Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠακέτο Σημίτη: Μέτρα τόνωσης της τουριστικής βιομηχανίας και εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου

Πακέτο Σημίτη: Μέτρα τόνωσης της τουριστικής βιομηχανίας και εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου

Σημαντικά μέτρα τόνωσης της τουριστικής βιομηχανίας και εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου του τουριστικού τομέα αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα σε διυπουργική σύσκεψη υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη….

Σημαντικά μέτρα τόνωσης της τουριστικής βιομηχανίας και εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου του τουριστικού τομέα αναμένεται<…> να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα σε διυπουργική σύσκεψη υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη. Το όλο πλέγμα μέτρων συζητήθηκε σε σύσκεψη στο μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του κ. Χριστοδουλάκη, του κ. Τσοχατζόπουλου και του κ. Γεωργακόπουλου.

Όπως τόνισε ο Άκης Τσοχατζόπουλος, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, “Στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό προετοιμάστηκε η διυπουργική σύνοδος για τον τουρισμό, η οποία θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Σε αυτόν τον νέο θεσμό θα κατατεθεί η νέα πολιτική πρόταση για την πορεία εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού”, και επανέλαβε ότι Στόχος για το 2010 είναι η αύξηση των τουριστών στα 20 εκατομμύρια, αλλά και η αύξηση της συνεισφοράς του τουρισμό στο ΑΕΠ κατά 3% τουλάχιστον. Επίσης την επόμενη περίοδο θα επιτύχουμε μια σειρά άλλων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων”.

“Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η ανάδειξη και η αλλαγή θεσμικών οργάνων για τον τουρισμό στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Έτσι προχωρούμε σε παρεμβάσεις, οι οποίες αφορούν τη νέα προσέγγιση ως προς το χαρακτήρα του ΕΟΤ, ο οποίος θα έχει πλέον την αποκλειστική ευθύνη προβολής, ενημέρωσης και δημοσίων σχέσεων στο εξωτερικό και το εσωτερικό. Συγχρόνως, ο ΕΟΤ θα αποτελέσει το φορέα μελέτης και παρακολούθησης της οικονομίας του Τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο”.

“Η εποχή μας αναδεικνύει πλέον τον Τουρισμό ως ένα βασικό συντελεστή της οικονομικής ανάπτυξης. Ιδιαίτερα η ζήτηση για τουριστικό προϊόν στη χώρα μας, επειδή κατ` έτος μεγεθύνεται (π.χ. πέρυσι είχαμε περίπου 13.500.000 τουρίστες), αντιλαμβάνεσθε ότι η οικονομία του Τουρισμού συγκροτείται στη βάση της συνολικής ζήτησης που προκύπτει στη χώρα από τη βιομηχανία, τη μεταποίηση και τις υπηρεσίες, σε σχέση με αυτό το επιπρόσθετο καταναλωτικό κοινό, το οποίο παρουσιάζεται στη χώρα. Ως εκ τούτου στο Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας προχωρήσαμε σε μια από κοινού εξέταση των στόχων της βιομηχανικής και της τουριστικής πολιτικής. Διότι και οι δύο κλάδοι, ουσιαστικά, στηρίζουν το συνολικό τουριστικό προϊόν της χώρας”.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα προωθηθεί, επίσης, η άρση των περιορισμών για την ανέγερση ξενοδοχείων ακόμα και σε περιοχές που σήμερα βρίσκονται σε καθεστώς “κορεσμού”. Παράλληλα, θα αρθούν μια σειρά από αντικίνητρα κυρίως σε σχέση με τη χορήγηση αδειών σε νέες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία στον τομέα της τουριστικής δόμησης και να μην απαιτούνται ξεχωριστές άδειες για κάθε κτίριο και χρήση γης της ίδιας τουριστικής επιχείρησης.

