Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΕκδηλώσειςΑεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους: Πόσο πραγματικά μειώνουν το κόστος των εταιρικών ταξιδιών;

Αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους: Πόσο πραγματικά μειώνουν το κόστος των εταιρικών ταξιδιών;

Η πίεση για μείωση του ταξιδιωτικού κόστους λόγω των οικονομικών προβλημάτων που ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια την Ευρώπη και όλο τον κόσμο είναι μεγάλη…

Η πίεση για μείωση του ταξιδιωτικού κόστους λόγω των οικονομικών προβλημάτων που ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια την Ευρώπη και όλο τον κόσμο είναι μεγάλη<...>. Οι μάνατζερς των επιχειρήσεων που τα στελέχη τους πραγματοποιούν τακτικά ταξίδια, στην προσπάθειά τους να αναζητήσουν τις καλύτερες λύσεις επιλέγουν τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους υπερεκτιμώντας πολλές φορές την συμβολή τους στη μείωση του συνολικού ταξιδιωτικού κόστους.

Σε πανευρωπαϊκή έρευνα που έγινε από το Solutions Group, το τμήμα Συμβούλων Επιχειρήσεων της Carlson Wagonlit Travel η οποία εξειδικεύεται στο επαγγελματικό ταξίδι, βασισμένη σε συνεντεύξεις 38 υπεύθυνων εταιρικών ταξιδιών σημαντικών πολυεθνικών εταιριών με έδρα την Ευρώπη, μετρήθηκε η διαφορά μεταξύ της πραγματικής εξοικονόμησης χρημάτων και αυτής που οι υπεύθυνοι ταξιδιών των εταιριών πίστευαν ότι πετύχαιναν με τη χρήση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στα εταιρικά τους ταξίδια.

Η έρευνα ανέλυσε το κόστος 24.500 πτήσεων αεροπορικών εταιριών που χρησιμοποίησαν συνολικά τα στελέχη επιχειρήσεων για τα επαγγελματικά τους ταξίδια στην Ευρώπη. Το αποτέλεσμα της έρευνας απέδειξε ότι η πιθανή μείωση δαπανών για μεγάλες πολυεθνικές είναι μικρότερη από ότι πιστεύουν οι υπεύθυνοι για τα επαγγελματικά ταξίδια. Ακόμα και εάν υπάρχει μια καλή αίσθηση για το πόσα χρήματα εξοικονομεί η χρήση αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, το αποτελεσματικό μάρκετινγκ και οι προσφορές αυτών των εταιριών συχνά οδηγούν σε υπερεκτίμηση της πιθανής εξοικονόμησης χρημάτων στο συνολικό προϋπολογισμό των εταιρικών ταξιδιών.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι οι πολυεθνικές πρέπει να αγνοούν τις προσφορές των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, αλλά απλώς ότι πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της πραγματικότητας και της αντίληψης. Έτσι οι υπεύθυνοι ταξιδιών θα πρέπει να αξιολογούν την πιθανή μείωση του κόστους με βάση κάθε αεροπορική διαδρομή ξεχωριστά.

Ισχυρή πίεση για να περιλαμβάνονται οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους στην ταξιδωτική πολιτική των επιχειρήσεων

Πως εξηγείτε σε ένα αντιπρόσωπο πωλήσεων ότι πρέπει να πληρώσει 150 ευρώ για μια πτήση μονής διαδρομής Παρίσι-Νίκαια με μια συμβατική αεροπορική εταιρία όταν η easyJet διαφημίζει το ίδιο ταξίδι με 27 ευρώ; Είναι μια από τις πολλές ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν σήμερα οι υπεύθυνοι των εταιρικών ταξιδιών.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στην αυξανόμενη πίεση, τόσο από τη διοίκηση, όσο και από τους ίδιους τους ταξιδιώτες, να περιλαμβάνουν τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους στην πολιτική ταξιδίων της εταιρίας. Και για το 25% από αυτούς η πίεση από τους ταξιδιώτες είναι ακόμα πιο ισχυρή, απεικονίζοντας μια νέα αίσθηση της ευθύνης που οι υπάλληλοι αισθάνονται για το κόστος των επαγγελματικών ταξιδιών τους.

