Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Οι «επιτήδειοι» καταστρέφουν το περιβάλλον του Αιγαίου

Βίκυ Καραντζαβέλου - 18 Φεβρουάριος 2003, 00:00

Όσες φορές η πολιτεία ξεκίνησε κάποια προσπάθεια για να υπάρξουν κανόνες, κύρια χωροταξικοί και πολεοδομικοί<...>

, να σταματήσει δηλαδή η καταστροφή των ακτών, των ευαίσθητων τοπίων, να υπάρξει χωροθέτηση λειτουργιών και δράσεων, οι διάφοροι «επιτήδειοι» προσέφυγαν στις γνωστές μεθόδους, με αποτέλεσμα την επιβολή τέλματος, τόνισε σε συνέντευξη του ο υπουργός Αιγαίου  Νικόλαος Σηφουνάκης σε καθημερινή εφημερίδα.

Συνεχίζοντας σχετικά με το ίδιο θέμα, ο κ. Σηφουνάκης είπε ότι «η ευθύνη είναι μεγάλη και αναμφίβολα κύρια ευθύνη φέρνει η διαλλακτικότητα της κεντρικής εξουσίας. Βεβαίως από το 1995 και μετά που η ευθύνη λειτουργίας των πολεοδομικών γραφείων πέρασε στην Αυτοδιοίκηση αλλά και άλλες αρμοδιότητες, τα πράγματα δεν άλλαξαν ή αν θέλετε φοβούμαι ότι το πολιτικό κόστος εξακολουθεί να προσδιορίζει αποφάσεις».

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για την συγκοινωνία μεταξύ των νησιών του Αιγαίου ο υπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στα νησιά. «Όμως στις μέρες μας τα πράγματα στο Αιγαίο σίγουρα δεν είναι όπως ήταν πριν μερικά χρόνια. Υπάρχει αισθητή πρόοδος και σαφής βελτίωση σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα στην ακτοπλοϊκή, συνολικά από το 1991 μέχρι το 2002, ο αριθμός των επιδοτούμενων άγονων ακτοπλοϊκών συνδέσεων, αυξήθηκε από 18 σε 45, παρουσίασε δηλαδή ένα ποσοστό αύξησης της τάξης του 150%. Το ύψος των πιστώσεων που διατέθηκαν για τις κύριες άγονες και ταχυδρομικές γραμμές είναι πολύ υψηλό. Το 1991 η δαπάνη για τις 18 άγονες γραμμές ανήλθε σε 1.320.000 ευρώ. Το 2002 η δαπάνη για τις 45 γραμμές ανήλθε στα 12.000.000 ευρώ. Το Υπουργείο Αιγαίου επειδή πιστεύει ότι η βελτίωση των συγκοινωνιών αποτελεί βασικό παράγοντα για την περαιτέρω ασφάλεια των κατοίκων αλλά και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη τους, διέθεσε και διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού του για την χρηματοδότηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών, με επιδοτούμενα δρομολόγια σύνδεσης των νησιών τόσο μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική χώρα».

Ο κ. Σηφουνάκης είπε επίσης ότι «η ριζική και μόνιμη αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών, αποτελεί κεντρική προτεραιότητα του Υπουργείου Αιγαίου, γιατί πιστεύει ότι η επίλυση του θα επηρεάσει θετικά τόσο την ανάπτυξη της οικονομίας των ακριτικών νησιωτικών περιοχών όσο και την συγκράτηση του πληθυσμού τους».

Το υπουργείο έχει αναθέσει την εκπόνηση ειδικής μελέτης, προκειμένου να τεκμηριωθούν προτάσεις και μέτρα για την οριστική επίλυση του προβλήματος της ενδοεπικοινωνίας των νησιών. Η μελέτη όπως οριστικοποιήθηκε μετά από συνεργασία του Υπουργείου Αιγαίου με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προτείνει την λύση της κατασκευής νέων σύγχρονων σκαφών με χρηματοδότηση, τύπου P.F.I (Private Finance Initiative).
«Σύμφωνα με την πρόταση αυτή» συνέχισε ο κ. Σηφουνάκης «το Κράτος θα συνάψει μακροχρόνιες συμβάσεις με φορείς ή ιδιώτες, στους οποίους θα εκχωρήσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης συγκεκριμένων άγονων γραμμών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο φορέας λειτουργίας οφείλει να κατασκευάσει τα πλοία ειδικού τύπου που προβλέπει η μελέτη, χωρίς καμία τροποποίηση. Θα μπορούν βεβαίως αν ο συγκεκριμένος τύπος σκαφών διατίθεται στην αγορά, να χρησιμοποιούν ήδη υπάρχοντα σκάφη, αρκεί να μην υπερβαίνει την πενταετία ο χρόνος κατασκευής τους. Σύμφωνα με την μελέτη, τα κατ’ αρχήν αναγκαία σκάφη υπολογίζονται σε 8 ειδικών προδιαγραφών, που προσιδιάζουν για κάθε ξεχωριστή περιοχή του Νοτίου, Κεντρικού και Βορείου Αιγαίου. Η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα , η οποία μέσω του συστήματος P.F.I, θα επιχειρήσει να λύσει το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής ενδοεπικοινωνίας των νησιών στο Αιγαίο».

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top