Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Γ' Μέρος

30 November -1, 00:00

Γ’ Μέρος
  • Προτεραιότητα η ύπαρξη στρατηγικού σχεδίου προβολής της Θεσ/νίκης
  • Ανταγωνιστές αλλά και υποψήφιοι "εταίροι" οι αναδυόμενες τουριστικές αγορές στα βόρεια σύνορα
  • Τουριστική "πύλη" των Βαλκανίων
  • Προτιμότερες οι επενδύσεις εντός Ελλάδος παρά στα Βαλκάνια
  • Υπάρχουν οι προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε προορισμό χειμερινού τουρισμού η Θεσσαλονίκη
  • Δεν αξιοποιήθηκε η Σύνοδος Κορυφής της Χαλκιδικής για προβολή
  • Σε κρίσιμο σταυροδρόμι το Γραφείο Συνεδριακού Τουρισμού της συμπρωτεύουσαςΑπαραίτητη η δημιουργία νέου μεγάλου συνεδριακού κέντρου

Προτεραιότητα η ύπαρξη στρατηγικού σχεδίου προβολής της Θεσ/νίκης TravelDailyNews: Η Αθήνα περιθωριοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια ως τουριστικός προορισμός για μια σειρά λόγους. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν προοπτικές να αναβαθμισθεί η Θεσσαλονίκη σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό για τον εισερχόμενο τουρισμό; Υπό ποίες προϋποθέσεις; Αριστοτέλης Θωμόπουλος: "Οι προϋποθέσεις περνούν μέσα από τα μεγάλα έργα που απαιτούνται να γίνουν για την πόλη και την περιοχή, αλλά και από την προβολή τους ως τουριστικού προορισμού, ικανού να προσφέρει καλής ποιότητας φιλοξενία. Θεωρώ πολύ σημαντική την εκπόνηση και εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου για την ολοκληρωμένη τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης διεθνώς και την καθιέρωσή της ενός τουριστικού προορισμού με συγκεκριμένη ταυτότητα (Brand name)". Ανταγωνιστές αλλά και υποψήφιοι "εταίροι" οι αναδυόμενες τουριστικές αγορές στα βόρεια σύνορα TDN: Στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας διαμορφώνεται ένα "τόξο" αναδυόμενων τουριστικών προορισμών όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Κροατία και δευτερευόντως τη Σερβία και την Αλβανία οι οποίες κινούνται με σημαντική υστέρηση. Θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο αποτελεί άμεσο κίνδυνο για τον τουρισμό της Β. Ελλάδας ή μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελός του; Αρ.Θ.: "Θα μπορούσε να γίνει και το ένα και το άλλο και αυτό εξαρτάται και από αυτούς και από εμάς. Θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κίνδυνο εφόσον εμείς, ως πολιτεία και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, δεν επενδύσουμε στο κεφάλαιο «τουρισμός», αλλά θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και προς όφελός μας εφόσον επενδύσουμε. Κανείς επισκέπτης αυτών των χωρών, αλλά και οι ίδιοι οι γείτονές μας δεν γυρνούν την πλάτη στη χώρα μας και βεβαίως στο πιο κοντινό προορισμό που είναι η Βόρειος Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη. Ίσα – ίσα εκτιμώ ότι αποτελούμε δημοφιλή προορισμό. Όμως δεν φτάνει αυτό, πρέπει να εργασθούμε ώστε αυτό να εκφρασθεί". Τουριστική "πύλη" των Βαλκανίων TDN: Αρκετοί θεωρούν ότι η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποτελέσει την κύρια τουριστική "πύλη" των Βαλκανίων. Θεωρείτε ότι υπάρχουν ρεαλιστικές προοπτικές για κάτι τέτοιο; Αρ.Θ.: "Βεβαίως. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί πύλη των Βαλκανίων σε όλα τα επίπεδα και στον τουρισμό. Ωστόσο, αυτό που την χαρακτηρίζει ιστορικά ή γεωγραφικά δεν επιφέρει από μόνο του εξελίξεις και αποτελέσματα. Χρειάζεται σχεδιασμός, χρειάζεται στρατηγική, χρειάζεται πολιτική βούληση και πράξη τόσο από την πολιτεία όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο που εμπλέκεται με τον τουρισμό, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εκείνες, οι οποίες θα καταστήσουν πραγματικά τη Θεσσαλονίκη ως την κύρια τουριστική πύλη των Βαλκανίων". Προτιμότερες οι επενδύσεις εντός Ελλάδος παρά στα Βαλκάνια TDN: Αναλυτές εκτιμούν ότι οι βορειοελλαδίτες τουριστικοί επιχειρηματίες δεν είναι όσο ευέλικτοι χρειάζεται ώστε να αξιοποιήσουν τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις γειτονικές χώρες ή να συνάψουν στρατηγικής σημασίας συμφωνίες με επιχειρήσεις των αναδυόμενων τουριστικών αγορών στα βόρεια σύνορα της χώρας. Πως κρίνετε αυτές τις απόψεις; Αρ.