Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
ΙΝΑΔΕ: Ινστιτούτο Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας

Χάσμα χωρίζει την Ελλάδα από ανταγωνιστικές χώρες σε θέματα υποδομών και οργανωμένων τουριστικών μονάδων

Σπύρος Ζούγρης - 13 Φεβρουάριος 2003, 00:00

Σε οδυνηρή σύγκριση που έκανε ο κ. Κώστας Ζαϊμης, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας (ΙΝΑΔΕ) κατά την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου με θέμα “Τουριστική προβολή<...>

και ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα - Προοπτικές νομού Μεσσηνίας” της Ελλάδας με ανταγωνιστικές χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία κλπ σε θέματα υποδομών και οργανωμένων τουριστικών μονάδων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μεγάλο χάσμα χωρίζει αυτές τις χώρες από την Ελλάδα.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από την  η iForce Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας (ΙΝΑΔΕ) και σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας, στην Καλαμάτα.

Επίσης, ο κ. Ζαϊμης τόνισε ότι “πρέπει να καταβληθεί σοβαρή και συνεχής προσπάθεια ώστε ο τουρισμός στη Δ. Ελλάδα και ειδικότερα τη Μεσσηνία να αναπτυχθεί υγιώς και με σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά”. Πρότεινε δε την εκ νέου ενδυνάμωση των προσπαθειών πάντα με την συνεργασία ιδιωτικού τομέα, τοπικής αυτοδιοίκησης και Πολιτείας ώστε να βγει από την τουριστική απομόνωση και υποβάθμιση ο νομός και η δυτική Ελλάδα, όπως και τη δημιουργία διεθνούς συνεδρίου για την δυτική Ελλάδα πριν από τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 με σκοπό την ανάδειξη της περιοχής.

Ο νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος έκανε μια σφαιρική τοποθέτηση στα θέματα της ανάπτυξης της Μεσσηνίας και αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε θέματα υποδομών και χαρακτήρισε απαράδεκτη την κατάσταση αποκλεισμού της Μεσσηνίας (κλείσιμο δρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας, με άγνωστο ορίζοντα αποκατάστασης) στην ομιλία του. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι η Μεσσηνία βρίσκεται σε κατάσταση εγκατάλειψης από την Πολιτεία και έφερε σαν παράδειγμα τα πανέμορφα κάστρα της Μεθώνης-Κορώνης κλπ που δεν συντηρούνται σωστά ή και καθόλου με αποτέλεσμα να καταστρέφονται με την πάροδο του χρόνου. Ζήτησε επίσης, την στενή συνεργασία με τους νέους εκλεγμένους Δημάρχους και την εγρήγορσή τους.

Ο γενικός διευθυντής του ΕΟΤ και της Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης Κώστας Κατσιγιάννης αναφέρθηκε στα προγράμματα χρηματοδότησης που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιηθεί (από το πρόγραμμα ΕΠΑΝ συνολικού προϋπολογισμού 358.700.000 ευρώ, από τον Ν 2601/98 το 2001 ιδρύσεις - επεκτάσεις εκσυγχρονισμοί σε υψηλής κατηγορίας καταλύματα επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 121.976.070 ευρώ, ενισχύσεις-επιχορηγήσεις 32.297.725 ευρώ, από τα ΕΤΑ με παραχώρηση ως ιδιωτικές επενδύσεις σε υψηλές κατηγορίες ξενοδοχεία (Ξενία) και ειδικές υποδομές (Λαγονήσι, Σούνιο, Κυλλήνη, Ναύπλιο) ύψους 250.000.000 ευρώ). Επίσης αναφέρθηκε και στις γενικότερες πολιτικές που εφαρμόζει το Υπουργείο Ανάπτυξης με τη συνεργασία του ιδιωτικού Τομέα.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα θετικά βήματα που έγιναν από την Πολιτεία και βέβαια δεν έκρυψε το γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα π.χ. Η τουριστική Ελλάδα παρά την συνεχή αύξηση της τελευταίας δεκαετίας συναντά την ύφεση με σημάδια κόπωσης και προβλήματα ποιότητας στο βασικό της προϊόν καθώς και υψηλή εποχικότητα. Στη νέα τουριστική εποχή που εισερχόμαστε (και λόγω των γεγονότων της 11ης Σεπτεμβρίου, της οικονομικής ύφεσης και ενδεχομένων νέων εξωγενών γεγονότων) ο ανταγωνισμός εντείνεται στην λεκάνη της Μεσογείου ιδιαίτερα από τις εξωκοινοτικές χώρες (Climbing towards Recovery). Τόνισε ότι ο ΕΟΤ προσπαθεί να κάνει μια γενικότερη προβολή της Ελλάδας και δεν είναι εύκολο θέμα, η κατά τόπους προβολή στο εξωτερικό των νομών, αλλά βεβαίως το τοπικό γραφείο ΕΟΤ πράττει τα μέγιστα των δυνατοτήτων του.

