Ροή Ειδήσεων:

Smalled text size Larger text size

Β’ Μέρος

30 November -1, 00:00

Β’ Μέρος
  • Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο
  • Island hopping από...αέρος
  • Βάσεις σε όλη την Ελλάδα
  • Στο λιμάνι του Πειραιά
  • Επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ μέχρι την άνοιξη

Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο TravelDailyNews: Τι αφορά; Μιχαήλ Πατέλλης: "Πρόκειται για έναν κανονισμό που συνέταξε το ΥΕΝ και αναφέρει τους όρους βάσει των οποίων εμείς θα μπορούμε να πάμε σε μια περιοχή. Τι θα πρέπει να κάνουμε, δηλαδή, για να διασφαλίζεται η ασφάλεια του λιμανιού όπου θα προσθαλασσωνόμαστε, η ασφάλεια των επιβατών αλλά και του υδροπλάνου. Ο κανονισμός αυτός λήγει στα τέλη Νοεμβρίου και ετοιμαζόμαστε να τον ανανεώσουμε ώστε να καλύπτει ολόκληρη την Ελλάδα. Έχει συσταθεί, μάλιστα, μια επιτροπή η οποία αξιοποιεί την εμπειρία μας από το πρώτο δοκιμαστικό διάστημα λειτουργίας ώστε ο νέος κανονισμός που θα εκδοθεί να καλύπτει όλο τον ελλαδικό χώρο και να είναι μόνιμος". TDN: Σε ποιά φάση βρίσκεται η εταιρία σήμερα; Μ.Π.: "Η εταιρία έχει δημιουργήσει μια κυρίως βάση στην Κέρκυρα όπου υπάρχουν δύο υδροπλάνα" TDN: Του ιδίου τύπου; Μ.Π.: "Πάντα του ίδιου τύπου. Αυτά που έχουν έρθει, όμως, είναι τα μεγαλύτερα ενώ δεν αποκλείεται να φέρουμε και μικρότερα. Όσο θα γίνονται πιο γνωστά τα υδροπλάνα και θα αυξάνει η ζήτηση πιστεύουμε ότι θα είναι καλύτερο για μας να διαθέτουμε περισσότερα και μικρότερα αεροπλάνα ώστε να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε πιο εύκολα στις συνθήκες του ελληνικού περιβάλλοντος όπου κυριαρχούν τα πολλά μικρά νησιά". Island hopping από...αέρος TDN: Που εκτελείτε δρομολόγια αυτή τη στιγμή; Μ.Π.: "Αυτή τη στιγμή πετάμε από Κέρκυρα για Παξούς με εισιτήριο 30-33 ευρώ και Λευκάδα με 55 ευρώ. Παράλληλα θα ανοίξουμε τη γραμμή Κέρκυρα-Κεφαλονιά και Κέρκυρα-λίμνη Ιωαννίνων. Πιστεύουμε ότι θα είναι κάτι διαφορετικό αφού θα συνδέει την πόλη με τα νησιά του Ιονίου σε πολύ λίγο χρόνο. Έτσι, ένας tour operator θα μπορούσε να πηγαίνει το πρωί τουρίστες στα Ιωάννινα και να τους επιστρέφει στην Κέρκυρα το βράδυ. Εμπλουτίζονται, δηλαδή, οι διακοπές κάποιου που έρχεται στην Ελλάδα. Η Ελλάδα χρειάζεται να αναβαθμίσει τους τρόπους που προσφέρει ψυχαγωγία σε όσους την επισκέπτονται. Ωραίος ο ήλιος και η θάλασσα αλλά χρειάζεται και κάτι περισσότερο και αυτό θα φέρει περισσότερα έσοδα για όλους". TDN: Πείτε μας για τη διάρκεια των πτήσεων. Μ.Π.: "Στα Γιάννινα η πτήση θα διαρκεί 15 λεπτά, για Παξούς 8 λ., για Λευκάδα 22 λ. και για Κεφαλονιά 35 λ. Θα ακολουθήσει η έναρξη δρομολογίων για Πάτρα και Ζάκυνθο". TDN: Μάλλον γρήγορη η ανάπτυξη της εταιρίας... Μ.Π.: "Πράγματι. Μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε κυρίως με το να προετοιμάσουμε την επέκταση. Έτσι, πιστεύουμε ότι θα έχουμε αρκετή δουλειά στα νησιά του Ιονίου κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων". Βάσεις σε όλη την Ελλάδα TDN: Τι προβλέπει το συνολικό πλάνο επέκτασης της εταιρίας; Μ.Π.: "Το πενταετές πλάνο της εταιρίας περιλαμβάνει τη δημιουργία συνολικά επτά κύριων βάσεων (hubs: σε Κέρκυρα, Πάτρα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Κυκλάδες (πιθανότατα στην Ίο), στο Ηράκλειο και στο ανατολικό Αιγαίο (Κάλυμνο). Μέχρι το Δεκέμβριο υπολογίζουμε ότι θα πετάμε από Κέρκυρα προς Γιάννενα, Παξούς, Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο και Πάτρα. Μέχρι τότε, δηλαδή εκτιμάμε ότι θα έχουμε δημιουργήσει τις δύο από τις επτά κύριες βάσεις σε Κέρκυρα και Πάτρα και θα έχουμε εγκαταστήσει ένα πλέγμα δρομολογίων στα νησιά του Ιονίου". TDN: Αυτή η πρώτη φάση του επενδυτικού σας σχεδίου θα στηριχθεί στα δύο πρώτα υδροπλάνα; Μ.