Θ.: "Η αλήθεια είναι ότι οι βορειοελλαδίτες επιχειρηματίες γενικότερα χαρακτηρίζονται από μία πιο συντηρητική και συγκρατημένη επιχειρηματική νοοτροπία. Παρά ταύτα πρώτο μέλημα των ελλήνων ξενοδοχειακών επιχειρηματιών είναι και θα πρέπει να συνεχίσει να είναι η ανάπτυξη και η επένδυση εντός Ελλάδος, διότι αυτό θα αυξήσει ακόμη περαιτέρω την τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας". Υπάρχουν οι προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε προορισμό χειμερινού τουρισμού η Θεσσαλονίκη TDN: Θεωρείτε εφικτή τη δημιουργία συνδυασμένων "πακέτων" τα οποία θα περιλαμβάνουν ελληνικούς και άλλους βαλκανικούς προορισμούς ενισχύοντας το ρόλο της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη τουριστική αγορά των Βαλκανίων; Αρ.Θ.: "θα είχε νόημα από μακρινούς προορισμούς. Δεν έχει νόημα για κοντινούς προορισμούς. Καταρχάς η Θεσσαλονίκη έχει ένα εκπληκτικό πλεονέκτημα αφού διαθέτει οκτώ χιονοδρομικά κέντρα κοντά της". Δεν αξιοποιήθηκε η Σύνοδος Κορυφής της Χαλκιδικής για προβολή TDN: Πέρυσι η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας χάρη στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε στο Πόρτο Καρράς. Αξιοποιήθηκε στη συνέχεια αυτή η δημοσιότητα ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω ο συνεδριακός τουρισμός στην πόλη; Αρ.Θ.: "Νομίζω πως όχι. Ωστόσο εμείς ως νέα διοίκηση της HELEXPO θα επενδύσουμε στο Συνεδριακό τουρισμό και θα έχουμε, πιστεύω, πολύ καλά αποτελέσματα. Η HELEXPO διαθέτει τη τεχνογνωσία για να επεκτείνει τις δραστηριότητες και σε αυτό το κομμάτι του τουρισμού και θα το κάνει, πιστεύω, με επιτυχία". Σε κρίσιμο σταυροδρόμι το Γραφείο Συνεδριακού Τουρισμού της συμπρωτεύουσας TDN: Το γραφείο συνεδριακού τουρισμού ήταν το πρώτο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Πως κρίνετε την πορεία του μέχρι σήμερα; Αρ.Θ.: "Πράγματι το TCVB ήταν το πρώτο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και πιστεύω πως η πρωτοβουλία αυτή της ΕΞΘ έκανε αίσθηση όταν ανακοινώθηκε. Είναι επίσης γεγονός ότι το TCVB διέγραψε έναν πρώτο κύκλο δραστηριότητος και ζωής του και κατάφερε να αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του. Θεωρώ όμως ότι δεν μπορεί να πετύχει τίποτα περισσότερο εάν δεν ανοίξει τις πόρτες του και σε άλλους κλάδους και φορείς πλην των ξενοδόχων, αλλά και εάν δεν αγκαλιαστεί εξίσου από τους άλλους φορείς και κλάδους αυτής της πόλης. Νομίζω πως το TCVB βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή και πως ήρθε η ώρα και ωρίμασαν οι συνθήκες να αποτελέσει μία κοιτίδα στην οποία θα εμπλακούν και θα δραστηριοποιηθούν όλοι οι σχετιζόμενοι με τον τουρισμό φορείς, δηλαδή σχεδόν όλοι οι φορείς αυτής της πόλης". Απαραίτητη η δημιουργία νέου μεγάλου συνεδριακού κέντρου TDN: Η πόλη διαθέτει κατά τη γνώμη σας επαρκείς υποδομές για την ανάληψη μεγάλων συνεδρίων που θα προκαλέσουν ευρεία διεθνή δημοσιότητα και θα γεμίσουν τα ξενοδοχεία της πόλης διευρύνοντας την τουριστική περίοδο; Αρ.Θ.: "Η Θεσσαλονίκη διαθέτει δύο σύγχρονα Συνεδριακά Κέντρα, το «Ν. Γερμανός» και το «Ι. Βελλίδης», της HELEXPO, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων, κυρίως, σε ξενοδοχεία εντός της πόλεως και της περιοχής. Σαφέστατα θα μπορούσαμε να επενδύσουμε περισσότερο στο Συνεδριακό Τουρισμό, κάτι που, όπως προανέφερα, είναι μέσα στις προθέσεις και τους στόχους της νέας διοίκησης της HELEXPO. Θεωρώ απαραίτητη τη δημιουργία ενός νέου Συνεδριακού Κέντρου χωρητικότητας 3000-3500 θέσεων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στη Θεσσαλονίκη να αναλαμβάνει και άλλα συνέδρια τα οποία σήμερα χάνει".

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top