Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
EyeforTravel`s European Travel Distribution Summit

Ενοποίηση του ηλεκτρονικού τουρισμού προβλέπει ο διευθύνων σύμβουλος του Opodo.com

Θοδωρής Κουμέλης - 20 May 2004, 00:00

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΛΟΝΔΙΝΟ: Περισσότερη ενοποίηση στον ηλεκτρονικό τουρισμό προβλέπει ο κ. David Scowsill διευθύνων σύμβουλος του Opodo.com με κύριους νικητές τις μεγάλες Πανευρωπαϊκές εταιρίες, σύμφωνα με την ομιλία του στο συνέδριο EyeforTravel`s European Travel Distribution Summit που γίνεται αυτές τις μέρες στο Λονδίνο...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΛΟΝΔΙΝΟ: Περισσότερη ενοποίηση στον ηλεκτρονικό τουρισμό προβλέπει ο κ. David Scowsill διευθύνων σύμβουλος του Opodo.com με κύριους νικητές<...>

τις μεγάλες Πανευρωπαϊκές εταιρίες, σύμφωνα με την ομιλία του στο συνέδριο EyeforTravel`s European Travel Distribution Summit που γίνεται αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.

«Η ενοποίηση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον ηλεκτρονικό τουρισμό προσφέροντας είτε ταξίδια αναψυχής είτε επαγγελματικά, είναι γεγονός αφού όλο και περισσότερο βλέπουμε συγχωνεύσεις και εξαγορές», τόνισε ο κ. David Scowsill.

Αναλύοντας τα στοιχεία από τις ΗΠΑ, ο κ. David Scowsill είπε ότι οι τρεις μεγάλοι παίκτες (Orbitz, Expedia/Hotels.com and Travelocity) κάνουν το 84% των πωλήσεων στο Internet. Οι ακαθάριστες ηλεκτρονικές πωλήσεις για το 2002 στην Ευρώπη ήταν τα 3,6 δισ. ευρώ, φθάνοντας περίπου στο ένα τέταρτο των πωλήσεων της ίδιας χρονιάς των ΗΠΑ που ήταν 14,9 δισ. ευρώ.

Η τάση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα επαγγελματικά ταξίδια είναι μια γενική αναδόμηση του επιχειρηματικού μοντέλου, μιας και οι εταιρίες ψάχνουν να βρουν τρόπους να μειώσουν τα κόστη διανομής και να αυξήσουν τα κέρδη τους. «Όπως είχε προβλεφθεί πέρσι, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες ακολούθησαν τις τάσεις που έθεσαν οι αμερικάνικες εταιρίες, και αυτόν τον Ιανουάριο μείωσαν τις προμήθειες στους τουριστικούς πράκτορες φθάνοντας ακόμα και στο 1% στην Μεγ. Βρετανία», τόνισε.

Μείωση των προμηθειών

Η μείωση των προμηθειών ξεκίνησε από την British Airways ενώ γρήγορα ακολούθησαν περισσότερες από 12 άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες. Η Lufthansa ανακοίνωση ότι τον Σεπτέμβριο θα εξαλείψει την προμήθεια και η Air France ίσως πράξει το ίδιο τον Ιανουάριο του 2005.

Τα τελευταία χρόνια οι ευρωπαίοι τουρίστες όλο και χρησιμοποιούν το Internet. «Περίπου το 6% του συνόλου των ταξιδιών πωλείται από τον Internet, με μεγαλύτερη την αγορά της Μεγ. Βρετανίας με 34%, της Γαλλίας και της Γερμανίας με 19%», δήλωσε ο κ. Scowsill. Κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους που πωλούν το 95% των εισιτηρίων τους μέσω Internet. «Όπως είναι γνωστό αυτές οι εταιρίες εξαπλώνονται με παράδειγμα αυτό της easyJet που προσφέρει ξενοδοχεία, αυτοκίνητα, και κρουαζιέρες, και αυτό της Ryanair που δημιούργησε ξεχωριστό κόμβο με πακέτα».