Ο Παναγιώτης Κουτσίκος, γενικός γραμματέας του ΕΒΕΑ αναφέρθηκε κυρίως σε προβλήματα της γενικότερης οικονομίας που δεν υποβοηθούν την οικονομική ανάπτυξη και δυναμιτίζουν ακόμη και τον κλάδο του τουρισμού. Συγκεκριμένα τόνισε ότι τόσο η υψηλή φορολογία, το απαράδεκτα υψηλό ποσοστό ασφαλιστικής εισφοράς (37-52% επιβάρυνση στις επιχειρήσεις στην χώρα μας, 17% μ.όρος Ε.Ε. και 1% στην Ιρλανδία και μάλιστα επί των εργαζομένων!!!) σε συνδυασμό με την πρακτική ανυπαρξία κινήτρων εμποδίζουν την τουριστική ανάπτυξη. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι με αυτά τα οικονομικά δεδομένα καμία παραγωγική διαδικασία δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα σήμερα και τα επόμενα δέκα χρόνια!

Στην ομιλία του ο κ. Σταύρος Κυριακούλης πρόεδρος του Ομίλου Εταιρειών Κυριακούλης αναφέρθηκε σε θέματα θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής. Η εταιρεία του έχει ήδη επενδύσει (600.000 ευρώ) στη μαρίνα της Καλαμάτας. Η μαρίνα σήμερα διαθέτει 255 θέσεις ελλιμενισμού και 130 θέσεις εναπόθεσης σκαφών στη ξηρά, ενώ κατατάσσεται 8η από πλευράς χωρητικότητας στην Ελλάδα. Τόνισε ότι εδώ και σαράντα χρόνια υπάρχει άνοδος τζίρου (περίπου 8-10% ετησίως) αλλά δυστυχώς είναι πολύ μικρό ποσοστό στον συνολικό ποσοστό τουρισμού της Ελλάδας (0,6-0,8%). Πάντως θεωρεί ότι παρόλο υπάρχει ένταση στην περιοχή λόγω γενικότερων οικονομο-πολιτικών συνθηκών ο θαλάσσιος τουρισμός και συγκεκριμένα τα μικρά και μεσαία σκάφη αναψυχής προς ενοικίαση δεν επηρεάζονται σημαντικά από αυτή την κρίση. Τέλος ζήτησε να υπάρξουν απλές και λειτουργικές υποδομές για τους χρήστες των σκαφών αναψυχής που δεν απαιτούν και μεγάλα κόστη αλλά απλά νοικοκύρεμα.

Η αντιπρόεδρος της Αγροτουριστική Α.Ε. Αλέκα Μαρκογιαννάκη με ιδιαίτερη γλαφυρότητα εξήρε την δύναμη και το χρώμα της Ελλάδας φέροντας ως πετυχημένα παραδείγματα θέματα τουρισμού από την Κρήτη. Την Πελοπόννησο την χαρακτήρισε ως θησαυροφυλάκιο πολιτισμού το οποίο πρέπει να αναδείξουμε. Από την Αγροτουριστική ΑΕ και με την εποπτεία των Υπουργείων Ανάπτυξης και Γεωργίας ετοιμάστηκαν προδιαγραφές ποιότητας για κατηγοριοποίηση και πιστοποίηση των εταιρειών που επιθυμούν να αναπτύξουν τον αγροτουρισμό.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Πολιτιστικής και Οικολογικής Κίνησης Αλοννήσου Γιάννης Βλάικος αναφέρθηκε σε θέματα οικολογικού τουρισμού. Αναφέρθηκε στο πως βλέπουν οι ξένοι την χώρα μας ιδιαίτερα σε θέματα φυσικής ομορφιάς των τοπίων. Το 90% των απαντήσεων σε έρευνα στην Γερμανία ανέφερε ότι προτιμούνται οι προορισμοί με φυσική ομορφιά αλλά και σε μικρά και φιλόξενα ξενοδοχεία. Επίσης σε άλλη έρευνα για το Πήλιο ανάμεσα σε έμπειρους αυτοκινητιστές η συντριπτική πλειοψηφία των απαντήσεων ανέφερε ότι το οδικό δίκτυο του 1923 ήταν επαρκές για ανάπτυξη με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.

Συνεπώς, δεν χρειάζεται πάντοτε να κατασπαταλώνται πόροι σε άχρηστα και μεγαλεπήβολα έργα αλλά να γίνονται ποιοτικές παρεμβάσεις και να κερδίζεται τελικά η μάχη των εντυπώσεων. Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως ξενοδοχείο στη Μαρπούντα Αλοννήσου, το περιπατικό δίκτυο Αλονήσσου και ο χάρτης διαδρομών, το ομοιοπαθητικό συνεδριακό κέντρο κλπ. Αντίθετα έκανε δριμεία κριτική σε έργα ασφαλτοστρώσεων και διανοίξεως δρόμων που είναι άνευ ουσίας, καταστρέφουν το περιβάλλον και είναι πολυέξοδα.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο υφυπουργός Εσωτερικών Σταύρος Μπένος ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον πολιτιστικό τουρισμό. Επίσης χαιρετισμό στο συνέδριο έκαναν ο δήμαρχος Καλαμάτας, ο Γεώργιος Κουτσούλης, ο Γεώργιος Καραμπάτος, πρόεδρος Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ν. Μεσσηνίας πλήθος δημάρχων της Μεσσηνίας, εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων. Παρέμβαση έκανε και η βουλευτής Σοφία Καλατζάκου που προσπάθησε να τοποθετηθεί με περισσότερη αισιοδοξία στα θέματα τουρισμού και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του καταδυτικού τουρισμού.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top