Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
World Travel Market 2003

Τα τελευταία στοιχεία και οι τάσεις της Βρετανικής αγοράς

Βίκυ Καραντζαβέλου - 18 November 2003, 00:00

ΑΠΟΣΤΟΛΗ - WTM ΛΟΝΔΙΝΟ 2003: Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρία ACNielsen, και παρουσιάσθηκε σε ειδική εκδήλωση του Γραφείου του ΕΟΤ Μεγ. Βρετανίας, κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης World Travel Market...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ - WTM ΛΟΝΔΙΝΟ 2003: Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρία ACNielsen, και παρουσιάσθηκε σε ειδική εκδήλωση του<...>

Γραφείου του ΕΟΤ Μεγ. Βρετανίας, κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης World Travel Market, η Ελλάδα δεν φαίνεται να προσελκύει από την Βρετανική αγορά τους τουρίστες που ταξιδεύουν με την οικογένεια τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου το 36% των Βρετανών ταξιδεύουν με την οικογένεια τους, ενώ στην Ελλάδα έρχεται μόνο το 27% με την οικογένεια, γεγονός που δείχνει ότι η Ελλάδα θεωρείται ως προορισμός για τους νέους. Αντίστοιχα λοιπόν η Ελλάδα προσελκύει το 73% των τουριστών που ταξιδεύουν μόνοι τους. Αυτά τα στοιχεία ισχύουν για το 2003, ενώ οι προβλέψεις για το 2004 αλλάζουν αισθητά. Μέχρι στιγμής, και με βάση τις προκρατήσεις, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2003 το 49% της αγοράς έχει κάνει προκράτηση για τις διακοπές του στην Ελλάδα και αφορά τουρίστες χωρίς οικογένεια, ενώ το 51% των οικογενειών έχει διαλέξει την Ελλάδα. Στο σύνολο της αγοράς, το 59% των ταξιδιωτών χωρίς οικογένεια έχει ήδη κάνει προκράτηση, ενώ μόλις το 41% των οικογενειών έχει προβεί σε προκράτηση.

Οι επιδράσεις από την 11η Σεπτεμβρίου του 2001

Όσον αφορά την επίδραση της 11ης Σεπτεμβρίου στις θερινές διακοπές του 2002, τα πράγματα για την Ελλάδα φαίνεται να ήταν καλύτερα από ότι στους άλλους τουριστικούς προορισμούς. Ο μέσος όρος των απωλειών στις πωλήσεις των `πακέτων` λόγω των τρομοκρατικών κτυπημάτων ήταν 7% στο σύνολο της Βρετανικής αγοράς, ενώ η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει χάσει μόνο 3%. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1989, η αύξηση της Βρετανικής τουριστικής αγοράς στον εξερχόμενο τουρισμό αγγίζει το 16% φθάνοντας τα 11,5 εκατ. τουρίστες, ενώ η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την χώρα μας βρίσκεται για την ίδια περίοδο στο 46% φθάνοντας τα 2,4 εκατ. τουρίστες.

Η κίνηση το καλοκαίρι του 2003

Το καλοκαίρι του 2003, σύμφωνα με τον κ. Terry McCarty που παρουσίασε τα αποτελέσματα της ACNielsen, το σοβαρότερο γεγονός που επηρέασε τον τουρισμό ήταν ο πόλεμος του Ιράκ. Η Ελλάδα ακολούθησε τις τάσεις της αγοράς, όπου υπήρχαν μεγάλες ακυρώσεις, παρουσιάζοντας μάλιστα αυξημένο αριθμό ακυρώσεων σε σχέση με τους υπόλοιπους προορισμούς. Στο τέλος της τουριστικής περιόδου ήταν ο μοναδικός προορισμός που έκλεισε με μείωση της τάξεως του 4% όσον αφορά τον τουρισμό των `πακέτων`, και με μείωση 6% στη συνολική τουριστική κίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα νησιά Βαλεαρίδες σημείωσαν πτώση της τάξεως του 2%, που όμως σύμφωνα με τους ερευνητές οφείλεται στην επιβολή του γνωστού φόρου Eco tax, ο οποίος έχει ήδη σταματήσει. Συνολικά, η αγορά ήταν 2% πάνω, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, με την Τουρκία στο +8%, την Ισπανία στο +2% (η ενδοχώρα της Ισπανίας σημείωσε αύξηση της τάξεως του +12%), και την Φλόριδα και την Καραϊβική στο +17%. Γενικά, οι μακρινοί προορισμοί δείχνουν μια μεγάλη ανάπτυξη και το 2004.

