Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΝέες δομές τουρισμού για τον έλεγχο και πιστοποίηση της ποιότητας και το τουριστικό marketing

Νέες δομές τουρισμού για τον έλεγχο και πιστοποίηση της ποιότητας και το τουριστικό marketing

Σε μια σειρά από θέματα που συζητήθηκαν κατά την συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού και αφορούν σε προτάσεις θεσμικών αλλαγών, αναγκαίες για να προχωρήσει πιο αποτελεσματικά η πολιτική τουρισμού αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Α. Τσοχατζόπουλος

Σε μια σειρά από θέματα που συζητήθηκαν κατά την συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού και αφορούν σε προτάσεις θεσμικών αλλαγών<...>, αναγκαίες για να προχωρήσει πιο αποτελεσματικά η πολιτική τουρισμού αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Α. Τσοχατζόπουλος. Πέραν της αναδιάρθρωσης που προτείνεται για το Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού και την δημιουργία του Τουριστικού Επιμελητηρίου – που καθώς φαίνεται προχώρα παρά τις δυσκολίες – δύο σημαντικές πρωτοβουλίες αυτή για την δημιουργία ενός φορέα πιστοποίησης και ελέγχου ποιότητας των τουριστικών επιχειρήσεων και της εταιρίας marketing θα συμβάλουν στην αλλαγή του υφιστάμενου σκηνικού στο χώρο των τουριστικών δομών. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις αλλαγές στο ΕΣΤ και το θέμα του Τουριστικού Επιμελητηρίου παρουσιάζονται αναλυτικά σε σχετικά άρθρα σήμερα.

Φορείς πιστοποίησης και ελέγχου ποιότητας

Προχωρά η δημιουργία ενός φορέα πιστοποίησης των κριτηρίων που προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα, για κατάταξη όλων των ξενοδοχειακών μονάδων το επόμενο διάστημα στο σύστημα των αστεριών. Στο φορέα αυτό θα συμμετέχουν ο ΕΟΤ, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και το Τεχνικό Επιμελητήριο ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχει συνεργασία και με τον ΕΛΟΤ. Τελικός στόχος είναι η διαμόρφωση ενός φορέα πιστοποίησης με ευρύτερη υπευθυνότητα από τα αστέρια αλλά που θα αφορά αποκλειστικά στο χώρο της τουριστικής αγοράς, όπου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων τα εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες. Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται η κατάθεση των απόψεων των φορέων επί του θέματος.

Ο κ. Τσοχατζόπουλος αναφέρθηκε επίσης συγκεκριμένα στο θέμα της εφαρμογής του συστήματος κατηγοριοποίησης με βάση τα Αστέρια για το οποίο σημείωσε την ελπίδα ότι θα προχωρήσει γρήγορα παρά το γεγονός ότι προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο της περιορισμένης και πειραματικής εφαρμογής του.

Επίσης συζητήθηκε το θέμα δημιουργίας ενός νέου φορέα Επιθεωρητών και Ελέγχου. Σημειώνεται ότι σήμερα υπάρχει το Σώμα Επιθεωρητών του ΕΟΤ, που ασχολείται με συγκεκριμένες δραστηριότητες και λειτουργεί αλλά εκείνο το οποίο διαπιστώθηκε είναι η ανάγκη διαμόρφωσης ενός Σώματος ελέγχου ποιοτικού, ανεξάρτητα της θεσμικής επιβεβαίωσης. Ένα θέμα ποιοτικού ελέγχου όσον αφορά τη λειτουργία των επιχειρήσεων και την ποιότητα των υπηρεσιών.

“Είναι ένα θέμα που του δίνουμε πρώτη προτεραιότητα. Ο έλεγχος της ποιοτικής βελτίωσης σε ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής του τουριστικού προϊόντος είναι κρίσιμο θέμα. Το αναγορεύουμε σε πρώτης σημασίας προτεραιότητας και προς αυτή την κατεύθυνση γρήγορα θα στείλουμε προτάσεις στους φορείς, για να έχουμε τις απόψεις τους, ώστε να καταλήξουμε στη τελική μορφή του φορέα, που θ` αναλάβει αυτή τη δραστηριότητα.” σημείωσε ο υπουργός.

Εταιρία Marketing

Εξετάζεται, επίσης, η δυνατότητα δημιουργίας Εταιρίας Marketing, η οποία θα αναλαμβάνει την σχεδίαση και υλοποίηση Περιφερειακών Προγραμμάτων Προβολής και Διαφήμισης. Η εταιρία προτείνεται να συσταθεί σε κεντρικό επίπεδο με μετόχους τον ΕΟΤ και λοιπούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

“Η δημιουργία της εταιρείας Marketing, είναι μία πολύ σημαντική υπόθεση όχι μόνο για το Δημόσιο τομέα του Τουρισμού, αλλά και για τον Ιδιωτικό και για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξουν άμεσα προτάσεις από τον Ιδιωτικό τομέα για το πως μπορεί να υλοποιηθεί η συνεργασία των δύο μερών με τη δημιουργία μίας τέτοιας εταιρείας.” σημειώνεται στο κείμενο του ΥΠΑΝ που διανεμήθηκε στους συμμετέχοντας στο ΕΣΤ.

Υπενθυμίζουμε ότι η βάση των σχετικών προβλημάτων και προβληματισμών του ιδιωτικού τομέα αφορούν στο ποιος θα έχει το τελικό λόγο στις αποφάσεις και όχι στο εάν θα υπάρξει οικονομική συνεισφορά, αφού διάχυτη είναι η αμφιβολία για την αποτελεσματικότητα της μέχρι τώρα κρατικής πολιτικής για την προβολή και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024