Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΗ τεχνολογία αρωγός στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στα ξενοδοχεία

Η τεχνολογία αρωγός στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στα ξενοδοχεία

Σεμινάριο με θέμα “Πρακτικές Εφαρμογές Τεχνολογιών στη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων” διοργάνωσε η Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών & Μελετών (ΑΤΕΜ)…

Σεμινάριο με θέμα “Πρακτικές Εφαρμογές Τεχνολογιών στη Διοίκηση Ξενοδοχειακών Μονάδων” διοργάνωσε η<...> Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών & Μελετών (ΑΤΕΜ), σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΟΔΙΞ) και τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Αθηνών, την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2003, στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus.

Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΑΤΕΜ κ. Μάριος Βασιλόπουλος είπε ότι “η χρήση των νέων τεχνολογιών που καταγράφουν την πληροφορία , την συνδυάζουν, την επεξεργάζονται και την τηλεμεταφέρουν είναι το καταλληλότερο εργαλείο για πολλές δράσεις και ιδιαίτερα για μια οικονομική λειτουργία έντονα διεθνοποιημένη, παγκοσμιοποιημένη και σε συνεχή ροή όπως ο τουρισμός. Στον τομέα αυτόν δεν υπάρχει το χάσμα τεχνολογίας που παρατηρείται μεταξύ πλουσίων και φτωχών χωρών. Τα τουριστικά γραφεία και τα λοιπά κανάλια διανομής του τουριστικού προϊόντος είναι απόλυτοι χρήστες των νέων τεχνολογιών και τα ξενοδοχεία πρέπει να είναι έτοιμα να αποδεχθούν και να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την ογκώδη αυτή διαδικτυακή πελατεία. Νέες αντιλήψεις πωλήσεων δημιουργούνται, νέες αγορές διανοίγονται, νέα προϊόντα βγαίνουν στον αέρα, οι τιμολογιακές πολιτικές μεταβάλλονται και οι ανάγκες μάς οδηγούν σε νέες κατακτήσεις. Τα προγράμματα yield management τροφοδοτούνται με στοιχεία και υπαγορεύουν τις τιμές. Ήδη νέες γενιές αυτής της υπηρεσίας είναι ικανές να αυτοτροφοδοτούνται με πληροφορίες από διεθνείς βάσεις. Στο Μ.Ι.Τ κατασκευάζεται ο sensitive computer, ο υπολογιστής που επικοινωνεί συναισθηματικά με τον χρήστη για την είσοδο δεδομένων αντί του παραδοσιακού πληκτρολογίου ή της αναγνώρισης φωνής!

Οι καινοτομίες είναι τόσες πολλές και μεγάλες, το θέμα τόσο ευρύ και πολύπλοκο ώστε προτιμήσαμε να εστιάσουμε το σεμινάριο μόνο στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη Διοίκηση Ξενοδοχειακών μονάδων. Επιφυλασσόμαστε για τη συνέχεια και περιμένουμε με ενδιαφέρον τις ομιλίες πάνω σε ένα θέμα όπου οι παλιότεροι δε διδάσκουν αλλά διδάσκονται από τις νεότερες γενεές.”

Ο πρόεδρος της ΠΟΔΙΞ κ. Γιώργος Κανόνης με τη σειρά του ανέφερε ότι “Η ηλεκτρονική παρουσίαση και επικοινωνία του Ξενοδοχείου είναι εκείνη που θα δώσει την δυναμική απεικόνιση για αποτελεσματική αύξηση της πελατείας των μηνυμάτων που η επιχείρηση θέλει να περάσει στους συνεργάτες της αλλά και στην υψηλή προσφορά ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Όλο λοιπόν το φάσμα της εφαρμογής των τεχνολογιών στην σύγχρονη Διοίκηση των Ξενοδοχείων είναι εκείνο που θα έχει και την μεγιστοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Είναι αξιόλογο και σημαντικό το πώς αντιμετωπίζει η Γενική Γραμματεία Τουρισμού της Ισπανίας το Τμήμα Τεχνολογιών το οποίο έχει προχωρήσει στην σύνταξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ξενοδοχειακή βιομηχανία με τη δημιουργία on line Συστημάτων Ποιότητας για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, την υιοθέτηση on line marketing και την e- εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την συντριπτική πλειοψηφία των παγκοσμίων διαδικτυακών ερευνών, ο χώρος του Τουρισμού αντιπροσωπεύει το 36% του συνολικού όγκου του παγκοσμίου ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το σεμινάριο αυτό λοιπόν θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να καθορίσουν βασικές αλλαγές που έχουν γίνει στο Ξενοδοχειακό περιβάλλον και να τους προμηθεύει με τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων τους.”

