Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αντιδράσεις από την IATA

Επικυρώθηκαν τα αυστηρά μέτρα την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιριών

Βίκυ Καραντζαβέλου - 29 Ιανουάριος 2004, 00:00

Επικυρώθηκαν και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και τυπικά τα αυστηρά μέτρα για την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιριών που είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα πλέον οι εφαρμογή τους να ξεκινήσει από το 2005...

Επικυρώθηκαν και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και τυπικά τα αυστηρά μέτρα για την προστασία των επιβατών των αεροπορικών εταιριών<...>

που είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα πλέον οι εφαρμογή τους να ξεκινήσει από το 2005.

Η εφαρμογή των μέτρων αυτών που υπενθυμίζουμε ότι υποχρεώνουν σε αποζημιώσεις προς τους επιβάτες από 250 – 600 ευρώ, προκάλεσαν ποικίλες αντιδράσεις. Από την πλευρά της η επίτροπος για θέματα μεταφορών Loyola de Palacio σχολιάζοντας τα μέτρα τόνισε ότι «πολλές φορές οι επιβάτες των αεροπλάνων είναι θύματα γεγονότων που πρέπει να αποζημιώνονται. Από εδώ και στο εξής θα επωφελούνται από τη νέα νομοθεσία».

Η IATA, International Air Transport Association, με ανακοίνωση της θεωρεί την νέα νομοθεσία πιο πολύ ‘τιμωρό, παρά αποζημίωση’, που στην πραγματικότητα θα έχει πιο πολύ αρνητική επίδραση στις τιμές των εισιτηρίων που αυτή τη στιγμή είναι πολύ φιλικές.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντής της IATA κ. Giovanni Bisignani, η νέα νομοθεσία δεν επιφέρει αποτελεσματική προστασία στον επιβάτη, και προκαλεί μεγάλη ζημιά στον αεροπορικό κλάδο. «Ο κλάδος μας θέλει να αποζημιώνει και να βοηθά τους επιβάτες, αλλά αυτή η νομοθεσία είναι πολύ πολύπλοκη στην εφαρμογή, μη πρακτική, και σίγουρα θα μπερδεύει τις καταστάσεις. Το μεγάλο εύρος της νομοθεσίας απευθύνεται σε δύο καταστάσεις: στην άρνηση επιβίβασης όπου λίγοι επιβάτες εμπλέκονται και στις ακυρώσεις και καθυστερήσεις όπου όλοι οι επιβάτες πρέπει να βοηθηθούν. Αυτό αλλάζει τελείως το περιεχόμενο, με αποτέλεσμα να υπάρξουν διαμάχες στα αεροδρόμια μεταξύ των επιβατών, των αεροπορικών εταιριών, και των υπαλλήλων των αεροδρομίων. Επίσης, οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν μια σταθερή αποζημίωση χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την τιμή του εισιτηρίου. Αυτό θα ωθήσει τις τιμές στα ύψη, που δεν είναι προς το συμφέρον των επιβατών», τόνισε ο κ. Bisignani.

«Ένα άλλο πολύ σοβαρό σημείο είναι ότι οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεώνονται να σε μια σειρά αποζημιώσεων, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης της επιστροφής στο αρχικό σημείο επιβίβασης. Αυτό σημαίνει ότι όταν ένας επιβάτης έχει ένα εισιτήριο που μετεπιβιβάζεται σε αρκετά σημεία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του και αλλάζει αεροπλάνα, αν συμβεί καθυστέρηση σε ένα από αυτά, η αεροπορική εταιρία είναι υπεύθυνη για όλο το ταξίδι. Αν οι αεροπορικές εταιρίες προσπαθήσουν να αποφύγουν αυτή την υποχρέωση τους, οι επιβάτες θα υποχρεωθούν να επαναλαμβάνουν σε κάθε σταθμό τους της διαδικασίες check in, να παραλαμβάνουν και να ξαναδίνουν τις αποσκευές τους, και βέβαια να πληρώνουν ακριβότερα εισιτήρια» συνέχισε ο κ. Bisignani.

Ολοκληρώνοντας πρότεινε να αλλάξουν ορισμένα άρθρα της νομοθεσίας μιας και κάτι παρόμοιο δεν υπάρχει σε άλλα μέσα μεταφοράς.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top