Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΑσφαλιστικά μέτρα για την Travel Card

Ασφαλιστικά μέτρα για την Travel Card

Aμεση διακοπή της διαφημιστικής εκστρατείας της Travel Card διέταξε ο πρόεδρος του μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών […]

Aμεση διακοπή της διαφημιστικής εκστρατείας της Travel Card διέταξε ο πρόεδρος του μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών μέχρι<...> την εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), σύμφωνα με ανακοίνωση του συνδέσμου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο ΗΑΤΤΑ είχε εντοπίσει, από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας της νέας κάρτας διακοπών, σειρά προβλημάτων που αφορούν στην προστασία των καταναλωτών, στην παραπλανητική διαφήμιση και στη γενικότερη νομιμότητα της λειτουργίας και των όρων της νέας κάρτας που υπόσχεται στους καταναλωτές διανυκτερεύσεις στην τιμή ενός πρωινού. Στην ανακοίνωση του ΗΑΤΤΑ αναφέρεται ότι ο καταναλωτής, αγοράζοντας τη νέα κάρτα όπως είναι συσκευασμένη, δεν γνωρίζει τι ακριβώς περιέχει και τι ακριβώς αγοράζει. Χρονικοί περίοδοι χρήσης της κάρτας, κρατήσεις δωματίων και τρόπος συναλλαγής είναι αόριστα και άγνωστα εκ των προτέρων στον πελάτη.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η εταιρία που εκδίδει την Travel Card ανέφερε ότι σε λιγότερο από ένα μήνα έχει διαθέσει 120.000 κάρτες από 55.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Όπως υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, στη αίτηση του για λήψη ασφαλιστικών μέτρων ο HATTA, από τις παράνομες και καταχρηστικές ενέργειες της Travel Card κινδυνεύει να τρωθεί ανεπανόρθωτα η επαγγελματική αξιοπιστία των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, δεδομένου ότι –λόγω της παραπλανητικής διαφήμισης των υπηρεσιών της – εμφανίζονται στο καταναλωτικό κοινό να υστερούν συντριπτικά και να υπολείπονται κατά πολύ των εξωπραγματικών και παράνομων «προσφορών» της.

«Η όλη ανωτέρω διαφημιστική προβολή ενέχει παραπλανήσεις ιδίως ως προς το εύρος και τις τιμές των προσφερομένων τουριστικών υπηρεσιών, δίχως στοιχειώδη προστασία για τους καταναλωτές, αλλά και σε βάρος της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης που πρέπει να εμπνέει ο τουριστικός κλάδος προς το ταξιδιωτικό κοινό.» σημειώνει ο HATTA, αναφέροντας, επίσης, ότι η Travel Card λειτουργεί παράνομα και χωρίς να έχει εξασφαλίσει προηγουμένως την αναγκαία άδεια λειτουργίας, παραβιάζει διατάξεις αναγκαστικού δικαίου νοθεύοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Οι παραπλανητικές δηλώσεις εις βάρος του ανταγωνισμού και του τελικού καταναλωτή

Ειδικότερα σχετικά με τις παραπλανητικές δηλώσεις ο HATTA υποστηρίζει ότι:

