Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗμερίδα με θέμα “Διεθνής Συγκυρία και Τουρισμός” διοργάνωσε η ΑΤΕΜ

Ημερίδα με θέμα “Διεθνής Συγκυρία και Τουρισμός” διοργάνωσε η ΑΤΕΜ

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε από την Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών, ΑΤΕΜ, η ημερίδα “Διεθνής Συγκυρία και Τουρισμός”, η οποία έλαβε χώρα στο πλαίσιο της έκθεσης “Money and friends conference”. […]

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε από την Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών, ΑΤΕΜ, η ημερίδα “Διεθνής Συγκυρία και Τουρισμός”, η οποία<...> έλαβε χώρα στο πλαίσιο της έκθεσης “Money and friends conference”. Την συζήτηση συντόνισε ο αντιπρόεδρος της ΑΤΕΜ Περικλής Λύτρας καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας. Οι ομιλητές της ημερίδας ανέπτυξαν ενδιαφέρονται θέματα και συγκεκριμένα:

  • Ο κ. Μάριος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της ΑΤΕΜ, παρουσίασε τους σκοπούς της Ακαδημίας και υπογράμμισε ότι στην παρούσα αρνητική διεθνή συγκυρία η χώρα μας έχει τρία πλεονεκτήματα που μπορούν να αποτελέσουν ένα θετικό αντίβαρο, δηλαδή την ελληνική προεδρία της ΕΕ, τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και την μεταολυμπιακή κληρονομιά της Ελλάδας.
  • Ο κ. Κώστας Κατσιγιάννης, γενικός διευθυντής του ΕΟΤ, σε σύντομη παρέμβαση του εξέθεσε τον ρόλο του ΕΟΤ στις δύσκολες περιόδους των κρίσεων.
  • Ο κ. Γιώργος Πανηγυράκης, καθηγητής μάρκετινγκ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρθηκε στο “Μάρκετινγκ και Τουρισμός σε περίοδο κρίσης”, τονίζοντας ότι η ελληνική πραγματικότητα των τελευταίων δεκαετιών κυριαρχείται από την έλλειψη ενός ορθολογικού στρατηγικού προγράμματος τουριστικής ανάπτυξης, του οποίου οι αδυναμίες γίνονται ακόμη περισσότερο ορατές σε περιόδους κρίσης όπως η σημερινή με τον πόλεμο του Ιράκ. Επαναπροσδιορίζοντας τα δεδομένα του μάρκετινγκ στον ελληνικό τουρισμό, χρειάζεται η επίσημη πολιτεία να αλλάξει την στάση της μέσα στα πλαίσια του τουριστικού τομέα έτσι ώστε το προϊόν μας να γίνει ελκυστικό σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Επίσης, είναι αναγκαία η αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ούτως ώστε να είναι σε θέση ακόμη και σε περιόδους κρίσης, να μπορούν να αντεπεξέλθουν.
  • Ο κ. Πέτρος Παπαγεωργίου, καθηγητής πανεπιστημίου Πειραιώς, ανέπτυξε το θέμα “Κίνητρα Τουριστικής Ανάπτυξης και Απασχόλησης”. Συγκεκριμένα, ο καθηγητής είπε ότι “Η οικονομική ανάπτυξη της χώρας στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Η συμβολή του τουρισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική στην λειτουργία της αγοράς εργασίας, όχι μόνο στα αστικά κέντρα, αλλά και σε περιοχές που μειονεκτούν αναπτυξιακά. Η πολιτεία έχει πάρει κατά τακτά χρονικά διαστήματα μέτρα και έχει προωθήσει πολιτικές κινήτρων με στόχο την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και την αύξηση της απασχόλησης. Έχει καταγραφεί επιστημονικά η αποτελεσματική συνδρομή του τουριστικού κλάδου στην δημιουργία νέων θέσεων εργασία κατά την