Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Δ' Μέρος

30 Νοέμβριος -1, 00:00

Δ’ Μέρος
  • Για «ψιλικατζήδες» η σχέση με tour operators
  • Μια ιδιόμορφη αγορά...
  • Τελειώνουν οι προσφορές από τέλος Ιουλίου
  • Αλλού επιδοτείται το rent a car
  • Αίτημα για μείωση δασμών
  • Το rent a car στη Βουλγαρία

Για «ψιλικατζήδες» η σχέση με tour operators TravelDailyNews: Και global και local δηλαδή... Δημήτρης Μαγγιώρος: «Βέβαια. Το local είναι πια η μόνη λύση για τους «μεγάλους». Η διαχείριση των συμβολαίων έχει γίνει ακριβή με όλο αυτό το σύστημα των προμηθειών, των φθηνών τιμών, τη συνεχή πίεση για προσφορές εκ μέρους των tour operators και δεν μας αφήνουν το περιθώριο να πούμε ότι κερδίζουμε από τη συνεργασία μας με έναν μεγάλο tour operator. Μπορεί να απολαμβάνεις πολλές ημέρες ενοικίασης και αριθμό ενοικιάσεων αλλά στο τέλος της μέρας δεν χαίρεσαι κέρδη. Κι αυτό φαίνεται και στους ισολογισμούς του κλάδου. Αν κανείς δει τα μέρη όπου κινούνται οι μεγάλοι tour operators θα διαπιστώσει ότι τα αντίστοιχα rent a car που τους εξυπηρετούν δεν έχουν να επιδείξουν θετικά αποτελέσματα στους ισολογισμούς τους. Εμείς ως Hertz έχουμε επιλέξει συνειδητά να «αποτραβηχτούμε» από αυτή την αγορά. Δεν συνεργαζόμαστε με κανέναν από τους τέσσερις μεγάλους tour operators επειδή τα περιθώρια κέρδους που προέκυπταν για μας στα συμβόλαια που μας πρότεινα ήταν από μικρά έως αστεία». Μια ιδιόμορφη αγορά... TDN: Τα μικρότερα rent a car, όμως, δεν αποκλείεται να δεχθούν να συνεργασθούν ακόμα και με αυτούς τους όρους... Δ.Μ.: «Οι μικρότερες επιχειρήσεις αναγκαστικά θα κυνηγήσουν την αγορά των «περαστικών» σε τοπικό επίπεδο. Θα επιδιώξει να εξασφαλίσει πελατεία από τους τοπικούς ταξιδιωτικούς πράκτορες ή τα ξενοδοχεία. Και βέβαια θα προσφέρει τιμές που θα έχουν σχέση με τα αυτοκίνητα που θα διαθέτει. Και υπολογίστε ότι μιλάμε για πολλές χιλιάδες επιχειρήσεις rent a car και για μια αγορά όπου δεν είναι όλα ξεκάθαρα και τα «χέρια» δεν είναι πάντα καθαρά...» TDN: Δεν γνωρίζω, ειλικρινά, πόσα πράγματα είναι εντελώς «καθαρά» στον ελληνικό τουρισμό... Δ.Μ.: «Εγώ, όμως, μπορώ να πω για τον δικό μου κλάδο ότι το Κράτος θα πρέπει να επιδείξει συστηματικά -κι όχι αποσπασματικά- αυστηρότητα για να επιτύχει κάποιο αποτέλεσμα. Να μην κάνει, δηλαδή, αποσπασματικά κάποιους ελέγχους μια φορά το χρόνο και μόνο στις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου. Θα πρέπει να υπάρξει συστηματική παρακολούθηση και υπάρχουν τρόποι για να σταματήσει τον ανταγωνιστή μου ο οποίος πουλάει μεν φθηνά με 20 ευρώ αλλά δεν έχει να πληρώσει ούτε ΦΠΑ, δεν θα δηλώσει καν τα έσοδά του και, βέβαια, δεν αναφέρομαι καν στο προσωπικό που χρησιμοποιεί για να διαχειριστεί το στόλο του, αν είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ ή αν πληρώνει τις ασφαλιστικές εισφορές γι’ αυτούς. Αν δεν έχει να πληρώσει όλα αυτά, πολύ εύκολα μπορεί να πουλά 20-25 ευρώ την ημέρα ή και 15. Και βέβαια αν εξαπατά το Κράτος του δεν είναι παράλογο να υποθέσει κανείς ότι ανάλογα θα φερθεί και στην πελατεία του. Δεν θα τους δώσει δα και τη μεγαλύτερη σημασία. Αρα, παίρνεις πάντα αυτό που πληρώνεις». Τελειώνουν οι προσφορές από τέλος Ιουλίου TDN: Αυτό που περιγράφετε παραπέμπει σε κανονικό πόλεμο τιμών. Στην περιφέρεια, δηλαδή, πρέπει να γίνεται «σκοτωμός»... Δ.