Π.: "Πιστεύουμε ότι σε πρώτη φάση επαρκούν καθώς θα επιδιώξουμε να πετάμε με τη μέγιστη δυνατή πληρότητα". Στο λιμάνι του Πειραιά TDN: Τι άλλο προβλέπει το σχέδιο; Μ.Π.: "Ίσως καταφέρουμε μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουμε δημιουργήσει βάση και στον Πειραιά. Ζητήσαμε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να εξετάσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε βάση στο Φαληρικό Δέλτα. Επειδή εκεί η κατάσταση είναι κάπως μπερδεμένη μας αντιπρότεινε να πάμε στο λιμάνι του Πειραιά. Θα εξετάσουμε, λοιπόν, αν μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα τμήμα στο λιμάνι του Πειραιά ώστε να προσθαλασσωνόμαστε είτε λίγο έξω από το λιμάνι είτε αμέσως μετά την είσοδό του. Αλλωστε δεν χρειαζόμαστε παρά 70-100 μ. για να προσθαλασσωθούμε. Ο πιθανός χώρος που θα μας διατεθεί βρίσκεται κοντά στην προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων. Αν γινόταν κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ καλό για μας αφού υπάρχει, ήδη, τεράστια ζήτηση από νησιά όπως η Ίος ή η Κάλυμνος που δεν έχουν αεροδρόμιο. Η Κάλυμνος για παράδειγμα, έχει 17.000 κατοίκους, δεν διαθέτει αεροδρόμιο και εξυπηρετείται από τρία πλοία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην Ίο. Αν δημιουργήσουμε βάση στην περιοχή της Αθήνας (Πειραιά) θα μπορούσαμε άμεσα να ξεκινήσουμε και δρομολόγια Αθήνα-Πάτρα. TDN: Σε ποιό κοινό θα απευθυνόταν μια γραμμή Αθήνας-Πάτρας; Μ.Π.: "Με το αυτοκίνητο χρειάζεται σήμερα κάποιος περίπου 2,5 ώρες γι' αυτή τη διαδρομή. Με το υδροπλάνο το ταξίδι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά και η απλή μετάβαση θα κοστίζει περίπου 60 ευρώ. Θα είναι μια λύση για όσους θέλουν να πάνε τώρα στην Πάτρα και να επιστρέψουν αυθημερόν, αποφεύγοντας το πολύωρο ταξίδι. Είναι μια διαδρομή που κάνουν συχνά πολλοί ταξιδιώτες και πολλά θα εξαρτηθούν από τη συχνότητα των δρομολογίων που θα μπορούμε να προσφέρουμε. Στον Καναδά η εταιρία HarborAir κόβει πάρα πολλά εισιτήρια επειδή έχει δρομολόγια ανά μισή ώρα". TDN: Πότε προγραμματίζετε να δημιουργήσετε τις βάσεις σας στην Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και το Αιγαίο; Μ.Π.: "Θέλω να πιστεύω ότι μέχρι τον Απρίλιο μπορούν να είναι έτοιμες αυτές οι βάσεις". Επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ μέχρι την άνοιξη TDN: Ποιό είναι το συνολικό ύψος της επένδυσης που θα υλοποιήσετε στην Ελλάδα; Μ.Π.: "Χρειάζονται αρκετά πράγματα που πρέπει να δημιουργηθούν για να αναπτυχθεί το δίκτυό μας. Θα χρησιμοποιήσουμε, ωστόσο, τον τρόπο που εφαρμόζεται και στον Καναδά που περιλαμβάνει λυόμενες κατασκευές. Έτσι, αμέσως μόλις φθάνουμε σε συμφωνία με τους τοπικούς φορείς μιας περιοχής έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε αμέσως βάση την οποία θα μπορούμε να αποσυναρμολογούμε σε δύο μέρες και να φεύγουμε αν χρειαστεί. Η πρώτη φάση ανάπτυξης της AirSea Lines κατά την οποία θα δημιουργηθούν μόνο οι κύριες βάσεις θα απορροφήσει περίπου 5 εκατ. ευρώ για τις απαραίτητες υποδομές. Τα υδροπλάνα κοστίζουν 1,5 εκατ. ευρώ το καθένα ενώ μπορούν να αποκτηθούν και με leasing. Θα εξαρτηθεί από την τιμή που θα τα βρούμε στην αγορά. Μέχρι τον Απρίλιο υπολογίζουμε ότι θα χρειαστεί να επενδυθούν 15 εκατ. ευρώ ώστε να δημιουργηθεί το αρχικό δίκτυο με τις επτά κύριες βάσεις και το στόλο των επτά υδροπλάνων που θα χρειαστούμε αρχικά. Στην πλήρη ανάπτυξη του σχεδίου υπολογίζουμε ότι ο στόλος μας θα αποτελείται από 30 υδροπλάνα".

Share |
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top