Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΝέο επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση της αύξησης των επιβατών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Νέο επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση της αύξησης των επιβατών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Με εξειδικευμένο επιχειρησιακό σχέδιο προετοιμάζεται η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για να αντιμετωπίσει την αύξηση των επιβατών που αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αυτό το καλοκαίρι…

Με εξειδικευμένο επιχειρησιακό σχέδιο προετοιμάζεται η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για να αντιμετωπίσει την αύξηση των επιβατών<...> που αναμένεται να επισκεφθούν τη χώρα μας, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αυτό το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, κατά το μήνα Αύγουστο, ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να ανέλθει σε 2 εκατ., αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 33%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2003. Αντίστοιχα, οι κινήσεις των αεροσκαφών αναμένεται ότι θα ανέλθουν σε 20.600, παρουσιάζοντας αύξηση 17% έναντι του Αυγούστου 2003. Σε σχετική του δήλωση ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης, τόνισε ότι υπάρχει αύξηση στα σημεία ελέγχου στο αεροδρόμιο (security) τα οποία από 39 θα γίνουν 53, και του προσωπικού ασφαλείας του ΔΑΑ που από 750 άτομα θα φθάσει τα 1000 σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό. “Πρέπει να έχουμε κοντά τους πολίτες. Η πιο δύσκολη μέρα για το αεροδρόμιο θα είναι η τελευταία μέρα των Ολυμπιακών Αγώνων (30/8/2004). Όπως έχω ενημερωθεί από τους ελεγκτές του αεροδρομίου θα μπορούν να καλυφθούν 60 κινήσεις αεροσκαφών σε μια ώρα”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Με στόχο την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση της Ολυμπιακής Οικογένειας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έλαβε τα ακόλουθα μέτρα:

  • Σημαντικές επενδύσεις σε κτιριακές υποδομές, με την υλοποίηση περισσότερων από 30 κατασκευαστικών έργων, τα μεγαλύτερα εκ των οποίων είναι ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός, το κτίριο της Γενικής / Επιχειρηματικής Αεροπλοΐας και το Κτίριο ταχείας Εξυπηρέτησης της Ολυμπιακής Οικογένειας.
  • Επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή με στόχο την ενίσχυση όλων των βασικών λειτουργιών του αεροδρομίου, με 28 νέες θέσεις ελέγχου εισιτηρίων, 4 νέες αίθουσες αναμονής επιβατών, νέα καταστήματα και χώρους εστίασης.
  • Θέσπιση ειδικών μέτρων (“τοπικών κανόνων”) από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με στόχο τον ομαλό συντονισμό των πτήσεων εντός των ορίων χωρητικότητας του αεροδρομίου.
  • Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του αεροδρομίου και εφαρμογή ειδικού προγράμματος “Golden Ambassadors”, στο πλαίσιο του οποίου οι διοικητικές υπηρεσίες του αεροδρομίου θα ενισχύσουν τους τομείς εξυπηρέτησης επιβατών & αεροσταθμού για την εξυπηρέτηση του μεγάλου αριθμού των επιβατών.
  • Κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου, σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή “Αθήνα 2004”, για τα 75.000 μέλη της Ολυμπιακής Οικογένειας (ολυμπιακή διαπίστευση σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, check-in στο Ολυμπιακό Χωριό, διέλευση από το κτίριο ταχείας εξυπηρέτησης κ.α.).
  • Υλοποίηση προγραμμάτων για την υποδοχή και φιλοξενία του επιβατικού κοινού, με αισθητικές παρεμβάσεις και πολιτιστικές δραστηριότητες, δημιουργία νέων χώρων εστίασης, ειδικά διαμορφωμένοι χώροι ενημέρωσης για τους Αγώνες και την πόλη της Αθήνας σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων “Αθήνα 2004” και τον ΕΟΤ κ.α., προκειμένου να καταστεί η συνολική “εμπειρία των επιβατών στο αεροδρόμιο” όχι μόνο ασφαλής και άνετη, αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστη.
  • Για τη διευκόλυνση της ροής των επιβατών, ο Αερολιμένας έχει προχωρήσει στη δημιουργία επιπλέον σημείων ελέγχου ασφαλείας (από 39 σε 53), ενώ το προσωπικό ασφαλείας του ΔΑΑ θα ενισχυθεί με 250 επιπλέον άτομα (από 750 σε 1000).

Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός είναι το αποτέλεσμα του συντονισμού και της συνεργασίας μιας μεγάλης επιχειρησιακής κοινότητας που περιλαμβάνει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΔΑΑ, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Ελληνική Αστυνομία, Τελωνείο, Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων “Αθήνα 2004”, Αεροπορικές Εταιρείες, Φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης και όλες οι εταιρείες & οργανισμοί της αεροδρομικής κοινότητας), αλλά και της αξιοποίησης της εμπειρίας του Αεροδρομίου του Σίδνεϊ, η οποία και μεταφέρθηκε στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος” για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ, κ. Van der Meer, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του επιχειρησιακού σχεδίου, στάθηκε ιδιαίτερα στην αρμονική συνεργασία όλων των φορέων της αεροδρομικής κοινότητας: “Τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η υλοποίηση του προγράμματος προετοιμασίας, απαίτησε από την αρχή τη συντονισμένη και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η Ολυμπιακή προετοιμασία αποτέλεσε για όλη την αεροδρομική κοινότητα μια μοναδική επιχειρησιακή πρόκληση”. Επίσης, ο κ. Van der Meer δήλωσε αποκλειστικά στο Travel Daily News ότι κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων δεν θα εισέρχονται στις αίθουσες αναχωρήσεων και αφίξεων οι επισκέπτες, και δεν θα μπορούν να εισέλθουν στο κτίριο όσοι δεν ταξιδεύουν πριν την πτήση.

Χαρακτηριστική για το εγχείρημα είναι η δήλωση του προέδρου του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Καθηγητή κ. Κωστή Βαΐτσου, που εξέφρασε δέσμευση εκ μέρους της Διοίκησης του Αερολιμένα και των εργαζόμενων, για την καλύτερη και ασφαλέστερη δυνατή εξυπηρέτηση προς την Ολυμπιακή Οικογένεια, ενώ ταυτόχρονα τόνισε ότι “στόχος είναι η διατήρηση του υψηλού – όπως είναι διεθνώς αναγνωρισμένο σήμερα – επιπέδου υπηρεσιών του Αεροδρομίου Αθηνών προς το γενικό επιβατικό κοινό”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024