Μ.: «Όσο τα αυτοκίνητα ή μέρος αυτών παραμένουν ακίνητα, ναι, υπάρχει πόλεμος τιμών. Από το τέλος Ιουλίου, ωστόσο, που ανεβαίνουν οι κρατήσεις και το 90% του στόλου όλων των rent a car είναι μισθωμένα, οι τιμές θα ανέβουν φυσιολογικά και οι «ευκαιρίες» θα μειωθούν ή και θα εξαφανισθούν». TDN: Πόσο ανταγωνιστικοί είμαστε στο rent a car σε σχέση με τους γειτονικούς ανταγωνιστές μας; Οι ξένοι τουρίστες που επιλέγουν αυτούς τους προορισμούς νοικιάζουν αυτοκίνητο; Δ.Μ.: «Το αυτοκίνητο είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο στοιχείο των διακοπών. Όταν πηγαίνεις σε μια χώρα με αεροπλάνο ή πλοίο και πατήσεις τη γη θέλεις να κινηθείς. Αυτομάτως θα αναζητήσεις λύση. Ή θα είναι ένα Ταξί ή θα είναι ένα αυτοκίνητο. Στις χώρες αυτές δεν προσφέρουν κάτι διαφορετικό σε σχέση με ότι προσφέρουμε στην Ελλάδα». Αλλού επιδοτείται το rent a car TDN: Οι τιμές που προσφέρουν; Δ.Μ.: «Οι τιμές τους μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Σε έναν κατάλογο έβλεπα ότι ένα αυτοκίνητο κοστίζει φθηνότερα να το νοικιάσεις στη Φλόριδα απ’ ότι στην Ελλάδα. Βέβαια, θα πρέπει να ξέρει κανείς ότι στη Φλόριδα η σεζόν δεν είναι πέντε μήνες αλλά σχεδόν όλο το χρόνο. Υπάρχουν προορισμοί όπως η Β. Αφρική, οι Βαλεαρίδες ή η Μαγιόρκα που η σεζόν διαρκεί πρακτικά 10 μήνες. Όταν έχεις λοιπόν την ευκαιρία να αποσβέσεις το κόστος του αυτοκινήτου σε 10 μήνες τότε μοιράζεις το κόστος σε πιο πολλές μέρες, άρα μειώνεται το κόστος ενοικίασης ανά ημέρα. Εμείς στην Ελλάδα, δηλαδή, δεν είμαστε ακριβότεροι επειδή είμαστε «τυχοδιώκτες». Έχουμε την ατυχία η τουριστική μας περίοδος να διαρκεί πέντε μήνες ενώ το αυτοκίνητο το κρατάμε 8,9 έως και 12 ή 14 μήνες. Γι’ αυτό είμαστε πιο ακριβοί. Επιπλέον στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμα κάποιοι δασμοί, ιδιαίτερα στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Αυτό αυξάνει το κόστος του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το Κράτος δεν χάνει ευκαιρία να χαρατσώσει τα αυτοκίνητα όπου κι αν τα βρει είτε πρόκειται για ιδιωτικά είτε για ενοικιαζόμενα. Ενώ, δηλαδή, το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο πληρώνει τέλη κυκλοφορίας για να καλύψει το κόστος με το οποίο επιβαρύνει το περιβάλλον στο οποίο κινείται, το Κράτος επινόησε ένα επιπλέον αντισταθμιστικό τέλος 2% επί των εσόδων των rent a car. Κι ερωτώ, με τέλος 2%, με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, με ασφάλιστρα πολύ αυξημένα πως είναι δυνατόν να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε σχέση με την αντίστοιχη επιχείρηση rent a car τη Ισπανίας που δεν τα έχει όλα αυτά; Ξέρετε ότι στην Ισπανία επιδοτείται το rent a car από το Κράτος»; Αίτημα για μείωση δασμών TDN: Με ποιό τρόπο; Δ.