Μια εικόνα του κόστους που μπορεί να εξοικονομηθεί από τη χρήση αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους σε μια συγκεκριμένη διαδρομή…

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της Carlson Wagonlit τα δύο τρίτα των υπεύθυνων στελεχών για τα ταξίδια (Travel Managers) θεωρεί ότι η εξοικονόμηση από τις χαμηλές τιμές εισιτηρίων των εταιριών χαμηλού κόστους, σε αντιδιαστολή με τις συμφωνημένες εταιρικές τιμές που δίνουν οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρίες, ποικίλει από 30% έως 70% (δηλαδή 50% κατά μέσο όρο).

“Στο δείγμα που αναλύσαμε, οι εκτιμήσεις εμφανίζουν ότι κατά μέσο όρο η τιμή εισιτηρίων των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους που αγοράζονται για επαγγελματικά ταξίδια στις βασικές διαδρομές που πετούν αυτές οι εταιρίες είναι κατά 56% χαμηλότερη από τη μέση τιμή των εισιτηρίων που συμφωνούνται με τις συμβατικές αεροπορικές εταιρίες” σχολιάζει ο Ηerve Joseph Antoine, Air Solutions Director του Carlson Wagonlit Travel Solutions Group.

…αλλά η δυνητική εξοικονόμηση χρημάτων σε σχέση με το συνολικό προϋπολογισμό για τα αεροπορικά ταξίδια είναι συχνά υπερεκτιμημένη

Εντούτοις, σχεδόν το ήμισυ (40%) των εταιριών που ερωτήθηκαν θεωρεί ότι το ποσοστό εξοικονόμησης χρημάτων μπορεί να ανέρχεται σε περισσότερο από 10% του συνολικού προϋπολογισμού για ταξίδια, ενώ η Carlson Wagonlit πιστεύει ότι δεν ξεπερνάει το 3-5%.

Αυτό συνδέεται με το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους εξυπηρετούν μόνο 102 από τις 24.500 διαδρομές που μελετήθηκαν, 15 από τις οποίες έχουν ως αφετηρία σημαντικά αεροδρόμια.

“Στο δείγμα των επιχειρηματικών ταξιδιών που αναλύσαμε, οι διαδρομές που καλύπτουν οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους αριθμούν μόνο το 8% του συνολικού όγκου των ταξιδιών” δηλώνει ο Herve Joseph Antoine. “Εάν ψάχνουμε σε διαδρομές που εξυπηρετούνται και από αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους με συχνότητα άνω των 2 πτήσεων την ημέρα, υπολογίζουμε ότι το μερίδιο αγοράς αυτών των εταιριών είναι μόλις 5,5%”. Ακόμα και εάν ο μέσος όρος της τιμής του εισιτηρίου τους είναι χαμηλότερος σε μια δεδομένη διαδρομή, η εν δυνάμει εξοικονόμηση χρημάτων απέχει από την τρέχουσα αντίληψη της κατάστασης.

“Θεωρούμε ότι μια εξοικονόμηση από 3-5% της συνολικής δαπάνης ταξιδίων είναι η μέγιστη με τις σημερινές συνθήκες” προσθέτει ο Richard Lovell, Executive Vice President για την Ευρώπη της Carlson Wagonlit. “Αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει ένας αριθμός σημαντικών περιορισμών που πρέπει να ξεπερασθούν πριν οι υπηρεσίες των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους καλύψουν πραγματικά τις ουσιαστικές απαιτήσεις των επιχειρηματιών ταξιδιωτών ώστε να οδηγήσουν σε μια ευρύτερη υιοθέτηση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στον τομέα των επιχειρηματικών ταξιδιών”.

Για παράδειγμα, πολλές αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν αεροδρόμια που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 2 ώρες από τα κέντρα των μεγάλων πόλεων, όπως το Beauvais (Γαλλία), το Charleroi (Βέλγιο), το Stansted (Ηνωμένο Βασίλειο) ή το Hahn (Γερμανία).

Όχι μόνο αυτό, αλλά, για τις χαμηλότερες τιμές χρειάζεται να γίνει κράτηση αρκετό χρόνο πριν από την αναχώρηση, οι αλλαγές εισιτηρίων και η επιστροφή του αντίτιμου εισιτηρίου είναι λιγότερο ευέλικτες από ότι στις κύριες αεροπορικές εταιρίες, ενώ λιγότερες είναι και οι επιλογές σε προγράμματα πτήσεων και οι εναλλακτικές λύσεις που προσφέρονται σε περίπτωση κάποιου λειτουργικού προβλήματος..

