Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΣιδηροδρομική Εγνατία και Θαλάσσιο Διάδρομο Ιονίου – Αδριατικής – Κύπρου προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση

Σιδηροδρομική Εγνατία και Θαλάσσιο Διάδρομο Ιονίου – Αδριατικής – Κύπρου προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση

Ένα νέο μεγάλο έργο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Δυτική Ελλάδα πρόκειται να υλοποιηθεί την επόμενη δεκαετία, και συγκεκριμένα από 2006-2014 στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση […]

Ένα νέο μεγάλο έργο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Δυτική Ελλάδα πρόκειται να υλοποιηθεί την επόμενη δεκαετία, και συγκεκριμένα<...> από 2006-2014 στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρόκειται για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Aξονα ή αλλιώς Σιδηροδρομική Εγνατία, όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, που θα ενώνει με σιδηροδρομικό δίκτυο την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Δυτική Πελοπόννησο, ξεκινώντας από την Κοζάνη, με ενδιάμεσους σταθμούς, μέχρι την Καλαμάτα. Το προβλεπόμενο κόστος του έργου είναι 2,7 δισ. Ευρώ και η περίοδος κατασκευής εκτείνεται από το 2006 έως το 2014.

Συγκεκριμένα, ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Aξονας, αναλύεται στα τμήματα:

  • Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα, το οποίο ολοκληρώνει τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα “Ηγουμενίτσα – Βόλος”.
  • Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Αντίρριο/Ρίο – Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό Aξονα της δυτικής Ελλάδας
  • Καλαμπάκα – Κοζάνη, που συνδέει τη Βόρεια με την κεντρική Ελλάδα, ολοκληρώνοντας το σιδηροδρομικό διευρωπαϊκό δίκτυο στο ελληνικό έδαφος

Το συγκεκριμένο έργο βελτιώνει τη διασύνδεση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύει την ανάπτυξη των μεταφορών στην περιοχή των Βαλκανίων. Δημιουργεί προστιθέμενη αξία σε επενδύσεις που ήδη έχουν γίνει με συνδρομή και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη της υποδομής των κύριων λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου – συνδέει τουλάχιστον 5 κύριους λιμένες της Ελλάδας.

Η γενικότερη σημασία του έργου για την οικονομία της χώρας είναι προφανής, αφού με την έναρξη κατασκευής του ξεκινάει και η περίοδος που η Ελλάδα θα αποκτήσει ένα πλήρες και ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Επιπλέον, κατά την περίοδο κατασκευής (2006-2014) θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την οικονομική αναζωογόνηση των περιοχών της Δυτικής Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, η υλοποίηση του Δυτικού Σιδηροδρομικού Aξονα αφορά άμεσα τους ενάμισι εκατομμύριο κατοίκους των περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Δυτικής Στερεάς Ελλάδας και της Δυτικής Πελοποννήσου και αναμένεται να δώσει “ζωή” σε περιοχές της Κεντρικής, Δυτικής και Νότιας Ελλάδας (Κοζάνη, Καλαμπάκα, Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα, Αγρίνιο, Αντίρριο, Καλαμάτα), που μέχρι σήμερα ήταν σχετικά απομονωμένες.

Επιπλέον, με το Δυτικό Σιδηροδρομικό Aξονα επιτυγχάνεται η διασύνδεση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με το ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης. Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και ο οριζόντιος σιδηροδρομικός άξονας Ηγουμενίτσας – Βόλου, που σε συνδυασμό με σιδηροδρομικά φέρι μπόουτ στις διαδρομές Μπρίντιζι – Ηγουμενίτσας, Βόλου – Λαττάκειας (Συρία), Βόλου – Χάιφας (Ισραήλ) και Βόλου – Σμύρνης (Τουρκία), αναβαθμίζει το ρόλο της Ελλάδας ως κύριου διαμετακομιστικού κόμβου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Ύστερα από πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς, παράλληλα με τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Aξονα εγκρίθηκε η ανάπτυξη του Θαλάσσιου Διαδρόμου Ιονίου – Αδριατικής – Κύπρου. Η ανάπτυξη των Θαλάσσιων Διαδρόμων, η οποία σημαίνει ουσιαστικά χρηματοδότηση για υποδομές που διευκολύνουν τις συνδυασμένες μεταφορές στους εμπλεκόμενους λιμένες ώστε να αποτελούν διαμετακομιστικούς κόμβους, αποτελεί έναν από τους βασικούς προσανατολισμούς της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Μεταφορών, όπως αυτή εκφράζεται στη Λευκή Βίβλο για τις Μεταφορές αλλά και στις προτεραιότητες των Διευρωπαϊκών Δικτύων.

Με την ανάπτυξη του Θαλάσσιου Διαδρόμου Ιονίου – Αδριατικής – Κύπρου, βελτιστοποιείται η χρηστικότητα της μεταφορικής αλυσίδας μεταξύ Ιταλίας, Ελλάδας και Κύπρου και επιπλέον δίνεται η δυνατότητα νέων χρηματοδοτήσεων για υποδομές στα εμπλεκόμενα ελληνικά λιμάνια (Πάτρας και Ηγουμενίτσας). Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται επέκταση της ενδοχώρας των ελληνικών λιμένων, ενώ εντάσσεται δυναμικά η Κύπρος στην ευρωπαϊκή μεταφορική αλυσίδα.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής έκανε λόγο για έργο τεράστιας σημασίας, με το οποίο επιτυγχάνεται σιδηροδρομικώς η οριζόντια διασύνδεση της χώρας με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και με τις χώρες που βρίσκονται ανατολικά της Ελλάδας. Ακόμη, αναγνωρίζονται ως ισότιμοι με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες οι θαλάσσιοι διάδρομοι. Ο ένας από τους τέσσερις αυτούς θαλάσσιους διαδρόμους έχει κύρια αναφορά στην Ελλάδα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024