Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΓ. Τσακίρης: Απαθής θεατής του τουριστικού δράματος η πολιτεία

Γ. Τσακίρης: Απαθής θεατής του τουριστικού δράματος η πολιτεία

Το 2003 εξελίσσεται σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για την Αττική. Η πτώση της κίνησης και των διανυκτερεύσεων ξεπέρασε τον μήνα Απρίλιο, σε σχέση με το 2002, το 25%, τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ) Γιώργος Τσακίρης

Το 2003 εξελίσσεται σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για την Αττική. Η πτώση της κίνησης και των διανυκτερεύσεων ξεπέρασε τον μήνα Απρίλιο<...>, σε σχέση με το 2002, το 25%, τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ) Γιώργος Τσακίρης. “Αν συνεκτιμήσουμε και το γεγονός ότι και το 2002 ήταν μια χρονιά εξαιρετικά δύσκολη και πτωτική, εξαιτίας των γεγονότων της 11ης Σεπτεμβρίου, οδηγούμεθα στην πρόβλεψη μιας πολύ κακής χρονιάς για το 2003.”

Κυρίαρχο στοιχείο των εκτιμήσεων της τρέχουσας χρονιάς είναι η αβεβαιότητα, η οποία είναι αντίστοιχα αποτέλεσμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στο διεθνές περιβάλλον και κατ` επέκταση στη διεθνή αγορά. Ο πόλεμος, η ύφεσης και το πρόβλημα του SARS δεν αφήνουν ιδιαίτερα περιθώρια αισιοδοξίας.

Η αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τις διεθνείς εξελίξεις έχει σαφέστατα επιδράσει στην τουριστική κίνηση της Ευρώπης, όχι μόνο προς την Ελλάδα ,αλλά και προς όλες τις κατευθύνσεις και προορισμούς.

Σχετικά με την παρούσα συγκυρία, ο πρόεδρος της ΕΞΑ αναφέρει ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται αποκλειστικά στις, καλές ή κακές, επιδόσεις μιας συγκεκριμένης τουριστικής αγοράς, αλλά είναι και πρόβλημα γενικότερης κακής ψυχολογίας σε διεθνές επίπεδο. “Η όποια πολιτική πλέον επιβάλλεται να μην είναι πρόσκαιρη λύση ανάγκης, αλλά επιλογή βάση τεκμηριωμένης στρατηγικής για την διαχρονική προώθηση του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Ο ξενοδοχειακός κλάδος αντιδρά με ψυχραιμία, ανθίσταται στις πιέσεις για μείωση των τιμών και προσδοκά σε μια γρήγορη έξοδο από την κρίση, ώστε να καταστεί δυνατή η ομαλοποίηση της αγοράς. Είναι όμως απαραίτητη και η ενεργοποίηση της πολιτείας και των φορέων της, οι οποίοι μέχρι σήμερα παραμένουν απαθείς θεατές ενός δράματος.”

Σε ότι αφορά στη διαφημιστική εκστρατεία ο κ. Γ. Τσακίρης τονίζει ότι ενώ κατά τη διάρκεια του πολέμου του ΙΡΑΚ ,σε συσκέψεις αρμοδίων επαναλαμβανόταν η ανάγκη προετοιμασίας για τη διαφημιστική μας εξόρμηση με το τέλος των εχθροπραξιών, το σκηνικό παραμένει το ίδιο. “Η διαφήμιση είναι υποτονική και η πολιτεία αναλώνεται σε προσπάθεια να πείσει τους επαγγελματικούς φορείς ότι είναι αρκετή και ότι τελικώς ο τουρισμός θα ανακάμψει. Δυστυχώς τα στοιχεία τους διαψεύδουν.”

Ο πρόεδρος της ΕΞΑ σημειώνει ότι η πολιτεία οφείλει να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος, να αποφασίσει και να ξεκαθαρίσει, ποιο είναι το διαφημιστικό budjet μας. Δεν νοείται στη μέση του χρόνου να κάνουμε προσπάθειες άντλησης χρημάτων, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη συστηματικά ετεροχρονισμένη δαπάνη για διαφήμιση. Το σωστό timing είναι στοιχείο για μία επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Δυστυχώς, το κακό timing, οι κακές επιλογές και η έλλειψη προγραμματισμού χαρακτηρίζουν τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειες τουριστικής προβολής της χώρας μας.”

Όσον αφορά αυτά τα οποία θα πρέπει να επιδιώξουμε στον τομέα της διαφήμισης ο κ. Τσακίρης προτείνει κατά πρώτον το λανσάρισμα μιας επιθετικής διαφημιστικής καμπάνιας με στόχο τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της Αττικής καθώς και την υιοθέτηση ενός διαφορετικού προφίλ. “Είναι απαραίτητο να αποστασιοποιηθούμε από τα τετριμμένα και να τονίσουμε το προφίλ της Πολιτισμικής πόλης, τις νέες υποδομές, τα νέα έργα, τη μοντέρνα “κλασσική” πόλη. Η Αττική όπως και όλες οι μεγάλες πόλεις έχουν ανάγκη μιας προβολής, όπου θα τονίζονται οι δυνατότητες άλλων μορφών τουρισμού που θα εστιάζουν στο πολιτισμικό προφίλ της πόλης, στις συνεδριακές δυνατότητες της, στο shoping tourism, στα week-end breaks, κ.α.

Η διασύνδεση του κορυφαίου γεγονότος της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 με τον τουρισμό δεν έχει γίνει ακόμη, και αυτή είναι μια υστέρηση σε βάρος της συνολικής τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Πρέπει στο μέλλον, εάν θέλουμε να ζήσουμε καλύτερες ημέρες, να αγωνιστούμε για την προβολή ενός άλλου Μοντέλου Προορισμού.”

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΕΞΑ τονίζει: “Αναμφισβήτητα όλα τα παραπάνω στρατηγικά προγράμματα για μια ακόμη φορά θα περιμένουν, καθόσον από ότι φαίνεται τις, οι όποιες δράσεις διαφημιστικές αναληφθούν, τελικά θα έχουν για μια ακόμη φορά πυροσβεστικό και όχι στρατηγικό χαρακτήρα.”

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024