Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟ τουρισμός του αύριο θα είναι διαφορετικός από τα παραδοσιακά δεδομένα

Ο τουρισμός του αύριο θα είναι διαφορετικός από τα παραδοσιακά δεδομένα

Τα σχέδια και τις προσδοκίες του ΕΟΤ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος παρουσίασε εχθές ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Χάρης Κοκκώσης

Τα σχέδια και τις προσδοκίες του ΕΟΤ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος παρουσίασε εχθές ο πρόεδρος του<...> Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Χάρης Κοκκώσης κατά την ομιλία του με θέμα “Προοπτικές για επενδύσεις στον τουριστικό τομέα”, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της επιχειρηματικής λέσχης των Ολυμπιακών αγώνων (Athens Business Club) που οργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Επενδύσεων (ΕΛ.Κ.Ε.)

“Σήμερα αναπτύσσουμε μία νέα στρατηγική και θέτουμε τις βάσεις για το νέο πρόσωπο ενός προορισμού ασφαλούς και παραδοσιακά ασφαλούς” ανέφερε ο κ. Κοκκώσης στην έναρξη της ομιλίας του. Αναφερόμενος στα λόγια του Πρωθυπουργού ο οποίος περιέγραψε την Ελλάδα ως μία “πηγή έμπνευσης” και μια χώρα που προσφέρει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, ο κ. Κοκκώσης τόνισε πως η Ελλάδα πλέον χαρακτηρίζεται παράγοντας ειρήνης, ωριμότητας και προόδου στην Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.

Κατά τον πρόεδρο του ΕΟΤ οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν αποτελέσει καταλύτη για τον εκσυγχρονισμό αυτό και σαν συνέπεια την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μέσω της ευρείας αναβάθμισης βασικών υποδομών (εθνικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες, μέσα μαζικής μεταφοράς) καθώς και στην αύξηση των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων.

Στα πλαίσια αυτής της ανάπτυξης, το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ συγκροτούν μια νέα στρατηγική η οποία σε φάσμα εφαρμογής 10 ετών στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού με κύριες επιδιώξεις την διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, ανέφερε ο κ. Κοκκώσης.

Ειδικότερα, στην προσπάθεια αυτή, υποστηρίζονται και προωθούνται οι επενδύσεις, αναπτύσσονται νέες αγορές και διευρύνονται τα μέσα μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Είναι αναγκαίο να ξεφύγουμε, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, από το κλασσικό πρότυπο προώθησης της Ελλάδας ως προορισμό “ήλιου και Θάλασσας” και να επικεντρωθούμε στην προβολή δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου καθώς και εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Οι άξονες του εναλλακτικού τουρισμού

Συνεχίζοντας ο κ. Κοκκώσης ανέφερε τους τέσσερις άξονες στους οποίους αναπτύσσεται ο εναλλακτικός τουρισμός και συγκεκριμένα:

  • Ιαματικά λουτρά και θαλασσοθεραπεία – κέντρα ομορφιάς
  • Πολιτιστικός και αστικός τουρισμός- συνεδριακός και εκθεσιακός τουρισμός
  • Οικοτουρισμός – τουρισμός στη φύση
  • Θαλάσσιος τουρισμός, καταδύσεις ιστιοπλοΐα

Ειδικότερα, ο κ. Κοκκώσης ανέφερε ότι ο τουρισμός του αύριο θα είναι διαφορετικός από τα παραδοσιακά δεδομένα, προσαρμοσμένος στις ανάγκες του κάθε ατόμου ειδικά και όχι σε μαζική μορφή. Ως αποτέλεσμα, το ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο αθλητικός τουρισμός και ο τουρισμός στη φύση, θρησκευτικός και συνεδριακός τουρισμός, καθώς και το ενδιαφέρον για γαστρονομία, πολιτισμό και υγεία αναπτύσσονται ραγδαία.

Η ανάπτυξη τέτοιων μορφών τουρισμού σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΤ, μαζί με την υποστήριξη επενδύσεων υψηλής ποιότητας σε ξενοδοχεία πολυτελείας και θέρετρα, εργασιακές και συνεδριακές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις θαλασσοθεραπείας και άλλα, είναι βασικοί παράγοντες της στρατηγικής του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Επένδυση στην προβολή

Κύριο συστατικό για την επιτυχία επισήμανε ο κ. Κοκκώσης είναι η προώθηση αυτής της προσπάθειας στο εξωτερικό. Για το σκοπό αυτό θα επενδυθούν πάνω από 30 εκατ. ευρώ στη διαφήμιση και προβολή της Ελλάδας, ένα ποσό 10 φορές μεγαλύτερο από κάθε παλαιότερη κυβερνητική επένδυση πάνω στη διαφήμιση.

Ειδικότερα, στα πλαίσια του σχεδιασμού της εκστρατείας προώθησης, εκτός από την κύρια καμπάνια η οποία θα προβάλλει και το προϊόν των Ολυμπιακών Αγώνων για τη μέγιστη αξιοποίηση της μετα-Ολυμπιακής περιόδου, θα δημιουργηθεί και μία σειρά από συμπληρωματικές δράσεις προβολής που θα εστιάζονται σε συγκεκριμένους στόχους όπως ο συνεδριακός τουρισμός. Το νέο προϊόν θα προωθηθεί δυναμικά σε όλες τις κύριες εκδηλώσεις και εκθέσεις του πλανήτη καθώς και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές.

Ανάπτυξη συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα και τους φορείς

Ο ΕΟΤ, τόνισε ο κ. Κοκκώσης, εστιάζεται στην προσπάθεια δημιουργίας στενών συνεργασιών με ιδιωτικούς και τουριστικούς φορείς για την επίτευξη κοινού οράματος και συμμετοχής τους στην ανάπτυξη του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια για την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού τουριστικών επενδύσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΤ θα υπάρξει:

  • θεσμοθέτηση νέων τακτικών και προγραμμάτων σχεδιασμένων για την αναβάθμιση εγκαταστάσεων και ακινήτων,
  • προσέλκυση επενδυτών σε καινούργια ενδιαφέροντα αναπτυξιακά σχέδια,
  • διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος με ειδική επικέντρωση σε ώριμους, αναπτυσσόμενους και νέους προορισμούς,
  • διατήρηση των φυσικών πόρων, αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών μέσω συνεργασιών και εκπαίδευσης.

Ο πρόεδρος του ΕΟΤ έκλεισε την ομιλία του διαβεβαιώνοντας ότι “στοχεύουμε στην επέκταση του εναλλακτικού, ποιοτικού, αειφορικού τουριστικού προϊόντος στο επίπεδο που θα θεωρείται μέρος της εθνικής μας ταυτότητας. Έχουμε ως σκοπό να προχωρούμε αποτελεσματικά, στρατηγικά και σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη αυτού του στόχου”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024