Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΈρευνα στους τουρίστες της Ρόδου από την ΔΕΤΑΠ

Έρευνα στους τουρίστες της Ρόδου από την ΔΕΤΑΠ

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και η ΔΕΤΑΠ (η Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου) ολοκλήρωσαν την πρώτη φάση της ετήσιας έρευνας που διεξάγουν στους τουρίστες που επισκέφθηκαν το νησί της Ρόδου με […]

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και η ΔΕΤΑΠ (η Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου) ολοκλήρωσαν την πρώτη φάση<...> της ετήσιας έρευνας που διεξάγουν στους τουρίστες που επισκέφθηκαν το νησί της Ρόδου με πτήσεις charter που ξεκίνησε τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Η πρώτη φάση της έρευνας αφορά την ανάλυση των ερωτηματολογίων που συλλέχθηκαν την περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2004 και τα αποτελέσματα της είναι πλέον διαθέσιμα. Η υλοποίηση της έρευνας εντάσσεται στα πλαίσια της απόφασης που πάρθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου μετά την επιτυχημένη περσινή προσπάθεια για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στην επιρροή των tour-operators πάνω στις επιλογές των προορισμών των τουριστών, τα αποτελέσματα της έρευνας μαρτυρούν ότι σχεδόν ένας στους δύο τουρίστες επέλεξαν την Ρόδο ως τόπο διακοπών τους είτε με την βοήθεια μιας μπροσούρας είτε με την σύσταση του προσωπικού των ταξιδιωτικών γραφείων. Ταυτόχρονα, σχεδόν ένας στους τρεις, ανέφερε την επιρροή που ασκούν οι συγγενείς και οι φίλοι ως προς την επιλογή τους αυτή. Επιπρόσθετα, οι μισοί από τους ερωτώμενους τουρίστες (σε σύνολο 1098) αναζητούν ένα συνδυασμό καλής τιμής και ποιότητας όταν επιλέγουν τον τόπο των διακοπών τους.

Ακόμα, ο καιρός και οι ωραίες παραλίες καθώς και η ηρεμία και η ξεκούραση αποτελούν τους δύο σημαντικότερους παράγοντες που έκαναν τους τουρίστες να επιλέξουν την Ρόδο ως τον τόπο των διακοπών τους. Αντίθετα η διασκέδαση και οι νυχτερινές επιλογές καθώς και η απόσταση από τον τόπο διαμονής τους έπαιξαν ουδέτερο ρόλο.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι περισσότεροι από ένας στους τέσσερις τουρίστες έκαναν κράτηση ως Last – minute (λιγότερο από 21 ημέρες πριν από την άφιξη τους στην Ρόδο). Σε κάποιες εθνικότητες, μάλιστα, όπως στους Ιταλούς και στους πολίτες των πρώην Ανατολικών χωρών το ποσοστό αυτό υπερβαίνει το 50%.

Aλλος ένας καθοριστικός παράγοντας, που επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά των τουριστών είναι τo Internet, το οποίο φαίνεται να αποκτά αυξημένο ρόλο, αφού σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας οι περισσότεροι από τους μισούς τουρίστες χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι στην Ρόδο πριν από την κράτηση τους. Ταυτόχρονα, σχεδόν ένας στους πέντε τουρίστες έκανε κάποια on-line κράτηση για το ταξίδι τους στην Ρόδο.

Παρόλο που ένας στους τέσσερις τουρίστες έχει ξαναέρθει στο νησί κατά το παρελθόν, η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι σχετική υψηλή με μέσο όρο παραμονής κάτω από εννέα νύχτες (8,95) και με τους Γερμανούς να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής από ότι οι Aγγλοι. Χαρακτηριστικό είναι ότι περισσότεροι από έξι στους δέκα τουρίστες έχουν διάρκεια παραμονής έως και 7 νύχτες.

Η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (9 στους 10) ήρθαν στην Ρόδο για διακοπές, ενώ το μέσο μέγεθος της ταξιδιωτικής ομάδας ανέρχεται σε 3 με 4 άτομα, με τα ζευγάρια και τις οικογένειες να αποτελούν την πλέον συνηθισμένη σύνθεση της ταξιδιωτικής ομάδας.

Στη συνέχεια και όσον αφορά την επιλογή των καταλυμάτων, η έρευνα καταδεικνύει πως σημαντικό ρόλο παίζει ο tour-operator αφού έξι στους δέκα τουρίστες σε σχετική ερώτηση απάντησαν ότι επέλεξαν τη διαμονή τους είτε μέσω της μπροσούρας του tour-operator είτε μέσω σύστασης του προσωπικού του ταξιδιωτικού γραφείου. Συγκεκριμένα, επτά στους δέκα τουρίστες έμειναν σε ξενοδοχείο και οι υπόλοιποι σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, με εξαίρεση ένα πολύ μικρό ποσοστό (2%) που έμεινε σε σπίτια συγγενών και φίλων.Από όσους επέλεξαν το ξενοδοχείο, το ένα τρίτο έμεινε με συμφωνία ημιδιατροφής (half board), ενώ ένας στους τρεις έμεινε σε ξενοδοχείο all-inclusive. Η φιλική εξυπηρέτηση (service) και η καθαριότητα είναι τα δύο χαρακτηριστικά των καταλυμάτων τα οποία εμφάνισαν τον μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης από τους τουρίστες, ενώ τον χαμηλότερο σημείωσε η διασκέδαση εντός του ξενοδοχείου.

Σχετικά τώρα με τον βαθμό ικανοποίησης των τουριστών από το νησί της Ρόδου, ο μεγαλύτερος αποδίδεται στη συμπεριφορά και τη φιλικότητα των ντόπιων, τα ιστορικά – φυσικά αξιοθέατα του νησιού και το αίσθημα ασφάλειας, ενώ αντίθετα ο μικρότερος αποδίδεται στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και τα δημόσια λεωφορεία.

Και τέλος, όσον αφορά στα έξοδα τους, δύο στους τρεις τουρίστες απάντησαν ότι έκαναν κάποια ψώνια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, ενώ οι 8 στους 10 απάντησαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον μία φορά την Μεσαιωνική Πόλη κατά την διάρκεια παραμονής τους. Ακόμα, η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (οκτώ στους δέκα) χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού και ποτού στη Ρόδο φθηνότερες ή ίσες, σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής τους. Αντίστοιχο είναι και το ποσοστό που ισχύει για τις τιμές της νυχτερινής διασκέδασης. Συνολικά, ο μέσος τουρίστας δαπανά 33,3 ευρώ ανά ημέρα παραμονής του στο νησί, ενώ η μέση κατά κεφαλή δαπάνη (average) ανέρχεται σε 43,1 ευρώ.

Διαβάστε την έρευνα λεπτομερώς στη στήλη «Μελέτες – Έρευνες»

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024