Τέλος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Αθηνών κ. Γιάννης Σίμος τόνισε ότι “Οι σύγχρονες τεχνολογίες επηρέασαν και επηρεάζουν όπως είναι φυσικό και τον τρόπο με το οποίο ασκείται η διαχείριση και η διοίκηση των σύγχρονων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Οι τεχνολογίες εισήγαγαν νέα δεδομένα στον τρόπο συλλογής πληροφοριών αλλά κυρίως στον τρόπο λήψης αποφάσεων. Στο επίκεντρο όμως αυτής της επανάστασης υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας ο οποίος, με εργαλείο την τεχνολογία, θα παραμείνει το κλειδί για την παροχή υπηρεσιών επιπέδου όπως αρμόζει στις μέρες μας και στον κλάδο μας.”

Στη συνέχεια, ο τ. υπουργός και γενικός γραμματέας Τουρισμού και νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας NSA, κ. Νίκος Σκουλάς έθεσε τον προβληματισμό στο θέμα της εφαρμογής της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία και στον τουρισμό γενικότερα αναφέροντας μεταξύ άλλων στην παρουσίασή του ότι “Η παγκοσμιοποίηση, η απελευθέρωση των αγορών, οι χωρίς προηγούμενο γεωπολιτικές εξελίξεις, οι ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές, η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας της πληροφορίας επιφέρουν σαρωτικές αλλαγές στην προσωπική και επαγγελματική μας ζωή.”

“Είναι προφανές” είπε ο κ. Σκουλάς “πως οι παραδοσιακές μέθοδοι, της πεπατημένης, απλώς δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.

Αυτή η διαπίστωση μας επιβάλλει να προβληματιστούμε σοβαρά, να αξιολογήσουμε τις επιπτώσεις των αλλαγών αυτών, να επανεξετάσουμε τη στρατηγική μας και τον τρόπο που σκεφτόμαστε και πράττουμε επιχειρηματικά και να επινοήσουμε τρόπους επιτυχούς αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στο marketing της ξενοδοχειακής μας προσφοράς.”

Ο κ. Σκουλάς τόνισε ότι “Αναφέρομαι βεβαίως σε τεχνολογίες που έχουν δοκιμαστεί στην αγορά και έχουν ήδη ευρεία εφαρμογή και τεκμηριωμένα θετικά αποτελέσματα. Για μας, η χρήση αυτών των τεχνολογιών είναι, πιστεύω, επείγουσα ανάγκη και όρος επιβίωσης. Απλά πρέπει να περάσουμε ταχύτατα από τα λόγια στην πράξη.”

Ο κ. Σκουλάς αφού κατέθεσε την προσωπική του εμπειρία με τη μορφή μιας σύντομης καταγραφής της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στον τουριστικό και ιδιαίτερα στον ξενοδοχειακό τομέα, καθώς και κάποιες προτάσεις, με την ελπίδα ότι αυτό θα βοηθήσει τους ειδικούς να προτείνουν “την κατάλληλη τεχνολογική `αγωγή` για όσα μας πονάνε” όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, κατέληξε αναφέροντας ότι “Σύγχρονες μέθοδοι επικοινωνίας και προβολής πρέπει να αντικαταστήσουν τις τετριμμένες παραδοσιακές. Road tours, CD ROM, video surround, εικονική πραγματικότητα (virtual reality), διαδραστική (interactive) ψηφιακή επικοινωνία και συναλλαγές on-line, πρέπει να αντικαταστήσουν την “κουρασμένη” πια μπροσούρα.