περίοδο 1980-2000 και παρά το γεγονός ότι οι λοιποί κλάδοι της οικονομίας μείωσαν σε πολλές περιπτώσεις τις θέσεις εργασίας. Η έλλειψη άμεσων επενδύσεων έχει επηρεάσει αρνητικά την απασχόληση με επίπτωση και στον τουριστικό κλάδο, όπου παρατηρείται “αποφυγή” επενδύσεων εκ μέρους ξένων επενδυτών και πολυεθνικών επιχειρήσεων. Η πολιτεία πρέπει να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να λάβει μέτρα προσέλκυσης ξένων αμέσων επενδύσεων και ιδιαίτερα στον τουριστικό κλάδο, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί βιώσιμες ευκαιρίες απασχόλησης και οικονομικής ανάπτυξης”.
  • Η κ. Μαργαρίτα Δρίτσα, καθηγήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Πατρών, ανέλυσε το θέμα “Συγκυρία και Τουρισμός – Ιστορική Αναδρομή”. Η κ. Δρίτσα τόνισε ότι η διεθνής συγκυρία, ακόμη και όταν χαρακτηρίζεται από αρνητικά φαινόμενα (οικονομικές κρίσεις, πολέμους, κ.τλ.), επιδρά μεν καταλυτικά πάντοτε, αλλά όχι κατά τρόπο αυτόματο και αρνητικό στον τουρισμό. Ανατρέχοντας σε παραδείγματα από την ιστορία της εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού κατά τα τελευταία 150 χρόνια, τεκμηριώνει τη θέση με τη χρήση τριών παραδειγμάτων: 1. Της οικονομικής κρίσης του 1875 στην Ευρώπη που άνοιξε το δρόμο ουσιαστικά για τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας και οδήγησε σε είσοδο κεφαλαίων και ταξιδιωτών με κορύφωση στην δεκαετία 1890, και στην τέλεση των αναβιωμένων Ολυμπιακών Αγώνων, παρά την επιβολή χρεοστασίου πληρωμών από την Ελληνική Κυβέρνηση. 2. Της μεγάλης οικονομικής κρίσης του 1929-1932, που ουσιαστικά αποκάλυψε το δυναμισμό του ελληνικού τουρισμού με την υιοθέτηση νέων μορφών και προϊόντων (π.χ. ιαματικό τουρισμό) και τη διεύρυνση των υπηρεσιών προς τον εσωτερικό τουρισμό. 3. Της μεταπολεμικής συγκυρίας που επέτρεψε να αντιμετωπισθεί η μόνιμη κρίση συγκεκριμένων περιοχών, όπως τα ελληνικά νησιά και άλλες απομονωμένες περιοχές, καθώς και της πολιτικής κρίσης στα Βαλκάνια κατά τη διάρκεια του 1990, η οποία εκ των υστέρων φαίνεται ότι δεν είχε σοβαρές συνέπειες. Η κ. Δρίτσα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται εγρήγορση, συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών και ενεργητική δράση για τη δημιουργία νέων αγορών και προϊόντων.
  • Ο κ. Κώστας Μαγνήσαλης, καθηγητής δημιουργικής – Σύμβουλος επιχειρήσεων, εξήγησε το ρόλο της Δημιουργικής στην Ανάπτυξη του τουρισμού. Σύμφωνα με τον κ. Μαγνήσαλη, η Δημιουργική παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην ζωή και την ανάπτυξη της τουριστικής ανάπτυξης γιατί εξασφαλίζει: 1. Το πνεύμα της θετικής σκέψης και του ενθουσιασμού στο ανθρώπινο δυναμικό της. 2. Τη διαμόρφωση επικοινωνιακής πολιτικής της τουριστικής επιχείρησης προς το εξωτερικό κοινό της και 3. Τη διαμόρφωση τουριστικού management προκειμένου να ενεργοποιήσει η τουριστική επιχείρηση το ανθρώπινο δυναμικό της όσο γίνεται καλύτερα. Μέσα στα πλαίσια αυτής της οπτικής θα πρέπει να κινηθεί η ελληνική τουριστική στρατηγική για να μπορέσει να είναι αποτελεσματική.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024