Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΠαγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού: Ο τουρισμός δεν θα καταρρεύσει

Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού: Ο τουρισμός δεν θα καταρρεύσει

Ο πόλεμος στο Ιράκ ίσως αναβάλει την τουριστική ανάπτυξη, αλλά δεν θα προκαλέσει κατάρρευση του τουρισμού δήλωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού…

Ο πόλεμος στο Ιράκ ίσως αναβάλει την τουριστική ανάπτυξη, αλλά δεν θα προκαλέσει κατάρρευση του τουρισμού<...>, δήλωσε την Παρασκευή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού που εδρεύει στη Μαδρίτη.

Συγκεκριμένα, η δήλωση του οργανισμού αναφέρει ότι Ο διεθνής τουρισμός είναι αρκετά ανθεκτικός για να επανακάμψει, ιδίως, αν ο πόλεμος στο Ιράκ κρατήσει μικρό χρονικό διάστημα. “Αν ο πόλεμος είναι σύντομος, η ανάκαμψη θα έρθει το δεύτερο εξάμηνο του έτους”, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ Francesco Frangialli.

Η αβεβαιότητα στο χώρο του τουρισμού δημιουργήθηκε από την αυξημένη προβολή του πολέμου που είχε αρνητική επίδραση, αφού τροφοδότησε με φόβο, αποθάρρυνε τις κρατήσεις, και καθυστέρησε τα επενδυτικά σχέδια.

“Θα προτιμούσαμε κάτι διαφορετικό από τη χειρότερη λύση, τον πόλεμο. Αλλά υπάρχουν δύο πολύ καλοί λόγοι για να παραμείνουμε λογικά αισιόδοξοι για την ανάκαμψη του τουρισμού. Πρώτον, ο τουρισμός ποτέ δεν παρουσίασε βαθιές και μεγάλες υφέσεις, και έχει τη δυνατότητα να ανακάμπτει και μάλιστα πολύ γρήγορα. Δεύτερον, ο τουρισμός μετά τις δύσκολες περιόδους βγαίνει πιο κερδισμένος και πιο δυνατός. Η οικονομική κρίση της Ασίας το 1997-1998 είναι ένα παράδειγμα. Οι προορισμοί αυτοί μετά την κρίση βγήκαν πιο δυνατοί και σταθερά προσανατολισμένοι προς την αειφόρο ανάπτυξη”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Frangialli.

“Η ανάγκη για ταξίδια είτε είναι αυτά επαγγελματικά είτε για διασκέδαση είναι βαθιά ριζωμένη στη κοινωνία μας. Τα ίδια συμπτώματα είχαμε και με τον πόλεμο στα Βαλκάνια και με αυτόν στον Κόλπο το 1991. Παρόλα αυτά η τουριστική βιομηχανία το 1991 είχε παρουσιάσει ανάπτυξη ίση με 1,2%, ενώ το 1992 είχε 8,3%. Οι έρευνες του ΠΟΤ δείχνουν ότι οι χρονικές περίοδοι γύρω από τέτοιες κρίσεις αυξάνουν τις αλλαγές στις συνήθειες των τουριστών και συμβάλουν στην δημιουργία νέων τουριστικών υπηρεσιώνόπως αυτή των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους. Οι κρίσεις έχουν οδηγήσει στην αναδόμηση, στην χρήση των νέων τεχνολογιών, στον εκσυγχρονισμό των τεχνικών μάρκετινγκ, στην ενδυνάμωση των συνεργασιών ανάμεσα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο όφελος για όλους. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου είχαμε την μεγαλύτερη κρίση στον τουρισμό. Παρά, όμως, τις επιθέσεις σε τουρίστες στην Ντζέρμπα, στο Μπαλί, και στην Μομπάσσα ο τουρισμός δεν κατέρρευσε, όπως πολλοί έσπευσαν να προβλέψουν. Το 2001, ο αριθμός των διεθνών αφίξεων έπεσε μόνο κατά 0,5%, ενώ το 2002 αυξήθηκε κατά 3%, φθάνοντας στα 715 εκατ. τουρίστες, παρά την γνωστή κακή οικονομική κρίση. Ο τουρισμός την περασμένη χρονιά ήταν πολύ καλύτερος από ότι όλοι περίμεναν, αποδεικνύοντας την μεγάλη αντοχή της τουριστικής βιομηχανίας”.

Μια άλλη θετική οπτική γωνία είναι ότι “Τα μάτια πολλών έχουν ανοίξει και έχουν καταλάβει την οικονομική σημασία του τουρισμού, βοηθώντας ώστε να απολαμβάνει παγκόσμια αναγνώριση. Ο διεθνής τουρισμός είναι μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δραστηριότητες σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού το 2001 δημιούργησε έσοδα της τάξεως των 464 εκατ. δολαρίων”.

Σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τα κράτη μέλη του, ο ΠΟΤ τις ερχόμενες εβδομάδες θα παρακολουθεί τις χώρες εκείνες που επηρεάζονται περισσότερο και τις περιοχές που είναι πιο ευάλωτες στις επιπτώσεις από τον πόλεμο όπως η Μέση Ανατολή, η Βόρειος Αφρική, και η Νότια Ασία. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, που είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους Aραβες και τους Μουσουλμάνους, είναι σημαντικό να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τον τουρισμό, όπως πολλές από τις κυβερνήσεις θέλουν να κάνουν, ως εργαλείο προσέγγισης και επικοινωνίας με την υπόλοιπη κοινωνία, δήλωσε χαρακτηριστικά κλείνοντας την ανακοίνωση του ο κ. Frangialli.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024