Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΣυγκαλείται σήμερα Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τις εκπτώσεις στα πλοία

Συγκαλείται σήμερα Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τις εκπτώσεις στα πλοία

Με κύριο θέμα τα αντιτιθέμενα αιτήματα των φορέων και των ακτοπλοϊκών εταιριών για τις παρεχόμενες εκπτώσεις σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών στα πλοία, σήμερα συγκαλείται εκ νέου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών […]

Με κύριο θέμα τα αντιτιθέμενα αιτήματα των φορέων και των ακτοπλοϊκών εταιριών για τις παρεχόμενες εκπτώσεις σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών στα πλοία<...>, σήμερα συγκαλείται εκ νέου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) υπό την προεδρία του Γ.Γ. Λ. Λαμπρόπουλου.

Όπως είναι γνωστό οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αμφισβητούν την Απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας για τη συνέχιση του καθεστώτος των εκπτώσεων μετά την ισχύ του νόμου για “την απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών”, αμφισβήτηση την οποία έννομα έχουν προσβάλει στην Ρυθμιστική Αρχή Θαλασσίων Ενδομεταφορών (ΡΑΘΕ).

Με βάση τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992 και τον ελληνικό νόμο 2932/2001, ο ΥΕΝ μπορεί να καθορίζει το πλαφόν του ναύλου της οικονομικής θέσης των πλοίων.

Το ΥΕΝ μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο με τους φορείς και τους ακτοπλόους διαμόρφωσε ένα νέο καθεστώς εξισορρόπησης των κύριων αρχών του συστήματος, της προστασίας, δηλαδή του δημόσιου συμφέροντος και της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου συστήματος είναι:
Αναγνωρίζεται από όλες τις πλευρές η έννοια και η ανάγκη ανάπτυξης της κοινωνικής αλληλεγγύης και στήριξης μέσα από ένα σύστημα παροχών με τη συμμετοχή του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας. Διατηρούνται με κοινή αποδοχή οι εκπτώσεις ως έχουν για τις κατηγορίες:

  • Απόρων
  • Παίδων
  • Αναπήρων πολέμου, θυμάτων πολέμου, βοηθοί ή συνοδοί αναπήρων πολέμου Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης
  • Aτομα με ειδικές ανάγκες
  • Πολύτεκνοι
  • Συνταξιούχοι ΝΑΤ

Το ΥΕΝ θα καλύπτει δαπάνες επί των υφισταμένων εκπτώσεων:

  • Φοιτητών και σπουδαστών
  • Κατοίκων μικρών νησιών
  • Ναυτιλιακών συντακτών
  • Συντακτών επαρχιακού τύπου νησιών

Οι λοιπές εκπτώσεις λόγω κατοχής θεσμικών θέσεων ή επαγγελμάτων θα καλύπτονται από τους οικείους φορείς (π.χ. υπάλληλοι και λιμενικοί ΥΕΝ από το ΥΕΝ, στρατιωτικοί από το ΥΠΕΘΑ, βουλευτές από τη Βουλή κ.λπ).

Το ΥΕΝ αποδέχθηκε και θα καλύπτει επίσης: Για τους συνταξιούχους του ΝΑΤ, Πολύτεκνους και ΑΜΕΑ έκπτωση και επί κλίνης συμβατικών πλοίων, αποδεχόμενο αίτημα των φορέων, όπως επίσης και τους συνοδούς των τυφλών.

Το νέο καθεστώς διακίνησης με ταχύπλοα σκάφη θα συνεχίσει να ισχύει για όλες τις γραμμές που ισχύουν στη δρομολογιακή περίοδο 2002-2003.

Όλοι οι φορείς θα μπορούν να συμβάλλονται με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, για τη διακίνηση των μελών τους με έκπτωση επί του ναύλου μέχρι 50%.

Όλοι οι ιδιώτες ή επαγγελματικοί φορείς θα μπορούν να διαπραγματεύονται με τις εταιρίες εκπτώσεις μέχρι 50% σύμφωνα με τις αποφάσεις του ναυλολογίου 2003.