Όσον αφορά τώρα την κατανομή ανά προορισμό, η Ρόδος εμφανίζεται ο μεγάλος χαμένος με μείωση της τάξεως του 17%, ακολουθεί η Κεφαλονιά με 8%, η Κως με 6%, ενώ κερδισμένη φαίνεται η Κρήτη με 4%, και η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος με 1%.

Το μερίδιο των Tour Operators

Σύμφωνα με την έρευνα, οι 4 μεγάλοι εξειδικευμένοι Tour Operators για Ελλάδα διαχειρίζονται το 40% των κρατήσεων των `πακέτων` από την Βρετανική αγορά, και συγκεκριμένα, ο Kosmar έχει το 13%, ο Olympic το 11%, ο Golden Sun το 9%, και ο Libra το 7%. Aλλο ένα 56% έχουν οι 7 μεγάλοι Tour Operators όπως η TUI με 15%, το My Travel με 14%, το First Choice με 12%, και ο Thomas Cook με 15%. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο σύνολο της αγοράς οι παραπάνω tour operators έχουν τα εξής ποσοστά: TUI 21%, My Travel 22%, First Choice 14%, και Thomas Cook 16%. Όσο για το υπόλοιπο 4%, 2% έχει το Cosmos και το άλλο 2% διάφοροι άλλοι tour operators. Πρέπει να τονίσουμε ότι οι άλλοι tour operators στο σύνολο της αγοράς έχουν το 15%, και σε αυτό το σημείο στηρίζεται η πρόταση του Travel Daily News (βλέπε άρθρο: Μικρή συμμετοχή είχε το workshop των tour operators στο Λονδίνο) προς τους διοργανωτές του workshop στο Λονδίνο για την συμμετοχή και άλλων μικρότερων tour operators με στόχο την διεύρυνση αυτών που πουλούν Ελλάδα. Μια καλή περίπτωση, κατά τη γνώμη μας, θα ήταν οι tour operators που εξειδικεύονται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Όσον αφορά την γενική εικόνα των tour operators, η TUI και η First Choice είχαν την περασμένη χρονιά την καλύτερη απόδοση, αφού η TUI αύξησε κατά 1% το ποσοστό της στο σύνολο της αγοράς, και η First Choice κατά 4%. Είναι όμως χαρακτηριστικό ότι και οι δύο εταιρίες στην Ελληνική αγορά είχαν πτώση, η TUI 1% και η First Choice 2%. Η My Travel είχε μια γενική πτώση στην αγορά ίση με 2% ενώ, στην Ελλάδα είχε πτώση -5%, ο Thomas Cook είχε γενική πτώση -6% και στην Ελλάδα -12%. Όσον αφορά τους εξειδικευμένους tour operators ο Olympic είχε μια αύξηση της τάξεως του 20%, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είχαν πτώση, και συγκεκριμένα, ο Kosmar -4%, ο Golden Sun -7%, και ο Libra -16%. Σίγουρα, τονίζει η έρευνα η πτώση των υπολοίπων είχε σχέση με την μεγάλη αύξηση του Olympic.

Οι προκρατήσεις του 2004

Είναι γεγονός ότι οι τάσεις στην αγορά αλλάζουν, και οι Βρετανοί τουρίστες πλέον δεν κάνουν προκρατήσεις για τις διακοπές τους, αλλά περιμένουν να πέσουν οι τιμές και να διαλέξουν το `πακέτο` των διακοπών τους. Έτσι οι προκρατήσεις τον Σεπτέμβριο του 2003 για το καλοκαίρι του 2004 ήταν στο -43%, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου ήταν στο 41%, την δεύτερη στο 22%, την τρίτη στο 11%, την τέταρτη στο 16%, και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου στο 11%. Αυτή η τάση στηρίζεται στο γεγονός ότι ο Βρετανός τουρίστας πλέον έχει ως στόχο την χαμηλή τιμή για τις διακοπές του και όχι τον προορισμό στον οποίο θέλει να ταξιδέψει.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top