Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΈναρξη λειτουργίας του αγωγού αεροπορικού καυσίμου του Αερολιμένα Αθηνών

Έναρξη λειτουργίας του αγωγού αεροπορικού καυσίμου του Αερολιμένα Αθηνών

Την έναρξη λειτουργίας ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου για την Αττική, του Αγωγού Αεροπορικού Καυσίμου, που θα συνδέσει απευθείας τα διυλιστήρια Ασπροπύργου με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανακοίνωσε σήμερα η Εταιρία […]

Την έναρξη λειτουργίας ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου για την Αττική, του Αγωγού Αεροπορικού Καυσίμου, που θα συνδέσει απευθείας<...> τα διυλιστήρια Ασπροπύργου με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανακοίνωσε σήμερα η Εταιρία Αγωγού Καυσίμου Αεροδρομίου Αθηνών Α.Ε. (Ε.Α.Κ.Α.Α.).

Η ιδέα, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του έργου είναι αποτέλεσμα της κοινής ιδιωτικής πρωτοβουλίας των εταιριών “Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.” (50%), “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.” (17%), “Ολυμπιακή Αεροπορία Α.Ε.” (17%) και “Μότορ Όιλ (Ελλάς) Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε.” (16%), με στόχο την τροφοδοσία του Αερολιμένα με αεροπορικό καύσιμο (ετήσια κατανάλωση 600 εκατομμύρια λίτρα), η οποία μέχρι σήμερα γινόταν αποκλειστικά με κινήσεις βυτιοφόρων οχημάτων κατά μήκος οδικού δικτύου 60 χιλιομέτρων (18.000 κινήσεις ετησίως).

Ο διαμέτρου 26 εκ. αγωγός έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 300 κυβικά μέτρα αεροπορικού καυσίμου ανά ώρα στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής καυσίμου του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, διανύοντας διαδρομή 53 χιλιομέτρων κυρίως μέσω της Αττικής Οδού, ξεκινώντας από τις εγκαταστάσεις δεξαμενισμού της Ελληνικά Πετρέλαια στον Ασπρόπυργο Αττικής.

Με κόστος κατασκευής 22,5 εκατομμύρια Ευρώ (χρηματοδότηση κατά 25% από ίδια κεφάλαια, 40% από τραπεζικό δανεισμό και 35% από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα `Ανταγωνιστικότητα` του Γ΄ ΚΠΣ), η λειτουργία του Αγωγού Αεροπορικού Καυσίμου παρουσιάζει σαφή πλεονεκτήματα προς όφελος του συνόλου της περιοχής, της οικείας αγοράς και της περιφερειακής ανάπτυξης:

  • Είναι έργο περιβαλλοντικά ωφέλιμο
  • Συμβάλλει στη δημόσια ασφάλεια
  • Εξασφαλίζει αδιάλειπτη τροφοδοσία με αεροπορικό καύσιμο
  • Προσφέρει ανταγωνιστική εναλλακτική λύση, προσβάσιμη σε όλους τους χρήστες, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς αεροπορικού καυσίμου από τα διυλιστήρια στο αεροδρόμιο κατά 30%
  • Προωθεί την περιφερειακή αειφόρο ανάπτυξη εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Σημειώνεται ότι η Εταιρία Αγωγού Καυσίμου Αεροδρομίου Αθηνών Α.Ε. αναλαμβάνει τη λειτουργία του αγωγού μέχρι το 2026, χρόνο κατά τον οποίο τόσο ο αγωγός όσο και το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” θα παραδοθούν στο Ελληνικό Δημόσιο.

Κατά τη διάρκεια τελετής που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της έναρξης λειτουργίας του αγωγού, ο Πρόεδρος της Ε.Α.Κ.Α.Α. κ. Ιωάννης Παράσχης ευχαρίστησε όλους τους φορείς που συνέβαλαν στο σχεδιασμό και την ολοκλήρωση του έργου, ενώ την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Aκης Τσοχατζόπουλος και ο Υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών, κ. Χρίστος Βερελής.

O υπουργός Ανάπτυξης Ακης Τσοχατζόπουλος, κατά την εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας του Αγωγού Αεροπορικού Καυσίμου, που θα συνδέσει απευθείας τα διϋλιστήρια Ασπροπύργου με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τόνισε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

“Σήμερα ξεκινάει και επίσημα η λειτουργία του αγωγού Ελευσίνας-Σπάτων, που θα τροφοδοτεί το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας. Έτσι, εξασφαλίζεται μια, όσο γίνεται πιο φθηνή τροφοδοσία των αεροπλάνων με το απαραίτητο καύσιμο, καθώς και η ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος, μια και καταργούνται 18.000 φορτία τον χρόνο, που απαιτούνταν για να μεταφερθεί η αναγκαία ποσότητα για την τροφοδοσία των αεροπλάνων. Είναι μία λύση σύγχρονη, αποτελεσματική, μειώνει τους κινδύνους ατυχημάτων, αυξάνει την ασφάλεια στη μεταφορά του καυσίμου από τον τόπο της παραγωγής στον τόπο της κατανάλωσης.