Επίσης, αναμένεται ότι θα προχωρήσει η από μακρού σχεδιαζόμενη μετατροπή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού σε Ανώνυμη Εταιρία, ώστε να γίνει πιο ευέλικτος και να συντονίζεται καλύτερα με τις απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς, κυρίως στον τομέα προβολής, μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων. Ο επιτελικός ρόλος και ο κεντρικός σχεδιασμός της τουριστικής πολιτικής θα ανήκει αποκλειστικά στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού του υπουργείου Ανάπτυξης. Επίσης, αναμένεται η δημιουργία του Ινστιτούτου Οικονομικών και Τουριστικών Ερευνών, το οποίο θα ελέγχει και το δορυφόρο λογαριασμό του τουρισμού.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της “Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας”, το πακέτο των παροχών προς τον τουρισμό έχει χρονικό ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας και στόχους τους ακόλουθους:

  • Να λάβει ο τουρισμός τη σκυτάλη της αναπτυξιακής προσπάθειας μετά την ολοκλήρωση των ολυμπιακών και δημόσιων έργων, στα οποία βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια.
  • Να επαναθεμελιωθεί ο ελληνικός τουρισμός σε νέες, πιο γερές βάσεις, οι οποίες θα του επιτρέψουν να προσελκύει 20 εκατ. τουρίστες σε ετήσια βάση από το 2010 (13 εκατ. σήμερα) και να αυξήσει τη συμμετοχή του στο ΑΕΠ τουλάχιστον κατά 3%.

Βασικό “εργαλείο” για την υλοποίηση του `τουριστικού πακέτου` θα είναι ο τομέας του real estate, οι εταιρίες του οποίου θα χρησιμοποιηθούν για να αξιοποιηθούν μεγάλες εκτάσεις του Δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και της Εκκλησίας, οι οποίες παραμένουν `εν υπνώσει`, συνεχίζει το άρθρο της εφημερίδας.

Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι η τρέχουσα δεκαετία θα είναι η περίοδος των μεγάλων διαφοροποιημένων τουριστικών επενδύσεων στη χώρα μας, η οποία είναι αναγκασμένη να κάνει το ποιοτικό άλμα που απαιτείται για να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού της προϊόντος. Η προσέλκυση εγχώριων και ξένων ιδιωτικών κεφαλαίων θα επιδιωχθεί με δύο τρόπους:

  • Τη μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου ο οποίος απαιτείται για την έκδοση των αδειών προκειμένου να αρχίσει η υλοποίηση μιας επένδυσης. Ο πρωθυπουργός έχει στα χέρια του έκθεση, η οποία αναφέρει ότι για να φθάσει μια επένδυση μέχρι την έκδοση των οικοδομικών αδειών απαιτούνται τουλάχιστον 25 εγκρίσεις από 17 διαφορετικές υπηρεσίες, χρειάζεται να περάσουν τουλάχιστον 24 μήνες, ενώ το κόστος της γραφειοκρατίας (μελέτες, άδειες κ.λπ.) αυξάνει κατά 25% το αρχικά προϋπολογισμένο κόστος της επένδυσης.
  • Τη θέσπιση ειδικών πολεοδομικών κινήτρων (αυξημένοι συντελεστές δόμησης) και τη χωροθέτηση νέων περιοχών τουριστικής ανάπτυξης. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το θέμα της αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας, θέμα το οποίο πιθανότατα θα συμπεριληφθεί στην ατζέντα της προετοιμαζόμενης συνάντησης του πρωθυπουργού με τον αρχιεπίσκοπο.

Οι δύο πλευρές, πάντως, ανιχνεύουν ήδη τις δυνατότητες συνεργασίας, με αφορμή δύο τουλάχιστον επενδύσεις: της βρετανικής Loyalward, η οποία θα υλοποιηθεί σε έκταση της Μονής Τοπλού στη Σητεία Κρήτης, και την επένδυση που ενδιαφέρεται να υλοποιήσει στη Μαγνησία σε ακίνητο της Εκκλησίας η διεθνής ξενοδοχειακή αλυσίδα Four Seasons.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024