Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΤα λιμάνια θα πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους

Τα λιμάνια θα πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους

Στην ημερίδα με θέμα `Το μέλλον των Ελληνικών λιμένων σε καθεστώς απελευθερωμένων υπηρεσιών`, που διοργάνωσε η Εφημερίδα Εξπρές, ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας Βουλευτής Β` Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας […]

Στην ημερίδα με θέμα `Το μέλλον των Ελληνικών λιμένων σε καθεστώς απελευθερωμένων υπηρεσιών`, που διοργάνωσε η Εφημερίδα Εξπρές, ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας<...> Βουλευτής Β` Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι `Τα λιμάνια θα πρέπει να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Η Νέα Δημοκρατία δεν πιστεύει σε μια πολιτική διατάραξης των εργασιακών σχέσεων όπως προσπαθούν ορισμένοι να την εμφανίσουν`.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι οι ραγδαίες εξελίξεις που σημειώνονται στον τομέα των μεταφορών λόγω του ανοίγματος της αγοράς στον ανταγωνισμό δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχνάμε ότι οι μεταφορές δεν αποτελούν απλώς αγαθό που υπόκειται στους κανόνες της αγοράς αλλά και υπηρεσία δημοσίου συμφέροντος που τίθεται στη διάθεση των πολιτών. Πρόσθεσε όμως ότι αυτές οι εξελίξεις δεν πρέπει να αγνοηθούν από την πολιτεία η οποία σε ορισμένες χρήσεις θα πρέπει να μειώσει τον κρατικό παρεμβατισμό.

Η προσπάθεια της ΕΕ για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών ξεκίνησε ουσιαστικά το 2001 και δύο χρόνια αργότερα είναι βέβαιο ότι τα Ελληνικά λιμάνια δεν θα είναι έτοιμα να ανταποκριθούν στις ανταγωνιστικές συνθήκες που θα δημιουργηθούν με την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, είπε ότι ο ΟΛΠ βαδίζει σε λάθος ρότα καθώς οδεύει στο ΧΑΑ μόνο για εισπρακτικούς λόγους και πρόσθεσε ότι “ενώ η σύσταση Γενικής Γραμματείας Λιμενικής πολιτικής ήταν ένα σωστό μέτρο δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα καθώς δεν της έχουν δοθεί όλες οι αναγκαίες αρμοδιότητες”.

Σημείωσε ακόμα ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ τίθεται για την χώρα μας το θέμα της ταυτόχρονης ανάπτυξης των υποδομών της καθώς ολοένα και περισσότερες γειτονικές χώρες κινούνται ανταγωνιστικά. Έφερε ως συγκεκριμένο παράδειγμα την Κροατία η οποία σε ένα διάστημα λίγων ετών έχει κατασκευάσει 80 μαρίνες που έχουν την δυνατότητα ελλιμενισμού 5000 σκαφών, ενώ η Ελλάδα από το 1996, οπότε εξαγγέλθηκε η κατασκευή 27 μαρινών, έχει δημιουργήσει μόνο δύο.

Τέλος ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι “επί σειρά ετών δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμών που προέρχονταν από τα έσοδα των λιμενικών ταμείων πήγαιναν στα τρύπια κρατικά ταμεία για την κάλυψη των ελλειμμάτων με αποτέλεσμα να υπονομευθεί η προοπτική ανάπτυξης ενός αξιόπιστου δικτύου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επιβατών και τουριστών. Γι` αυτό το λόγο πρέπει να κινηθούμε άμεσα στην κατεύθυνση της αύξησης της ανταγωνιστικότητας και της βελτίωσης των υποδομών των Ελληνικών λιμένων ώστε να οδηγηθούμε στην ευρεία χρήση τους”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024