Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΥπεγράφη το νέο συμβόλαιο για το νέο αεροδρόμιο του Κατάρ

Υπεγράφη το νέο συμβόλαιο για το νέο αεροδρόμιο του Κατάρ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΝΔΙΑ – WTI: Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η διαδικασία υπογραφής συμβολαίου μεταξύ της κυβέρνησης του Κατάρ και του τεχνικού ομίλου Bechtel των ΗΠΑ, για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου […]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΝΔΙΑ – WTI: Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η διαδικασία υπογραφής συμβολαίου μεταξύ της κυβέρνησης του Κατάρ και του τεχνικού ομίλου Bechtel των ΗΠΑ, για την κατασκευή<...> του νέου αεροδρομίου στην πρωτεύουσα της Κατάρ, Doha, New Doha International Airport (NDIA), κόστους 2,5 δισ. δολαρίων μόνο για την πρώτη φάση κατασκευής του, σύμφωνα με ανακοίνωση που έγινε κατά την διάρκεια της έκθεσης WTI, World Travel India 2004 στην Ινδία.

“Το NDIA θα σχεδιαστεί ώστε να γίνει ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια του κόσμου. Πιστεύουμε ότι η τεράστια εμπειρία της εταιρίας Bechtel θα κάνει το αεροδρόμιο μας σημείο αναφοράς για α μελλοντικά αεροδρόμια. Το αεροδρόμιο αυτό θα είναι η διεθνής υπογραφή του οράματος του Κατάρ” ανακοίνωσε ο Abdul Aziz Mohamed Al Noami πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της πολιτικής αεροπορίας της χώρας.

“Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη συνεργασία με την κυβέρνηση του Κατάρ” δήλωσε ο Δρας James Van Hoften, αντιπρόεδρος τη Bechtel, “το νέο αεροδρόμιο θα κάνει τη Doha και το Κατάρ το κυρίαρχο κομβικό σημείο για τα 50 επόμενα χρόνια”.

Το νέο αεροδρόμιο που θα είναι καταπράσινο, θα βρίσκεται 4 χλμ ανατολικά από το υπάρχον, θα έχει δυο διαδρόμους, θα εξυπηρετεί 12 εκατ. επιβάτες το χρόνο (όσους δηλαδή και το αεροδρόμιο της Αθήνας), θα διαθέτει 24 πύλες και 25.000 τετραγωνικά μέτρα χώρου για εμπορική δραστηριότητα. Φυσικά, θα διαθέτει όλους τους βοηθητικούς χώρους και πολλών αστέρων ξενοδοχεία.

“Tο αεροδρόμιο θα βοηθήσει την ανάπτυξη της Qatar Airways, προσφέροντας καλές ανταποκρίσεις, μιας και στόχο έχουμε να εξυπηρετήσουμε εξήντα προορισμούς μέχρι το 2005” τόνισε ο κ. Akbar Al Baker, διευθύνων σύμβουλος της Doha International Airport και της Qatar Airways.

Τελικός στόχος είναι η τελική ανάπτυξη του αεροδρομίου να γίνει το 2015, η οποία θα ολοκληρωθεί σε 3 φάσεις.

Η πρώτη φάση όπου θα ξεκινήσει αυτή τη χρονιά, θα κοστίσει πάνω από 2,5 δισ. Δολάρια και θα προετοιμάσει το χώρο, ο οποίος κατά 50% θα είναι μέσα στο νερό του Κόλπου, για να συνεχίσει το 2005 η κατασκευή της υποδομής του αεροδρομίου. Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί το 2008 ή στις αρχές του 2009, και περιλαμβάνει την κατασκευή ενός αεροδιαδρόμου 4.850 μέτρων ικανό να προσγειώσει ή να απογειώσει ένα υπεργεμάτο A 380-800 σε οποιαδήποτε θερμοκρασία, ακόμα και αυτή των 50-55 βαθών Κελσίου που πολύ συχνά υπάρχει στο Κατάρ. Επίσης θα υπάρχει ένας δεύτερος αεροδιάδρομος μήκους 4.250 μέτρων. Το κτίριο του αεροδρομίου θα είναι τριώροφο με 140.000 τμ και 24 πύλες, δυο από τις οποίες θα είναι ειδικά σχεδιασμένες για να εξυπηρετούν αεροσκάφη Α 380-800. Η δυναμικότητα του θα είναι 12 εκατ. επιβάτες το χρόνο.

Επίσης θα υπάρχουν τουλάχιστον 7 βοηθητικές πύλες. Δίπλα στο αεροδρόμιο θα γίνει ξενοδοχείο με 100 δωμάτια και βέβαια θα δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό Terminal το Royal Amiri Terminal για τους επισήμους. Το κέντρο συντήρησης θα φιλοξενεί στα υπόστεγα του δύο Α 380-800 και τρία Α 340 οποιαδήποτε στιγμή.

Στα βοηθητικά κτίρια συμπεριλαμβάνονται τα κεντρικά γραφεία της Qatar Airways και το νέο κέντρο εκπαίδευσης με προσομοίωτες πτήσεων.

Με την αύξηση της κίνησης η δεύτερη φάση θα ξεκινήσει με 16 πύλες με φυσούνες και προέκταση κατά 219.000 τμ των κτιριακών εγκαταστάσεων οι οποίες πλέον θα διαθέτουν και κυλιόμενους διαδρόμους. Θα δημιουργηθούν άλλες 5 βοηθητικές πύλες, ενώ από τις 40 πύλες πλέον του αεροδρομίου οι 4 θα εξυπηρετούν Α 380-800. η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα φθάσει τους 24 εκατ. επιβάτες, ενώ ξεκινά η λειτουργία και δεύτερου ξενοδοχείου 100 δωματίων.

Η τελικά φάση θα συμπεριλαμβάνει 40 επιπλέον πύλες με φυσούνες, φθάνουμε έτσι στις 80, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις θα φθάσουν τα 416.000 τμ. Το αεροδρόμιο θα έχει πλέον δυναμικότητα ίση με 50 εκατ. επιβάτες, ίση δηλαδή έχει το Charles De Gaulle στο Παρίσι ή στο Fort Worth στο Ντάλας.

Το NDIA θα είναι το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που θα σχεδιαστεί και θα κατασκευασθεί ειδικά για αεροπλάνα τύπου Α 380-800 που υπενθυμίζουμε ότι είναι τα μεγαλύτερα επιβλητικά αεροπλάνα του κόσμου. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης το 2008, το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει ανά πάσα στιγμή αεροπλάνα Α 380-800. Στην τελική την φάση θα μπορεί να εξυπηρετήσει συγχρόνως 6 τέτοια αεροπλάνα.

Μέχρι το νέο αεροδρόμιο να ξεκινήσει τη λειτουργία του, το υπάρχον αεροδρόμιο της Doha θα εκσυγχρονίζεται. Για αυτή μόνο τη χρονιά έχουν προγραμματισθεί 38 εκατ. δολάρια, τα οποία αποτελούν μόνο μέρος των 140 εκατ. δολαρίων που θα ξοδευθούνε ώστε το αεροδρόμιο να φθάσει σε δυναμικότητα τα 7,5 εκατ. επιβάτες από 4,2 εκατ. που είναι τώρα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024