Τελικά, η εξοικονόμηση δεν είναι αυτόματη και μέρος της πολυπλοκότητας προέρχεται από το δυναμικό τιμολογιακό μοντέλο των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους: οι τιμές για μια συγκεκριμένη διαδρομή μπορούν να αλλάζουν γρήγορα και διαρκώς ανάλογα με τη ζήτηση. Το κόστος της απλής διαδρομής μπορεί να διαφοροποιηθεί ακόμα και 4-5 φορές, σε σχέση με τη διαδρομή της επιστροφής.

Εξετάζοντας τη πιθανή εξοικονόμηση κόστους ανάλογα με την εταιρία και τη διαδρομή

Μήπως αυτό σημαίνει ότι οι προσφορές των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τις επιχειρήσεις; Ασφαλώς όχι. “Δείχνει απλά ότι η κατάσταση ποικίλλει από περίπτωση σε περίπτωση, απαιτώντας μια εξατομικευμένη προσέγγιση για την εξασφάλιση της βέλτιστης μείωσης του κόστους, ειδικά καθώς οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους προοδευτικά προσαρμόζουν τις προσφορές τους στις ανάγκες των επιχειρηματιών ταξιδιωτών” δηλώνει ο Herve Joseph Antoine.

Όταν οι υπεύθυνοι των εταιρικών ταξιδιών βρίσκονται κάτω από την πίεση να βελτιστοποιήσουν τις συμφωνίες τους με τις αεροπορικές εταιρίες και να επιτύχουν έστω και ένα μικρό ποσοστό εξοικονόμησης, οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους μπορούν να προσφέρουν ευκαιρίες μείωσης του κόστους. “Ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που έχουν υποκαταστήματα ή γραφεία κοντά σε ένα αεροδρόμιο, που εξυπηρετείται από αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους. Πιστεύουμε τότε ότι το ποσοστό χρησιμοποίησης αυτών των εταιριών μπορεί να αυξηθεί σημαντικά”, συνέχισε ο Herve Joseph-Antoine.

“Παρακολουθούμε στενά όλες τις τάσεις στις εξελίξεις των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους” προσθέτει ο Richard Lovell. “Αυτή την περίοδο εξοπλίζουμε τα κέντρα κρατήσεων μας με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα αναζήτησης και κρατήσεων για να εξασφαλίσουμε ότι είμαστε σε θέση να συμπεριλάβουμε αυτές τις εταιρίες στο σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πελάτες μας με οικονομικά αποδοτικό τρόπο και ως εκ τούτου να εξασφαλίσουμε ότι εάν η υπηρεσία ενός τέτοιου αερομεταφορέα είναι η πλέον κατάλληλη για ένα επιχειρηματικό ταξίδι, τότε θα κάνουμε κράτηση για τον πελάτη μας”.

Η μελλοντική επίδραση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους: χαμηλές τιμές

Σήμερα, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες κρίνονται ανάλογα με τον χαρακτηρισμό τους ως “χαμηλού κόστους”. Κατά συνέπεια, η μεγαλύτερη επίδραση αυτών των αεροπορικών εταιριών στο χώρο των επιχειρηματικών ταξιδιών μπορεί να εξαρτηθεί από την αντίδραση των παραδοσιακών αεροπορικών εταιριών, οι οποίες έχουν υιοθετήσει δυο παράλληλες στρατηγικές για να αντιδράσουν στις φθηνές τιμές που διαφημίζονται από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.

  • Αφενός, έχουν εστιάσει στην ποιότητα των υπηρεσιών τους (η γραμμή τους είναι εν ολίγοις: δεν είμαστε φειδωλοί στις υπηρεσίες).
  • Αφ` ετέρου, έχουν προωθήσει δικές τους χαμηλές τιμές για να αντιμετωπίσουν τον πόλεμο τιμών των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους.

Αυτό έγινε πιο γρήγορα αντιληπτό στη Μεγάλη Βρετανία από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη. Για τις επιχειρήσεις, το ζήτημα των “αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους” είναι πλέον ξεπερασμένο. Τώρα πια εστιάζουν στις χαμηλές τιμές των συμβατικών αερογραμμών. Οι μεγάλες γερμανικές και ολλανδικές εταιρίες προχωρούν, επίσης, προς αυτή την κατεύθυνση. Η δυνατότητα μείωσης του κόστους αναμένεται να αυξηθεί τους μήνες που έρχονται. Σημαντικές ευκαιρίες μείωσης του ταξιδιωτικού κόστους περιμένουν τις επιχειρήσεις υπό την προϋπόθεση ότι είναι σε θέση να τις εκμεταλλευτούν πλήρως.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024