Μ.: «Από τον δασμό ταξινόμησης πληρώνεται από τις επιχειρήσει μόνο το 50%. Εάν μάλιστα, στη συνέχεια το αυτοκίνητο εξαχθεί για μεταπώληση δεν καταβάλλεται καθόλου φόρος. Στον αναπτυξιακό νόμο που ετοιμάζεται ζητήσαμε από την κυβέρνηση να μας επιδοτήσει το κράτος τον δασμό. Το φόρο που το ίδιο ζητά. Κι αυτό επειδή το αυτοκίνητο είναι εργαλείο για μας. Ζητάμε, λοιπόν, να μας επιδοτήσουν μέρος του δασμού ώστε να μπορούμε να μεταπουλήσουμε στη συνέχεια τα αυτοκίνητα στο εξωτερικό ως μεταχειρισμένα. Σήμερα δεν μπορούμε να πουλήσουμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ιταλία γιατί τα ελληνικά μεταχειρισμένα είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα ιταλικά εξαιτίας των δασμών που ενσωματώνονται σ’ αυτά. Το ζητάμε αλλά το Κράτος κοιτάει για μια ακόμα φορά από την άλλη μεριά...» Το rent a car στη Βουλγαρία TDN: Έχετε εταιρία rent a car στη Βουλγαρία. Δώστε μας μια εικόνα για την αγορά του κλάδου σ’ αυτό τον ανερχόμενο τουριστικό προορισμό. Δ.Μ.: «Στο τουριστικό rent a car οι αριθμοί είναι ακόμα πολύ μικροί. Για να έχετε μια ιδέα, ο στόλος του rent a car σε όλη τη Βουλγαρία -συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών της Μαύρης Θάλασσας με τα πολλά ξενοδοχεία- δεν ξεπερνά τα 500 αυτοκίνητα. Αντίθετα, ιδιαίτερα δυναμικός είναι ο τομέας του operating leasing. Υπολογίστε ότι μόνο η Hertz στη Βουλγαρία έχει νοικιασμένα με μακροχρόνιες μισθώσεις 600 αυτοκίνητα. Το τουριστικό σκέλος, λοιπόν, είναι ακόμα αρκετά μικρό γι’ αυτό και αναφερόμαστε σε μεγάλες αυξήσεις. Όταν λέμε, δηλαδή, ότι η Βουλγαρία εμφανίζει αύξηση 30-40% αναφερόμαστε σε μικρούς αριθμούς κι όχι σε 10 εκατ. αφίξεις. Αυτό σημαίνει, όμως, ότι το 1 εκατ. τουρίστες γίνεται 1,4 εκατ. την επόμενη χρονιά και 1,9 εκατ. την αμέσως επόμενη». TDN: Αυτό, ίσως σημαίνει ότι η αγορά εκεί είναι πιο ορθολογική; Ότι δηλαδή προτιμώνται οι μακροχρόνιες μισθώσεις από τις απλές ενοικιάσεις; Δ.Μ.; «Όχι, δεν είναι αυτό. Αγορές όπως η Βουλγαρία είναι ακόμα «δύσκολες» τουριστικά. Η ποιότητα είναι ακόμα πολύ χαμηλή, οι τουρίστες που πηγαίνουν εκεί είναι ιδιαίτερα χαμηλού εισοδήματος-πρώην ανατολικογερμανοί, Ούγγροι, οι χαμηλού εισοδήματος Ρώσοι- και ακόμα οι τουρίστες είναι λίγο φοβισμένοι ακόμα. Κακά τα ψέματα τα πράγματα δεν είναι πολύ εύκολα ακόμα. Η εγκληματικότητα είναι αρκετά μεγάλη και η ποιότητα και ασφάλεια στους δρόμους είναι πολύ πιο δραματική από αυτό που μπορεί να φανταστεί κανείς. Όλα αυτά σε κρατάνε στο ξενοδοχείο σου. Γι’ αυτό και τα ξενοδοχεία εκεί πουλάνε «all inclusive». Πρόκειται για τεράστια συγκροτήματα κλεισμένα με ψηλούς τοίχους γύρω-γύρω. Απ’ έξω υπάρχει η γνωστή Βουλγαρία της φτώχειας αλλά μέσα από τους τοίχους το περιβάλλον είναι εντελώς διαφορετικό. Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς ότι το rent a car δεν είναι εύκολο να αναπτυχθεί εκεί γιατί οι τουρίστες δεν έχουν τη διάθεση να πάρουν το αυτοκίνητο για αν γυρίσουν και να γνωρίσουν τη χώρα. Φοβούνται ακόμα και είναι διστακτικοί. Αυτό, όμως, αλλάζει και αυτή θα είναι η δική τους δεκαετία».

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top