Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΗ πορεία των προηγούμενων Ολυμπιακών Πόλεων

Η πορεία των προηγούμενων Ολυμπιακών Πόλεων

Ακόμα και αυτές τις στιγμές που οι Ολυμπιακοί Αγώνες εξελίσσονται και η Ολυμπιάδα σε λίγο θα είναι πλέον παρελθόν, τον κόσμο του τουρισμού απασχολεί η επόμενη μέρα…

Ακόμα και αυτές τις στιγμές που οι Ολυμπιακοί Αγώνες εξελίσσονται και η Ολυμπιάδα σε λίγο θα είναι πλέον παρελθόν, τον κόσμο του τουρισμού<...> απασχολεί η επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Deloitte Hotel Benchmark Survey, η Σεούλ δικαιώθηκε για τη διεκδίκηση και ανάληψη της Ολυμπιάδας, μιας και οι αφίξεις τουριστών στην Κορέα σημείωσαν αύξηση της τάξης του 62% από το 1987 μέχρι και το 1990. Όπως προκύπτει από την έρευνα με μόλις 1,7 εκατ. επισκέπτες ετησίως, η Σεούλ δεν ήταν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στο κόσμο, καθώς χαρακτηριζόταν και από απογοητευτική τουριστική υποδομή.

Η διοργάνωση των αγώνων όμως “άνοιξε” την πόλη στον τουρισμό και ο αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε κατά 25% τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων. Στο τέλος του 2002, οι επισκέπτες στην Κορέα εκτιμάται ότι ήταν περίπου 5,3 εκατ., σημειώνοντας 222% αύξηση από τον αντίστοιχο αριθμό του 1986. Ενδεικτική ήταν και η επίδραση που είχε το γεγονός στην προσφορά διαθέσιμων δωματίων που στα δύο χρόνια πριν τους αγώνες σημείωσε αύξηση της τάξης του 64%.

Η Ισπανία σημείωσε και αυτή με τη σειρά της σημαντική βελτίωση, καθώς οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 14% από το 1991 μέχρι και το 1994, ενώ παράλληλα η Αυστραλία σημείωσε αύξηση κατά 17% από το 1999 μέχρι και το 2002. Αντίθετα, πολύ μικρά ήταν τα οφέλη για τις Η.Π.Α. που σημείωσαν αύξηση μόλις 4% από το 1995 μέχρι και το 1998.

Η Βαρκελώνη, δύο χρόνια πριν από τους αγώνες είχε αύξηση της τάξεως του 30% στην προσφορά διαθέσιμων δωματίων ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση στο Σίδνεϊ (32%). Ουραγός και σε αυτή την περίπτωση ήταν η Ατλάντα, όπου η αύξηση δεν ξεπέρασε το 14%. Στη Βαρκελώνη για τα δύο χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες σημειώθηκε επιπλέον αύξηση στα διαθέσιμα δωμάτια κατά 33%. Εκ νέου αύξηση διαθέσιμων δωματίων σημειώθηκε και στην Ατλάντα (9%) δύο χρόνια μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων. Η κατάσταση για τις άλλες δύο πόλεις δεν ήταν το ίδιο καλή: η Σεούλ και το Σίδνεϊ σημείωσαν σημαντική μείωση στα διαθέσιμα δωμάτιά τους. Συγκεκριμένα, στη Σεούλ σχεδόν το 30% των συνολικών δωματίων απωλέσθη μιας και περίπου 10 ξενοδοχεία χρεοκόπησαν.

Σε ό,τι αφορά τα επίπεδα πληρότητας, τονίζει η Deloitte, φαίνεται ότι επικρατεί μία αδικαιολόγητη “ηρεμία” λίγο πριν και λίγο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Είτε οι τουρίστες θέλουν να αποφύγουν τα μέρη με πολυκοσμία, είτε σκοπίμως δεν ταξιδεύουν με φόβο τις αεροπειρατείες ή οποιασδήποτε άλλης μορφής τρομοκρατική ενέργεια και τέλος είτε θέλουν να γλιτώσουν από τις ομολογουμένως αυξημένες τιμές που επικρατούν στις πόλεις που διοργανώνουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ωστόσο, η διεθνής προβολή που εξασφαλίζουν οι διοργανώτριες χώρες μέσω των Αγώνων, αποδίδει τελικά καρπούς στο επίπεδο της προσέλκυσης ξένων τουριστών, έστω και μεσοπρόθεσμα. Σε ότι αφορά την κατά γενική παραδοχή επιτυχημένη Ολυμπιάδα του Σίδνεϊ, κατά τα χρόνια που προηγήθηκαν των Αγώνων, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Νέας Νότιας Ουαλίας κατέγραφε προσεκτικά τη γνώμη των κατοίκων, των επισκεπτών και των καταστηματαρχών του Σίδνεϊ. Την περίοδο των Αγώνων ερωτήθηκαν 1.623 άνθρωποι στην κεντρική εμπορική περιοχή του Σίδνεϊ και σε τρία από τα δευτερεύοντα εμπορικά κέντρα της πόλης.

Επίσης, ερωτηματολόγια συμπλήρωσαν περισσότεροι από 300 καταστηματάρχες σε αυτές τις περιοχές για να διαπιστωθεί πως επηρεάστηκαν οι επιχειρήσεις τους από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε έξι μέρες, από την ημέρα που η Ολυμπιακή Φλόγα έφτασε στην πόλη (14 Σεπτεμβρίου) έως το μέσο της δεύτερης εβδομάδας των Αγώνων.

Τα ευρήματα δείχνουν τι έκαναν οι επισκέπτες, πού έμειναν, και ποιες ήταν οι εντυπώσεις τους από το Σίδνεϊ. Όσον αφορά στο εμπόριο, η έρευνα δείχνει ότι, δυστυχώς, οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν αποτέλεσαν το χρυσωρυχείο που προσδοκούσαν οι καταστηματάρχες. Παρόλα αυτά, οι απαντήσεις των κατοίκων γύρω από την Ολυμπιάδα ήταν εξαιρετικά θετικές. Γενικότερα, οι ολυμπιακές έρευνες του Επιμελητηρίου της Νέας Νότιας Ουαλίας δείχνουν ότι οι Αγώνες σημείωσαν σημαντική επιτυχία και έδωσαν στο Σίδνεϊ τη δυνατότητα να έχει μέχρι σήμερα έσοδα από τον τουρισμό, αλλά και επιχειρηματικές ευκαιρίες, που αναμένεται να διαρκέσουν για πολλά χρόνια ακόμη.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024