Ο ξενοδοχειακός κλάδος αναπτύσσεται γρήγορα

Τα ξενοδοχεία αποτελούν τον κλάδο με την μεγαλύτερη ανάπτυξη. «Βλέποντας ότι στις ΗΠΑ οι κρατήσεις ξενοδοχείων από τον Internet όλο και αναπτύσσονται καταλαβαίνουμε ότι γρήγορα θα συμβεί αυτό και στην Ευρώπη σε λίγα χρόνια», τόνισε.

Στις ΗΠΑ τα έσοδα των ξενοδοχείων από τις ηλεκτρονικές κρατήσεις ήταν 6,3 δισ. δολάρια το 2002, με 42% αύξηση σε σχέση με το 2001, αντιπροσωπεύοντας το 9% των συνολικών πωλήσεων. «Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι το 2005 οι πωλήσεις μέσω Internet θα φθάσουν τα 15,2 δισ. δολ. με ποσοστό 20%», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Scowsill.

«Η ευρωπαϊκή ηλεκτρονική αγορά των ξενοδοχείων, σε σχέση με τις ΗΠΑ, είναι πολύ κατακερματισμένη, με πολλές αλυσίδες και πολλά οικογενειακά ξενοδοχεία. Υπάρχει όμως μεγάλη δυναμική». Στην Μεγ. Βρετανία οι προβλέψεις αναφέρουν ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων το 2007 θα φθάσουν τα 7,3 δισ. ευρώ, από 2,2 που ήταν το 2002.

Εκτός από τα στοιχεία των πωλήσεων και των συγχωνεύσεων, που ανέλυσε στους περίπου 1.000 σύνεδρους του συνεδρίου του EyeforTravel, ο κ. Scowsill έκανε και προβλέψεις για την τεχνολογία. Ένα κύριος παράγοντας ανάπτυξης είναι οι υπηρεσίες του Internet, που βασίζονται σε πρωτόκολλα όπως το XML που δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μοιράζονται πληροφορίες και να αξιοποιούν πολλές εφαρμογές.

Η πίεση των GDS

«Στον τουριστικό κλάδο, οι υπηρεσίες του Internet δίνουν τη δυνατότητα πολλαπλών συνδέσεων διαφορετικών υπηρεσιών και διαθέσιμων προϊόντων που προσφέρονται στον πελάτη σε ένα φιλικό για χρήση περιβάλλον», τόνισε ο κ. Scowsill. Αυτή η δραματική αλλαγή των καταστάσεων σύμφωνα με τον ίδιο θα επιφέρει μεγάλη πίεση στα παραδοσιακά συστήματα που χρησιμοποιούν οι τουριστικοί πράκτορες, όπως και στις εταιρίες των GDS (global travel distribution systems), μιας και οι ενδιάμεσοι βρίσκουν πιο γρήγορο και πιο φθηνό τρόπο να διαθέσουν τα προϊόντα τους άμεσα στην αγορά.

Τους επόμενους 12 με 18 μήνες θα υπάρξει μεγαλύτερη διασύνδεση των τεχνικών προδιαγραφών πρόβλεψε ο κ. Scowsill. «Αυτό που πριν λίγο καιρό οι εταιρίες έκαναν στον Η/Υ τους, το κάνουν τώρα σε ένα PDA, ή σε ένα κινητό τηλέφωνο, γεγονός που διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν με το σπίτι και την εργασία τους. Όλα τα προγράμματα και τα e-mail μπορούν πια να βρίσκονται σε κινητές μικροσυσκευές, ο μόνος λόγος για έναν επαγγελματία να κουβαλάει μαζί του ένα φορητό Η/Υ είναι ότι αυτός έχει μεγάλη οθόνη όπου τα προγράμματα παρουσιάζονται πιο εύκολα», τόνισε.

Με την αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους ο κ. Scowsill πιστεύει ότι τους επόμενους 12 μήνες οι εταιρίες αυτές θα προσφέρουν ακόμα πιο πολλές υπηρεσίες μέσω του Internet. «Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η τεχνολογία θα περιπλέξει την εικόνα της διανομής του τουριστικού προϊόντος ακόμα πιο πολύ, μίας και όλοι οι παίκτες του παιχνιδιού ψάχνουν τρόπους να μπουν στην αγορά πιο γρήγορα και πιο φθηνά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top