Το έργο αυτό εξασφαλίζει την υποστήριξη και της Πολιτείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με 35% χρηματοδότηση από το Γ` ΚΠΣ, από το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα. Έτσι ώστε αυτό το έργο, πράγματι, να γίνει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και πιο οικονομικό.

Θυμηθήκαμε νωρίτερα τις πρώτες μέρες έναρξης κατασκευής αυτού του έργου. Τα σημαντικά και μεγάλα σχέδια θέλουν κάποιο χρόνο για να πραγματοποιηθούν. Και δεν μπορώ να παραλείψω, έχω υποχρέωση να υπενθυμίσω, ότι το `93, το Δεκέμβριο, όταν συγκροτήθηκε η Επιτροπή Μεγάλων Έργων από τον τότε Πρωθυπουργό, τον Ανδρέα Παπανδρέου, όπου είχαμε την ευθύνη να προωθήσουμε μεταξύ άλλων σημαντικών έργων υποδομής το Αεροδρόμιο των Σπάτων, προέκυψε με πρωτοβουλία της Επιτροπής Μεγάλων Έργων, αλλά και αξιοποιώντας ιδέες που υπήρξαν στο παρελθόν, η κατασκευή, με αυτοχρηματοδότηση από τους επενδυτές, του σημαντικού αυτού έργου τροφοδοσίας του Αεροδρομίου των Σπάτων.

Σημασία έχει ότι, τελικά, όταν τίθενται σε λειτουργία αυτά τα σημαντικά έργα υποδομής, καλό είναι να ξανασκέφτεται κανείς το σύνολο των διαδικασιών που απαιτήθηκαν για να υλοποιηθούν. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μέσα από μία τέτοια ανασκόπηση είναι πάντοτε χρήσιμο να κατατίθενται, διότι η ζωή έχει συνέχεια. Και εκείνοι που έχουν την ευθύνη να συνεχίσουν, καλό είναι να αντλούν διδάγματα, από το τι έγινε και πώς έγινε τα προηγούμενα χρόνια, διότι αυτό βοηθάει καθοριστικά και στο μέλλον. Είναι εξάλλου μία διαδεδομένη πρακτική και στην Ε.Ε. Οι καλύτερες πρακτικές, οι καλύτερες διαδικασίες μεταξύ των συμμετεχόντων εταιριών, είναι βασική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα της περαιτέρω λειτουργίας και της οικονομίας και του κράτους και των υπηρεσιών.

Συγχαρητήρια, πρώτα από όλα και στις εταιρίες που συμμετέχουν και οι οποίες ουσιαστικά έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο συμβολής για την κατασκευή αυτού του έργου. Υπάρχει μία συνεργασία, μια βασική Κοινοπραξία, που θα εγγυηθεί τη λειτουργία του έργου. Να ευχηθούμε, βέβαια, ότι η λειτουργία αυτού του έργου θα είναι και ικανή να οδηγήσει στην αναχρηματοδότηση του, γιατί, σε τελική ανάλυση, αυτό επιδιώκουμε. Παράλληλα, πέραν της ασφάλειας και μία οικονομικά ανταγωνιστική λειτουργία. Διότι τα έργα προχωρούν όταν εξασφαλίζουν ανταγωνιστικές τιμές στη λειτουργία τους, αλλιώς γίνονται μία παθητική επένδυση, που είναι, βέβαια χρήσιμη, αλλά που η οικονομία στην περαιτέρω της πορεία έχει ανάγκη να βρει άλλους πόρους να χρηματοδοτήσει τα υπόλοιπα έργα.

Συγχαρητήρια βέβαια και σε εκείνους που έχουν την ευθύνη πλέον να εγγυηθούν την ποιότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια λειτουργίας. Είμαι βέβαιος, ότι στο χώρο του αεροδρομίου, οι υπηρεσίες που έχουν αυτήν την ευθύνη θα διακριθούν ιδιαίτερα. Όπως γνωρίζετε και το Ελληνικό αεροδρόμιο των Σπάτων βρίσκεται υπό τον διεθνή έλεγχο αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ασφάλειας Ελέγχου και Ποιότητας , έτσι ώστε οι προδιαγραφές που καταγράφονται κατ` έτος να αποτελούν στοιχείο μίας συνολικής Ευρωπαϊκής πολιτικής παρέμβασης στην προστασία του περιβάλλοντος.

Για αυτό ακριβώς τον λόγο, θα ήθελα να πω ότι η τεχνολογία, η νέα ποιότητα , η ανταγωνιστικότητα είναι χαρακτηριστικά στην λειτουργία αυτών των έργων υποδομής, που έχουν μία μακρά διάρκεια ζωής. Είναι μία συμβολή στην καλύτερη ποιότητα ζωής στην Αττική και μία μεγαλύτερη ακόμη συμβολή στην ανταγωνιστική λειτουργία των αεροπορικών γραμμών, των πελατών και καταναλωτών του αεροδρομίου, κάτι που έχουμε υποχρέωση να στηρίξουμε”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024