Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Β' Μέρος

30 November -1, 00:00

Β’ Μέρος
  • Οι Αγώνες δεν έφεραν θεσμικές αλλαγές στο Rent a Car
  • Μόλις 28 οι άδειες για limo service
  • Καμία πρόβλεψη για τον τρόπο κίνησης των rent a car στους Ολυμπιακούς
  • Δεν κινείται ούτε η αγορά των last minute κρατήσεων

Οι Αγώνες δεν έφεραν θεσμικές αλλαγές στο Rent a Car TravelDailyNews: Με την ευκαιρία των Αγώνων ο κλάδος κατάφερε να προωθήσει κάποια από τα θεσμικά θέματα που τον απασχολούν; Δημήτρης Μαγγιώρος: «Το παράπονό μας είναι ότι για άλλη μια φορά διαψεύστηκαν οι ελπίδες μας ότι η αλλαγή που έγινε σε κυβερνητικό επίπεδο θα οδηγούσε σε αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των επιχειρήσεων rent a car. Δυστυχώς χάθηκε για τον κλάδο μας η ευκαιρία των Ολυμπιακών ώστε να αναπτυχθούν καλύτερα προϊόντα και να προσφερθούν ποιοτικά αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Δεν έγινε τίποτα για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την απαγόρευση να μισθώνουμε αυτοκίνητα με οδηγό, κάτι που στο εξωτερικό επιτρέπεται και το οποίο δεν ανταγωνίζεται τα Ταξί. Επειδή ως γνωστόν τα Ταξί σε πηγαίνουν από το σημείο Α στο σημείο Β και τελειώνει η κούρσα. Στην περίπτωσή μας αναφερόμαστε σε μίσθωση του αυτοκινήτου». TDN: Επιτρέψτε μου, όμως, να πω ότι πολλά Ταξί λειτουργούν, ήδη, ως «ειδικού τύπου» και περιορισμένης μορφής rent a car αφού μισθώνονται επί ώρες ή και επί μέρες από συγκεκριμένους πελάτες. Αρα, κατά κάποιο τρόπο είστε ανταγωνιστές... Δ.Μ.: «Μπορώ να πω ότι αν τα Ταξί ξεπεράσουν τη διαδικασία που λεει ότι πηγαίνω από ένα συγκεκριμένο σημείο σε ένα άλλο και σε μια ορισμένη απόσταση 5-10 χλμ. Και φθάσουν να μισθώνουν τα αυτοκίνητά τους για 1, 2 ή και περισσότερες μέρες τότε...» TDN: Συνήθως το κάνουν για κάποιες ώρες... Δ.Μ.: «Εγώ αναφέρομαι σε ημέρες. Όταν έρχεται για παράδειγμα ένας τουρίστας και θέλει να πηγαίνει από το ένα μέρος στο άλλο και ζητά να έχει έναν οδηγό συνέχεια». Μόλις 28 οι άδειες για limo service TDN: Τέτοιες υπηρεσίες προσφέρουν νομίζω οι γνωστές «λιμουζίνες» της οδού Βουκουρεστίου. Δ.Μ.: «Αυτή όμως, η ειδική υπηρεσία (limo service) στην Ελλάδα αφορά μόλις 28 άδειες οι οποίες, μάλιστα, είναι και «κλειστές». Εγώ λοιπόν δεν αναφέρομαι σε μικρά αυτοκίνητα που θα προσφέρουν αυτή την υπηρεσία αλλά σε μεγάλα πολυτελή αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη επιτρέπεται, λειτουργούν όλα ανταγωνιστικά μεταξύ τους και κερδισμένος είναι, βέβαια, ο πελάτης». Καμία πρόβλεψη για τον τρόπο κίνησης των rent a car στους Ολυμπιακούς TDN: Τι άλλο δεν καταφέρατε να αλλάξει; Δ.Μ.: «Δεν επιτράπηκε να δοθούν άδειες για τη μίσθωση ελαφρών φορτηγών τύπου van τα οποία θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης που χρειάζεται να μεταφέρουν από σημείο σε σημείο συνεργεία με κάμερες, γεννήτριες και άλλο ειδικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια των Αγώνων. Αυτή την ανάγκη θα καλύψουν εκ των πραγμάτων τα μίνι μπας. Επιπλέον δεν έχει προβλέψει κανείς πως θα κινούνται και που θα παρκάρουν τα αυτοκίνητα rent a car κατά τη διάρκεια των Αγώνων. Δεν έχει διευκρινισθεί δηλαδή πως θα κινούνται αυτά τα αυτοκίνητα στις ζώνες ελεγχόμενης διέλευσης και στάθμευσης. Και σημειώστε ότι αρκετοί πελάτες μας που τα έχουν μισθώσει ανήκουν είτε στη ολυμπιακή οικογένεια είτε είναι στελέχη των μίντια». TDN: Θέσατε το θέμα στον «Αθήνα 2004»; Δ.Μ.: «Όταν ρωτήσαμε σχετικά στο αρμόδιο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και στην οργανωτική επιτροπή του «Αθήνα 2004» η απάντηση ήταν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της κίνησής τους και δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Έτσι, ξαφνικά όλα τα αυτοκίνητα που έχουν κρατηθεί για τους Ολυμπιακούς βρίσκονται στον αέρα αφού αποτελεί ερωτηματικό για το πως σκέπτονται να τα χρησιμοποιήσουν εντός της Αθήνας αυτοί που τα νοίκιασαν. Το τελευταίο είναι ένα θέμα που αφορά μόνο τη διάρκεια των Αγώνων αλλά απαιτεί άμεσα ρύθμιση αφού αλλιώς δεν θα μπορούμε να λειτουργήσουμε κατά τη διάρκεια των 45 ημερών πριν, κατά τη διάρκεια και λίγο μετά τους Αγώνες». TDN: Εσείς τι ζητήσατε από την Πολιτεία και τον «Αθήνα 2004»; Δ.