Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι προοπτικές της τουριστικής βιομηχανίας για το 2004 και οι αλλαγές στις τάσεις της αγοράς

Οι προοπτικές της τουριστικής βιομηχανίας για το 2004 και οι αλλαγές στις τάσεις της αγοράς

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – WTM ΛΟΝΔΙΝΟ 2003: Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση για την πορεία του τουρισμού που παρουσιάσθηκε στην έκθεση World Travel Market 2003 και έγινε σε συνεργασία με την εταιρία IPK International, το 2003 ήταν μια δύσκολη χρονιά, ενώ το 2004 εμφανίζεται λίγο πιο αισιόδοξο…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – WTM ΛΟΝΔΙΝΟ 2003: Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση για την πορεία του τουρισμού που παρουσιάσθηκε στην έκθεση World Travel Market 2003 και έγινε<...> σε συνεργασία με την εταιρία IPK International, το 2003 ήταν μια δύσκολη χρονιά, ενώ το 2004 εμφανίζεται λίγο πιο αισιόδοξο.

Η Κίνα το 2004 θα εμφανίσει, σύμφωνα με τις προβλέψεις, μεγάλη αύξηση του εξερχόμενου τουρισμού, όπως και η Ιαπωνία, μετά την καλή πορεία της οικονομίας της. Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα, την μεγαλύτερη αύξηση στην τουριστική κίνηση θα παρουσιάσουν οι μέσης ηλικίας Γιαπωνέζες. Τέλος, εκτός από τους δύο αυτούς μεγάλους `γίγαντες που κοιμούνται`, όλες οι Ασιατικές αγορές θα παρουσιάσουν αύξηση στην τουριστική τους κίνηση.

Από την άλλη πλευρά, οι ΗΠΑ θα χρειασθούν πολύ ακόμα καιρό για να ανακάμψουν τουριστικά. Παρά το γεγονός ότι η αγορά έδειξε καλά στοιχεία το 2003, τα εξερχόμενα ταξίδια δεν θα φθάσουν σε αριθμό αυτά του 2000, παρά μόνο το 2006. Βέβαια, οι τάσεις διαφέρουν από πολιτεία σε πολιτεία, αλλά εκείνες που θα ανακάμψουν πρώτα θα είναι οι περιοχές της Νοτιοανατολικής Αμερικής και του Ειρηνικού Ωκεανού.

Μετά την άνοδο του 5% που έχει σημειώσει ο επαγγελματικός τουρισμός τους 8 πρώτους μήνες του 2003, θα συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους θα επωφεληθούν από την ζήτηση για χαμηλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια. Παρόλη αυτή την τάση, τα δρομολόγια μέσα στην Ευρώπη θα είναι στην δεύτερη θέση των πιο επιτυχημένων διεθνών δρομολογίων των αεροπορικών εταιριών της IATA μετά από αυτά της περιοχής της Ασίας. Οι αεροπορικές εταιρίες της IATA προβλέπεται να φθάσουν σε αύξηση κίνησης το 7% το 2004, με ετήσια αύξηση το 4,7% για το 2003 – 2007.

Όλοι είναι αισιόδοξοι για το 2004 βασιζόμενοι στην αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, αλλά εκφράζουν και την ανησυχία τους για το τελικό οικονομικό κέρδος των τουριστικών επιχειρήσεων που δεν φαίνεται να είναι μεγάλο. Όπως έχει ήδη ειπωθεί πολλές φορές, τονίζει η έκθεση, η εμπειρία έχει δείξει ότι ο τουρισμός δεν είναι νούμερα, και πρέπει πάντα να αναλύεται η επίδραση του στην γενική οικονομία της κοινωνίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Σε περιπτώσεις κρίσεων, οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να συνεργάζονται για να χαράζουν στρατηγική ώστε να ξεπερνιούνται τα προβλήματα, σημειώνει η έρευνα στο τέλος.

Οι αλλαγές στις τάσεις της αγοράς

Η αγορά μετά την 11η Σεπτεμβρίου, αλλά και με την επιρροή των υπόλοιπων γεγονότων, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι σίγουρο ότι έχει αλλάξει τελείως και δεν πρόκειται ποτέ να γυρίσει στις προηγούμενες τάσεις της.

Τα κύρια σημεία της αλλαγής είναι:

  • Υπάρχει συνέχεια ανησυχία για την ασφάλεια, και οι άνθρωποι έχουν πια συνηθίσει ότι θα ζουν σε ανασφαλές κλίμα.
  • Το ίδιο ισχύει και για τα θέματα της υγείας, όπου οι κυβερνήσεις και η τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να είναι πλέον προετοιμασμένοι ώστε να ελαχιστοποιούν τις επιδράσεις τους στον κλάδο του τουρισμού.
  • Οι άνθρωποι όλο και θα έχουν την τάση να κάνουν μικρότερα και πιο συχνά ταξίδια, ενώ η ζήτηση για μακρινούς προορισμούς θα ανακάμψει το 2004.
  • Η ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους θα συνεχιστεί, μιας και οι άνθρωποι θα ψάχνουν για `ευκαιρίες`. Όμως αν αναπτυχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια μεγάλη απειλή για τα αεροπορικά ταξίδια.
  • Επίσης, θα υπάρξει μια μεγάλη αύξηση της χρήσης του Internet στον σχεδιασμό και στις κρατήσεις των ταξιδιών, γεγονός που θα βοηθήσει στην αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.
  • Ο τουρισμός του `πακέτου` θα συνεχίσει αυξάνεται, σύμφωνα με την γνώμη των μεγάλων τουριστικών οργανισμών, ακόμα και αν συνεχίσει να αυξάνεται η ζήτηση για μεμονωμένες διακοπές.
  • Η τάση των τουριστών να αναζητούν μια `εμπειρία` από τα ταξίδια τους θα συνεχίσει να αυξάνεται και θα λειτουργήσει ως κριτήριο επιλογής προορισμού. Ως αποτέλεσμα η διαφήμιση των προορισμών θα πρέπει να είναι πιο δημιουργική και καινοτόμα.
  • Η ζήτηση για την `εμπειρία` συμπεριλαμβάνει την επαφή με τον τοπικό πληθυσμό, τον πολιτισμό, την φύση, ιδιαίτερα στους μεγαλύτερους στην ηλικία..
  • Επίσης, αύξηση παρουσιάζει ο συνδυασμός των διακοπών με την περιποίηση της ομορφιάς, (καλύτερα από τον όρο υγεία), και με την εκπαίδευση.
  • Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον τουρίστα που συνδυάζει την πτήση του με αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους και τη διαμονή του σε πεντάστερο ξενοδοχείο, μια τάση που όλο και αυξάνεται.
  • Τέλος, δεν θα πρέπει να στηριζόμαστε στην τάση που υπήρχε παλιότερα όπου οι τουρίστες έδειχναν μεγάλη σταθερότητα για ένα προορισμό ή για ένα τουριστικό προϊόν. Τα πράγματα άλλαξαν, όπως και οι τάσεις των τουριστών.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024