Η αξιοποίηση των εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας (Internet, e-mail, CRS, κλπ.) διευκολύνει την απ` ευθείας επαφή με δυνητικούς πελάτες στα πέρατα του κόσμου, διευρύνει το μέγεθος της αγοράς, επιτρέπει σε ενδιαφερόμενους πελάτες να επικοινωνήσουν απ` ευθείας με τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας, επιτρέπει μεγαλύτερη εξειδίκευση στο marketing του εναλλακτικού τουρισμού και μειώνει την εξάρτηση από τους μεγάλους tour operators του μαζικού τουρισμού.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν πολλά να ωφεληθούν από τις εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας – ιδιαίτερα του Internet

  • έχοντας την δυνατότητα να παρακάμψουν το κατεστημένο κύκλωμα προσέγγισης τουριστών (δίκτυο Τ.Ο. κλπ.)
  • Παρουσιάζοντας την ιδιαίτερη προσφορά τους απ` ευθείας στον μεμονωμένο τουρίστα στον δικό τους ψηφιακό τόπο (web site)
  • Απαντώντας στα ερωτήματά των ενδιαφερομένων πελατών και πραγματοποιώντας συναλλαγές, επιτυγχάνουν πολύ καλύτερες τιμές (συχνά τιμές πόρτας), από ό,τι τους “δίνουν” οι χονδρέμποροι Tour Operators.

Η νέα ψηφιακή τεχνολογία προσφέρεται ως ένα θαυμάσιο εργαλείο επικοινωνίας, marketing και προβολής. Υπάρχουν ήδη, ευτυχώς, λίγα έστω αλλά καλά δείγματα ελληνικών εταιριών που έχουν δημιουργήσει ενημερωτικές κυρίως ιστοσελίδες (websites) με ικανοποιητική επισκεψιμότητα, αλλά χρειάζονται νέες και πιο σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές όπως σύγχρονες, δυναμικές ηλεκτρονικές πύλες (portals) που θα προσφέρουν τη δυνατότητα για κλείσιμο συμφωνιών και πραγματοποίηση συναλλαγών.

Η δυνατότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας μας υπάρχει. Αρκεί να την αξιοποιήσουμε με ταχείς ρυθμούς.

Οι ανταγωνιστές μας το κάνουν ήδη και δεν μας περιμένουν.”

Στην ενότητα των δεδομένων της τεχνολογίας και των επιστημονικών παρουσιάσεων ο κ. Wim Bleyenberg, διευθυντής Marketing της Travel Media Applications η οποία οργάνωσε το Σεμινάριο για λογαριασμό της ΑΤΕΜ, παρουσίασε τις τάσεις από τις εφαρμογές τις τεχνολογίας στη διεθνή τουριστική αγορά, η Δρ. Μαριάννα Σιγάλα, καθηγήτρια ξενοδοχειακού management πανεπιστημίου Strathclyde και πανεπιστημίου Bolzano, αντιπρόεδρος του EuroCHRIE ανέπτυξε το θέμα “Νέες Τεχνολογίες και Διανομή Ξενοδοχειακών Προϊόντων: Ευκαιρίες ή Απειλές;”, ο Δρ. Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής ξενοδοχειακού και τουριστικού marketing πανεπιστημίου Bolzano Ιταλίας, Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και TEI Θεσσαλονίκης, τ. πρόεδρος του EuroCHRIE αναφέρθηκε στη “Στρατηγική Marketing μέσω του Διαδικτύου: Προώθηση και Επικοινωνία Ξενοδοχειακών Προϊόντων με τη Χρήση Νέων Τεχνολογιών”, ο κ. Στέλιος Αγγλούπας, Διευθύνων Σύμβουλος Gold Axia ανέλυσε το κρίσιμο θέμα “Μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των πελατών και των οικονομικών αποτελεσμάτων με τη χρήση της τεχνολογίας” δίνοντας έμφαση στο Yield Management.

Το σεμινάριο πλαισιώθηκε από την παρουσία των χορηγών-εταιριών Πουλιάδης και Συνεργάτες ΑΕ, Sunsoft, HIT, και Globe Protection οι οποίες συνέβαλλαν στη σύνδεση των θεωρητικών παρουσιάσεων με την παρουσίαση εφαρμογών της τεχνολογίας.

Το συντονισμό του σεμιναρίου που παρακολούθησαν περί τους εκατό διευθυντές και υψηλόβαθμα στελέχη ξενοδοχείων είχε ο κ. Θεόδωρος Κουμέλης, Διευθυντής της Travel Media Applications και Διευθυντής Σύνταξης του TravelDailyNews.

Όλες οι ομιλίες και οι παρουσιάσεις των εισηγητών είναι στη διάθεση όλων των ενδιαφερομένων μέσα από την ηλεκτρονική εφημερίδα TravelDailyNews Greece & Cyprus στην ειδική στήλη για το Σεμινάριο της ΑΤΕΜ.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024