Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
IPK International

Ανάλυση των εξερχόμενων ταξιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο

Θοδωρής Κουμέλης - 17 March 2004, 00:00

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ITB: Μείωση 2% σημείωσαν τα εξερχόμενα ταξίδια σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της IPK International, για τις παγκόσμιες τάσεις τουρισμού 2003, "World Travel Monitor", που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διεθνής τουριστικής έκθεσης του Βερολίνου, ITB 2004. Σημειώνουμε ότι σε αντίστοιχη ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τα εξερχόμενα ταξίδια για το 2003 σημείωσαν μείωση της τάξεως του....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ITB: Μείωση 2% σημείωσαν τα εξερχόμενα ταξίδια σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της IPK International, για τις παγκόσμιες<...>

τάσεις τουρισμού 2003, “World Travel Monitor”, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διεθνής τουριστικής έκθεσης του Βερολίνου, ITB 2004. Σημειώνουμε ότι σε αντίστοιχη ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τα εξερχόμενα ταξίδια για το 2003 σημείωσαν μείωση της τάξεως του 1,2%.

Ο πόλεμος του Ιράκ, η απειλή των τρομοκρατικών επιθέσεων, η παγκόσμια οικονομική ύφεση, και η επιδημία της άτυπης πνευμονίας, ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στην μείωση αυτή. Παρόλα αυτά, δεν παρουσίασαν όλες οι ήπειροι πτώση στα ταξίδια το 2003. Η Αφρική παρουσίασε ρεκόρ στην αύξηση των εξερχόμενων ταξιδιών σε ποσοστό +3%, με πρώτη χώρα την Αλγερία που είχε αύξηση +7%. Η Ευρώπη παρουσίασε μικρή αύξηση (+0,5%). Ο μεγαλύτερος χαμένος ήταν η Ασία και η περιοχή του Ειρηνικού με μείωση της τάξεως του -11%, και η Αμερικανική ήπειρος με πτώση -1%, όπου ο Καναδάς σημείωσε πτώση με -7%.

Όσον αφορά στα ταξίδια των ευρωπαίων που παρουσίασαν συνολική αύξηση 0,5%, το ρεκόρ ανήκει στους Έλληνες οι οποίοι σημείωσαν αύξηση στα ταξίδια τους ίση με 13%. Ακολουθούν οι Εσθονοί με 11%, οι Βούλγαροι με 10%, οι Ρώσοι και οι Ιρλανδοί με 6%, και οι Τούρκοι, Σλοβάκοι, και Τσέχοι με 5%. Αναφορικά, με τα χρήματα που ξόδεψαν οι Ευρωπαίοι το 2003 στα εξερχόμενα ταξίδια τους, η μελέτη επισημαίνει ότι συνολικά έφθασαν τα 310 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2002. Για κάθε ταξίδι ξοδεύονται κατά μέσο όρο 912 ευρώ και για κάθε διανυκτέρευση 93 ευρώ. Το 2003, οι Ευρωπαίοι έκαναν συνολικά 338 εκατ. ταξίδια και 3,4 δισ. διανυκτερεύσεις. Το 68% αυτών των ταξιδιών ήταν για διακοπές, ένα ποσοστό που παραμένει ακριβώς το ίδιο με το 2002, ενώ τα ταξίδια για επιχειρηματικούς λόγους σημείωσαν πτώση -3% φθάνοντας στο 14% του συνόλου. Τα υπόλοιπα ταξίδια, π.χ. για επίσκεψη συγγενών κτλ σημείωσαν αύξηση 5% φθάνοντας το 18% του συνόλου.

Οι αγαπημένοι προορισμοί των Ευρωπαίων

Η Ισπανία και η Γαλλία ήταν οι πιο δημοφιλής ευρωπαϊκοί προορισμοί των Ευρωπαίων για το 2003, φθάνοντας αντίστοιχα στο 13% και το 12%. Ακολουθεί η Ιταλία με 9%, η Γερμανία με 8%, η Μεγάλη Βρετανία και η Ελλάδα με 4%, και τέλος η Ολλανδία με 3%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Ευρωπαίοι προτιμούν τις ακόλουθες περιοχές:

  • Αυστραλία 16%
  • Καραϊβική 9%
  • Αφρική 8%
  • Λατινική Αμερική 7%
  • Νοτιοανατολική Ευρώπη 7%
  • Βόρειος Αφρική - Σαχάρα 3%
  • Κεντρική Ευρώπη 3%

Όσο για την αερομεταφορά στην Ευρώπη, η έρευνα της IPK σημειώνει ότι οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες είχαν μερίδιο αγοράς στα εισιτήρια το 2003 ίσο με 83%, ενώ αυτές του χαμηλού κόστους 17%. Εκείνο που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι το ποσοστό αύξησης των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους αγγίζει το 95%, ενώ οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες σημείωσαν μείωση της τάξεως του 8%.

Αύξηση παρουσιάζει και η χρήση του Internet

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία της χρήσης του Internet στην αγορά των διακοπών των Ευρωπαίων. Το 2000, είχαν απαντήσει ότι χρησιμοποίησαν το Internet στην διαδικασία απόφασης και αγοράς διακοπών το 20% των Ευρωπαίων, με ποσοστό 5% για κρατήσεις και 15% για απλή ενημέρωση. Το 2001, το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποίησε το Internet έφθασε το 24%, ενώ το 6% έκανε αγορά και το 18% απλά ενημερώθηκε. Το 2002, το ποσοστό των χρηστών του Internet έφθασε το 28%, με 10% για αγορές και 18% για απλή ενημέρωση, και το 2003, τα ποσοστά έγιναν αντίστοιχα 32% για τους χρήστες, 17% για τους αγοραστές, και 15% για εκείνους που ενδιαφέρονται μόνο για ενημέρωση.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top