Οι επιβαρύνσεις οι οποίες θα προκύψουν για το ΥΕΝ θα καλυφθούν από τροποποίηση υπάρχοντος λογαριασμού, χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.

Όπως τόνισε, αποδεχόμενος τις εισηγήσεις του ΥΕΝ, ο κ. Γ. Ανωμερίτης “Η διατήρηση ποιοτικών συγκοινωνιών μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών και φυσικά μεταξύ των νησιών αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας στη βάση των στρατηγικών αρχών, της εδαφικής συνέχειας, της κοινωνικής συνοχής και της περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας. Την ίδια βούληση της διατήρησης, μέσα από ένα σύστημα εκπτώσεων, χαμηλών ναύλων για ευρείες ομάδες πολιτών, αποφάσισε το ΥΕΝ μέσα από μια κοινά συμφωνημένη και ισόρροπη απόφαση στο όνομα της κοινωνικής αλληλεγγύης, που αποτελεί για τα σύγχρονα κράτη μικτής οικονομίας κοινωνική συμφωνία μεταξύ όλων των εταίρων. Εκφράζω την ικανοποίησή μου, γιατί όλοι οι κοινωνικοί εταίροι, Κράτος, Εταιρίες, Αυτοδιοίκηση, Επαγγελματικοί και Κοινωνικοί φορείς, συμφώνησαν στη συνέχιση ενός θεσμού μέσα στα νομικά και θεσμικά δεδομένα του νέου καθεστώτος απελευθέρωσης των θαλασσίων συγκοινωνιών”.

Με βάση την Απόφαση του ΣΑΣ θα διατηρούνται όλες οι εκπτώσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, ενώ διαφοροποιούνται ορισμένες εκπτώσεις λόγω επαγγέλματος ή θεσμικής θέσης, για τις οποίες μέσα στο νέο θεσμικό καθεστώς δεν μπορεί να νοηθεί έκπτωση, λόγω επιβολής δημόσιας υπηρεσίας. Επισημαίνεται ότι διατηρούνται όλες οι προθέσεις από το ΥΕΝ, καινούργιες εκπτώσεις όπως:

  • έκπτωση 50% επί του ναύλου για τους μόνιμους κατοίκους 92 μικρών νησιών
  • έκπτωση και επί ταχυπλόων σκαφών, το οποίο ποτέ δεν ίσχυε πριν
  • έκπτωση σε κλίνη σε όλα τα συμβατικά σκάφη για την κατηγορία των προσώπων κοινωνικής αλληλεγγύης

Η συμφωνία στα πιο πάνω θέματα αποτελεί ένα ακόμα βήμα προόδου και συνεννόησης όλων των κοινωνικών εταίρων, σε ένα καινούργιο μεταβατικό πλαίσιο προσαρμογής σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς και δημόσιας υποχρέωσης.

Τέλος, όπως προέκυψε από τη συζήτηση που έγινε στη βουλή την περασμένη εβδομάδα κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Επερώτησης της ΝΔ προς τον Υπουργό ΥΕΝ :

  • Η ΝΔ θα καταργήσει τη διαμόρφωση των ναύλων στα πλοία τα οποία σήμερα ορίζει το ΥΕΝ “δίνοντας το αυτονόητο δικαίωμα στις ιδιωτικές εταιρείες να καθορίζουν μόνες τους τις τιμές των εισιτηρίων”.
  • Η ΝΔ θα καταργήσει όλες τις εκπτώσεις επί των εισιτηρίων για κατηγορίες πολιτών “κοινωνικής αλληλεγγύης”, θεωρώντας ότι η κυβέρνηση σήμερα “ασκεί κοινωνική πολιτική με ξένες τσέπες” και ότι “η χορήγηση μειωμένων εισιτηρίων στις εσωτερικές γραμμές αποτελεί έγκλημα”.
  • Η ΝΔ θα καταργήσει την παρέμβαση του ΥΕΝ σε θέματα δρομολογίων, αφήνοντας τα νησιά και τους νησιώτες στο έλεος ιδιωτικών εταιριών.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024