Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ μείωση των τιμών και η “τιμή” των μειώσεων

Η μείωση των τιμών και η “τιμή” των μειώσεων

Η ύπαρξη μιας ενιαίας στρατηγικής στο τομέα της τιμολογιακής πολιτικής των ξενοδοχείων, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, με στόχο την διατήρηση των τιμών, αποτελεί άπιαστο όνειρο του ξενοδοχειακού κλάδου…

Η ύπαρξη μιας ενιαίας στρατηγικής στο τομέα της τιμολογιακής πολιτικής των ξενοδοχείων, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, με στόχο την διατήρηση των τιμών, αποτελεί άπιαστο όνειρο<...>/στόχο του ξενοδοχειακού κλάδου παρά τις σχετικές επαναλαμβανόμενες προσπάθειες.

Το πάγωμα της διεθνούς τουριστικής αγοράς λόγω των μη προβλέψιμων συνεπειών του επικείμενου πολέμου στο Ιράκ, έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό και στην ελληνική τουριστική αγορά. Πέρα από τις όποιες, θεωρητικές προς το παρόν, προσεγγίσεις στο θέμα του τρόπου αντίδρασης στην κρίσιμη αυτή κατάσταση και την ανάπτυξη σχετικών σεναρίων, η ελληνική τουριστική ιστορία έχει αποδείξει ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις αρχίζει μια αλυσίδα μειώσεων τιμών στα ξενοδοχεία.
Πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι, όμως, τελικά μια τέτοια πολιτική από τα ξενοδοχεία και ποιες οι μεσομακροχρόνιες συνέπειές της;

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γεράσιμος Φωκάς τονίζει ότι παρά την διαπίστωση ότι μια μείωση στις τιμές της τάξης του 20% δεν θα επέφερε αύξηση παρά μόνο 5% στην ζήτηση, αφού, μεταξύ άλλων, συχνά οι μειώσεις αυτές δεν φθάνουν ποτέ στον τελικό καταναλωτή, δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα η ύπαρξη μιας συμφωνίας που να τηρηθεί.

Οι ξενοδόχοι έχουν ως μοναδικό εργαλείο marketing την τιμολογιακή τους πολιτική. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι αμφίβολη η αποτελεσματικότητά του, όταν η μείωση τιμών χρησιμοποιηθεί τυχαία και αποσπασματικά, σε κατάσταση πανικού, από κάποιες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που συμπαρασύρουν στην συνέχεια και άλλες. Σε αυτή την περίπτωση το μόνο που θα επιτύχουμε είναι να μειώσουμε τις τιμές μας με μεσομακροχρόνιες αρνητικές συνέπειες, αφού έχει διαπιστωθεί ότι δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί η ταχεία τιμολογιακή ανάκαμψη.

«Εμείς ως ΞΕΕ είμαστε έτοιμοι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια με την διοργάνωση ενημερωτικών σεμιναρίων, με την αποστολή μηνυμάτων και επιστολών προς τα μέλη μας και με κάθε άλλο μέσο. Ταυτόχρονα, το κράτος, ο ΕΟΤ, θα μπορούσε να επιδιώξει να μην ζητήσουν μειώσεις στις τιμές οι tour operators, παρέχοντάς τους άλλες διευκολύνσεις. Μια τέτοια πρόταση πιστεύω ότι θα μπορούσε να έχει αποτελέσματα, αφού, ήδη, υπάρχει μια πολιτική για αποφυγή της μείωσης των τιμών από πολλούς tour operators. Για παράδειγμα οι Βρετανοί Τ.Ος έχουν επιλέξει, σε εποχές όπου οι προβλέψεις για την πορεία της τουριστικής ζήτησης είναι ιδιαίτερα επισφαλής όπως σήμερα, να μειώσουν τις κρατήσεις ώστε να μην αναγκαστούν, λόγω μεγάλου αριθμού αδιάθετων τουριστικών πακέτων, να προβούν σε μεγάλες εκπτώσεις την τελευταία στιγμή (last minute booking)» σημειώνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ.

Τέλος, ο κ. Φωκάς τονίζει ότι στην περίπτωση που αποφασιζόταν ότι είναι σκόπιμο να προχωρήσουν τα ξενοδοχεία σε εκπτώσεις, αυτό θα έπρεπε να γίνει συντονισμένα στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου, που θα είχε ως στόχο την μείωση της τιμής του τουριστικού πακέτου. Σε αυτό το πλαίσιο θα έπρεπε να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών και άλλοι συντελεστές διαμόρφωσης του κόστους όπως τα αεροδρόμια κ.λπ.

Την ανάγκη λήψης αποφάσεων από την πλευρά του κράτους, ώστε να μειωθεί το κόστος του τουριστικού πακέτου τονίζει και ο διευθυντής του ΣΕΤΕ Γιώργος Δρακόπουλος, ενώ για το θέμα της μείωσης των τιμών των ξενοδοχείων αναφέρει ότι είναι θέμα της πολιτικής της κάθε επιχείρησης, στην οποία δεν μπορεί κανείς πρακτικά να επέμβει. Αυτό που πρέπει να γίνει, αφού διαπιστωθεί το πόσο επηρεάζει η μεταβολή της τιμής την τουριστική ζήτηση, είναι να ληφθούν μέτρα όπως η μείωση του φόρου αεροδρομίων, του τέλους παρεπιδημούντων, του ΦΠΑ, της εισόδου στα μουσεία και γενικότερα μέτρα που θα μειώσουν το κόστος λειτουργίας των ξενοδοχείων, αλλά και το κόστος του τουριστικού πακέτου.

Το κράτος θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ότι τις πλέον αρνητικές συνέπειες από μια ενδεχόμενη μείωση της τουριστικής κίνησης -που θα επιφέρει αντίστοιχη μείωση της δραστηριότητας σε μια μεγάλη ποικιλία επαγγελμάτων, οι οποίοι σχετίζονται με τον τουρισμό- θα τις γευτούν οι εργαζόμενοι και η ίδια η εθνική μας οικονομία.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024