στις εξελίξεις του ξενοδοχειακού κλάδου παγκοσμίως. Tο νέο σύστημα πρέπει επίσης να ενταχθεί σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική ποιότητας για τον ελληνικό τουρισμό, ιδίως σε μια περίοδο κατά την οποία η Ελλάδα αδυνατεί να ανταγωνιστεί χώρες χαμηλού κόστους. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα από άλλες χώρες, όπου επετεύχθη η ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών χάρη σε ολοκληρωμένα προγράμματα ποιότητας.

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top