Μ.: «Να υπάρξει μια διαδικασία κατά την οποία εμείς θα μπορούμε να δηλώνουμε τον οδηγό και το όχημα, τη διάρκεια της μίσθωσης, πιθανά την ιδιότητα του οδηγού ή το μέσο στο οποίο απασχολείται και με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την άδεια για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο και για έναν συγκεκριμένο οδηγό ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στις μετακινήσεις του στους τόπους διεξαγωγής των Αγώνων. Αυτό δεν έγινε». TDN: Ποιά πρακτικά προβλήματα θα δημιουργηθούν από αυτό; Δ.Μ.: «Το που θα κινούνται είναι ένα πρόβλημα. Ένα άλλο είναι το που θα παρκάρουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα. Αυτό που διαπιστώνω ότι ο κλάδος μας χάνει μια πελατεία και την ευκαιρία να κάνει έναν επιπλέον τζίρο. Κι αυτό γιατί είναι λογικό αυτοί οι πελάτες να στραφούν σε άλλες λύσεις. Μπορεί να πάρει Ταξί, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μπορεί να είναι ο,τιδήποτε. Το σίγουρο είναι ότι αν ένας πελάτης μας ζητήσει, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο για μια βδομάδα επειδή θέλει να παρακολουθήσει τους Αγώνες Κωπηλασίας και να κάνει ένα ρεπορτάζ γι’ αυτούς εμείς δεν μπορούμε να τον εξυπηρετήσουμε αφού δεν θα μπορεί να πλησιάσει το κωπηλατοδρόμιο με το αυτοκίνητο. Κι αν κάποιος του νοικιάσει αυτοκίνητο γι’ αυτό το λόγο, ουσιαστικά θα τον κοροϊδέψει αφού ο πελάτης δεν θα γνωρίζει ότι δεν μπορεί να πλησιάσει με το αυτοκίνητο στους τόπους διεξαγωγής των Αγώνων σε απόσταση μικρότερη των 2 χλμ.» TDN: Παρ’ όλα αυτά, δρομολογήθηκε η λύση κάποιων θεμάτων που σας αφορούν έτσι ώστε να ελπίζετε ότι θα επιλυθούν μετά τους Αγώνες; Δ.Μ.: «Όχι. Θα ξεκινήσουμε και πάλι από το σημείο στο οποίο βρισκόμασταν». TDN: Ουσιαστικά, δηλαδή, θα γίνει κάτι ανάλογο με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου που είχε διεξαχθεί στην Αθήνα όπου έγιναν κάποιες ρυθμίσεις για να καλυφθούν προσωρινά οι ανάγκες αλλά στην συνέχεια τα πάντα επανήλθαν σε ότι ίσχυε προηγουμένως. Δ.Μ.: «Και το παράδοξο είναι ότι το ίδιο το Κράτος μας δίνει άδεια για να του παραδώσουμε πολυτελή αυτοκίνητα με οδηγό όποτε χρειάζεται να καλύψει τέτοιες ανάγκες στις περιπτώσεις συνόδων κορυφής οπότε συγκεντρώνονται εδώ εκατοντάδες διεθνείς προσωπικότητες κι επίσημοι. Σε τέτοιες περιπτώσεις το Κράτος διαπιστώνει τις ανάγκες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια σημαντικών μεγάλων γεγονότων. Σήμερα μπορεί να είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, λίγο πριν, τα «Ποσειδώνεια» ή η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, μια Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε . Μπορεί, όμως, να είναι και ο απλός τουρίστας ο οποίος έχει χρησιμοποιήσει πολυτελή αυτοκίνητα με οδηγό σε όλη την Ευρώπη, φθάνει στην Αθήνα, βλέπει την επώνυμη αλυσίδα rent a car στο αεροδρόμιο και όταν πάει να ζητήσει αυτή την υπηρεσία είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε ότι «εδώ δεν γίνεται». Κι αυτό το ρεζιλίκι κρατάει χρόνια». Δεν κινείται ούτε η αγορά των last minute κρατήσεων TDN: Η φετινή τουριστική χρονιά είναι τόσο άσχημη όσο λέγεται; Δ.Μ.: «Δυστυχώς είναι. Προσωπικά διατηρούσα κάποια αισιοδοξία ότι τα πράγματα είναι καλύτερα στη λεγόμενη αγορά των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής (last minute booking) που συνηθίζονται στην Ευρώπη τα τελευταία δύο τρία χρόνια. Βρισκόμαστε, όμως, ήδη αρχές Αυγούστου και οι κρατήσεις δεν ανεβαίνουν. Δεν έρχονται κρατήσεις. Φαίνεται, τελικά, ότι ούτε η αγορά των last minute κρατήσεων θα λειτουργήσει και τα ξενοδοχεία στην περιφέρεια θα βρεθούν προ απροόπτου. Φαντάζομαι ότι στον κλάδο του rent a car συνολικά θα αγοραστούν λιγότερα αυτοκίνητα. Για τους ξενοδόχους, όμως, το πρόβλημα θα είναι μεγαλύτερο».

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top