  • Παραπλανητικό, είναι το βασικό «σλόγκαν» της διαφημιστικής καμπάνιας: «Πληρώνετε όσο ένα πρωινό» διότι, στον κατάλογο των συμβεβλημένων ξενοδοχείων, που συνοδεύει την επίδικη κάρτα αναφέρονται ως τιμές κατ’ άτομο για διανυκτέρευση σε ξενοδοχεία Γ΄ κατηγορίας (δηλαδή 2 αστέρων) το ποσό των 17 ευρώ και σε ξενοδοχεία Β΄ κατηγορίας (δηλαδή 3 αστέρων) το ποσό των 25 ευρώ. Τα ποσά αυτά δεν αντιστοιχούν στην τιμή-αξία ενός πρωινού/προγεύματος σε ξενοδοχεία αντίστοιχης κατηγορίας, αλλά στην τιμή περίπου τριών πρωινών/προγευμάτων. Οι τιμές, σε πολλές περιπτώσεις, αντιστοιχούν στις κανονικές τιμές των ξενοδοχείων της αντίστοιχης κατηγορίας για τις περιόδους χαμηλής ζήτησης, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην ωφελείται εν τέλει από την χρήση της επίδικης κάρτας.
  • Η κάρτα και ο κατάλογος/οδηγός βρίσκονται σε μια θήκη, η οποία είναι σφραγισμένη με πλαστικό περιτύλιγμα, καθιστώντας αδύνατο τον έλεγχο και την πληροφόρηση που απαιτείται για κάθε προϊόν. Ενώ το κουτί και η θήκη – περιτύλιγμα, έχει 3 σελίδες, δεν αναφέρονται σ’ αυτές οι όροι, οι περιορισμοί και οι κανονισμοί της χρήσης, καθώς και η πραγματική μικρότερη κατά 1½ μήνα ισχύς της κάρτας, ώστε να γνωρίζει έστω με τον τρόπο αυτό τι αγοράζει ο καταναλωτής.
  • Ιδιαίτερα παραπλανητική είναι η σχετική διαφήμιση, αλλά και το εξώφυλλο του κουτιού/συσκευασία, στο οποίο περιλαμβάνεται η κάρτα και ο σχετικός κατάλογος/οδηγός, δεδομένου ότι ανάγεται σε δήθεν διάθεση προς τους κατόχους της κάρτας δικαιώματος διαμονής σε ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων. Αναφέρεται δε χαρακτηριστικά και επί λέξει στο εξώφυλλο του κουτιού «Η κάρτα που σας προσφέρει διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία της Ελλάδος…», «Το πακέτο Travel Card περιλαμβάνει την κάρτα και ένα πολυτελή οδηγό 300 σελίδων με επιλεγμένα ξενοδοχεία στην Ελλάδα.» Στην πραγματικότητα, ωστόσο, στον κατάλογο/οδηγό των ξενοδοχείων, που συνοδεύει την κάρτα, αναφέρονται μερικά ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων, ενώ τα περισσότερα είναι ξενοδοχεία 2 αστέρων ή ενοικιαζόμενα δωμάτια ή studios. Έτσι οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι κατώτερες από τις διαφημιζόμενες.
  • Περαιτέρω, στις διαφημίσεις του προϊόντος, αλλά και πάνω στην ίδια την κάρτα αναφέρεται παραπλανητικά ότι αυτή ισχύει για έξι (6) μήνες και ειδικότερα από 15/01/03 μέχρι 15/07/03. Η κάρτα ωστόσο κυκλοφόρησε περί τα τέλη Φεβρουαρίου, με αποτέλεσμα να έχει ήδη απωλέσει ο καταναλωτής τουλάχιστον 40 ημέρες από την ισχύ της κάρτας. Στην πραγματικότητα, η χρονική διάρκεια ισχύος της κάρτας, βάσει των ανωτέρω, είναι πολύ μικρότερη των έξι μηνών και αντιστοιχεί περίπου σε τεσσεράμισυ μήνες.
    Η χρονική διάρκεια της επίδικης κάρτας συρρικνούται ακόμη περισσότερο, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων που αναφέρονται στον κατάλογο/οδηγό που συνοδεύει την κάρτα είναι θερινά και ανοίγουν τον Απρίλιο ή και τον Μάιο, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό να γίνουν κρατήσεις μέσω της κάρτας σε αυτά τα ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια για τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο. Για κάποια από τα αναφερόμενα ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, κατά συνέπεια, η χρονική διάρκεια ισχύος της κάρτας είναι περίπου τριών μηνών.
    Περαιτέρω, η κάρτα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιόδους αιχμής στις οποίες ταξιδεύει το 80% των Ελλήνων (Πάσχα, Ιούλιο, Αύγουστο, Χριστούγεννα). Ο σημαντικός αυτός περιορισμός δεν αναφέρεται σε καμία περίπτωση στις σχετικές διαφημίσεις, αλλά ούτε καν στους «αναλυτικούς» όρους της τελευταίας σελίδας του καταλόγου/οδηγού που συνοδεύει την επίδικη κάρτα.
  • Επίσης, παραπλανητικά η κάρτα αφήνει να εννοηθεί στις σχετικές διαφημίσεις ότι η χρήση της κάρτας για κρατήσεις στα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό, ενώ στην πραγματικότητα για τα περισσότερα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια που περιλαμβάνονται στον κατάλογο υπάρχει εξαίρεση για τις περιόδους αιχμής, κατά τις οποίες δεν διαθέτουν στους κατόχους της κάρτας τα δωμάτια στις χαμηλότερες τιμές που αναγράφονται στον κατάλογο, αλλά σε υψηλότερες.
  • Στη σχετική διαφήμιση στον τύπο, αλλά και στο εξώφυλλο του κουτιού της κάρτας αναφέρεται η απεριόριστη χρήση της κάρτας, χωρίς να γίνεται αναφορά στους περιορισμούς που αναγράφονται στις ενδιάμεσες σελίδες του καταλόγου/οδηγού όπως:

    α) η μη δυνατότητα χρήσης της κάρτας από τον κάτοχό της για δωρεάν διαμονή στο ίδιο δωμάτιο παιδιού άνω των 2 ετών.

    β) η υποχρεωτική καταβολή του αντιτίμου 3 διανυκτερεύσεων, έστω κι αν πρόκειται για μία ή δύο διανυκτερεύσεις.

    γ) η υποχρεωτική διαμονή σε δίκλινο δωμάτιο, έστω και για ένα άτομο.

  • Τέλος σημειώνεται ότι έχουν καταχωρηθεί στον κατάλογο της Travel Card και ξενοδοχεία τα οποία δεν έχουν συναινέσει στην εν λόγω καταχώρηση.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024